Spelrum
Giraffen34
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade62
Mobilspel
Pågående21 575

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vinhaggan - Ej medlem längre2006-10-16 07:16
Antal inlägg: 201

jag har kommit på mig själv med att undermedvetet sätta upp ett mål för mig själv, dvs sluta ha koll på dagens "innemusik", och jag har lyckats! rix fm slutade jag lyssna på för flera år sedan, och nu slipper man ju dessutom ztv. Dom få gånger jag sätter igång radion är det p3, eller p4 -----> melodikrysset :)

Så jag kan stolt säga vem är rihanna?
 
Smulan312006-10-16 08:46
Antal inlägg: 145

Jag klarar inte av att höra Gunter, tur att de slutat spela hans låtar.
 
kartoffel2006-10-16 10:13
Antal inlägg: 456

Lyckokatten: Liknelsen var lite långsökt, men helt klart korrekt.
Då kanske du kan lista ut en till förhatlig artist då. Thomas Latrin.
 
Riverpoet2006-10-16 10:51
Antal inlägg: 1070

Radion är ett trevligt medium, men jag ser ingen anledning att lyssna på den särskilt ofta. Den mesta musiken där intresserar mig inte. Klart P3 har några bra program sådär, men det var länge sen jag lyssnade nu. På internet finns ju allting, dessutom last.fm som tom kan genera en personlig radio...
 
Legobiten2006-10-16 13:28
Antal inlägg: 617

Peter Bjorn & John "Young Folks"

Det kan vara den hemskaste låt som finns. Hög illamåendevarning. Sjunger så illa att det vänder sig i magen.
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-10-16 13:35
Antal inlägg: 423

Problemet är att lyssnar på radion enbart då jag är hemma hos mina mainstreamvänner som bara måste envisas med att ha Rix FM och alla dem på och sjunga med, dessvärre. Och så kollar de alltid snett på en när man inte hört låten. Så ibland ger jag radion en chans och tvingar mig själv att genomlida en säg 2-timmars resa till Stockholm med radion istället för iPoden. Resultatet blir att jag hyser mer och mer agg mot r'n'b, latrin, gössel, rihanna, ja vaffan de flesta. Det trista är att om det nu kommer en bra låt som säg "Hey ya" eller vad den hette med Outcast så MÅSTE de spela sönder den tills ingen längre orkar med den. Och så är det inne med melodilösa hiphophits, det är trist! Hiphop ska vara sköna melodisamplingar.
 
Riverpoet2006-10-16 14:17
Antal inlägg: 1070

Alltså, jag tycker det är mer intetsägande än att jag verkligen stör mig på det. Mellanåt kommer ju riktigt bra låtar som hey ya. Men som sagt, det mesta spelas sönder. Om jag är hemma hos föräldrarna några dagar och dom har radion på är det sjukt när man tänker på hur ofta samma låtar spelas.
 
pilutta-dej2006-10-16 22:37
Antal inlägg: 1689

Min son och jag har väldigt olika musiksmak, så när vi åker bil tillsammans får den ena välja radiokanal i ena riktningen och den andra i andra riktningen. På det sättet får vi båda en chans att upptäcka musik vi annars inte skulle ha hört, men man råkar också ut för vidrigheter som upprepas hela tiden. I somras när vi åkte och badade nästan varje dag var det ytterst sällan jag slapp den där märkligt dåliga "Boten Anna". Och vad är det för konstig "låt" där det låter som de snarare pratar än sjunger "blaha, blaha, blaha blaha blaha"? Antagligen är det inte det de säger, men det låter så. Nån som kan upplysa mig?
 
manjana2006-10-16 22:43
Antal inlägg: 8

om jag hör så mycket som två toner i en dansbanslåt så är det off knappen som gäller... fixar inte dansband! jag får stora fula exem!!!!
 
Riverpoet2006-10-16 23:08
Antal inlägg: 1070

Är beredd att skriva under på dansband. Sen är faktiskt boten anna en katastrof till låt... Snacka om att den där snubben som gjorde den kommer vara bortglömd om nåt år eller 2 alltså. Förutom i tyskland kanske.
 
Spyan2006-10-17 13:32
Antal inlägg: 673

som Vinhaggan har jag inte så stor koll på allt vad dom heter som spelas på radio, slutade lyssna på radio för några år sedan...
men en låt som är riktigt riktigt jobbig är dendär med Patrik Isaksson. Han sjunger nåt om att klockan slår och han ska dansa hela natten lång. Går (gick?) på nån tv-reklam och spelas i min vivo-butik dagarna i ända. Hjälp!!
 
MissisSally - Ej medlem längre2006-10-17 15:30
Antal inlägg: 5

min sons döds metal svart självmords musik...lyssnar hellre på Boten Anna i 7 veckor i rad och de säger ju inte lite de....*S*
 
Mimsan19862006-10-17 19:43
Antal inlägg: 555

Vad heter den dära "the club gonna close in a minute, can I get your number baby so you and I can go and get with it". jag tål inte den låten. Jag tänker bara: "Inte fan ska du ha mitt nummer, ditt äckel"
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?