Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 792

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Amatörkock2014-07-27 15:30
Antal inlägg: 65

Håller helt och hållet med dig.

Men är det så som titti säger, att hon fått godkännande att sprida det här så kan vi inte klandra henne. Om hon däremot inte haft deras medgivande så skulle hon sjunkit rejält i mina ögon.

(Lite vid sidan om så undrar jag hur man får ett sådant medgivande. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att fråga någon i den situationen om det är okej att jag lägger ut sådan information.

Och vore det så att familjen vill att det ska komma ut så har de ju själva alla möjligheter att få ut det via polisen och Missing People etc. Samt via Facebook, och tidningar (om ansvarig utgivare skulle göra den bedömningen att det kan publiceras)

Jag har själv varit med Missing People på sökning vid två tillfällen och givetvis ges mer information till de som är med i sökandet än vad Missing People går ut med på nätet. Inga "smaskiga detaljer" utan sådana som är viktiga att veta.

Vi på ett forum av det här slaget bör enligt mig inte få sådan information. Av hänsyn till den försvunne oavsett om han är vid liv eller är död. (av de skäl som hfranke skriver samt, om han hittas död, så bör hans död vara värdigare än så). OM anhöriga sedan, när de inte befinner sig i den här situationen, vill berätta mer officiellt så är det ju något helt annat.
 
Mouche - Administratör2014-07-27 15:37
Antal inlägg: 24193

Jag godkänner _inte_ att privata saker rörande andra människor lämnas ut här ttiittii.

Så länge som Betapet inte har ett medgivande, eller en förfrågan, från anhöriga så är det inte tillåtet.

Jag låter både hfrankes och Amatörkocks inlägg stå kvar eftersom de förklarar på ett utmärkt sätt hur det måste vara i ett sådant här läge.

Mouche

Ps. Två inlägg raderade
 
Mouche - Administratör2014-07-27 15:42
Antal inlägg: 24193

Jag raderade ytterligare några inlägg som definitivt inte passar sig i en tråd av det här slaget.

Ett inlägg åkte med för att det helt enkelt hängde i luften när övriga togs bort.

Mouche
 
RambleTamble - Ej medlem längre2014-07-27 15:45
Antal inlägg: 2728

Tack.
 
kryddeluntan2014-07-27 15:54
Antal inlägg: 12360

Tack Mouche och även Hfranke och Amatörkock för era inlägg.
 
hfranke2014-07-27 16:20
Antal inlägg: 8695

Tack Mouche och kryddan.
 
Amatörkock2014-07-27 23:23
Antal inlägg: 65

Jag tackar också för berömmet.


Jag tycker att det här blogginlägget från Arbetarbladets ansvarige utgivare är väldigt bra och akutellt, Inte minst i det här fallet eftersom Markus som sagt försvann från Sandviken. Arbetarbladet har inte skrivit om sökandet.

Blogginlägget av Daniel N är skrivit innan Markus försvann men efter ett annat frivilligt försvinnande i Gävle.

blogg.arbetarbladet....07 /03/649/
 
kryddeluntan2014-07-28 08:58
Antal inlägg: 12360

Jättebra blogginlägg Amatörkock!
För ett par år sedan efterlystes min väninnas ex. i media helt i onödan. Karln hade träffat på gamla lumparkompisar och festat runt i 3 dagar och kom hem själv. Det skapade mycket ångest hos honom och hans anhöriga.
Anhöriga är ofta i chocktillstånd när någon försvinner och tänker inte logiskt och det kan bli hur tokigt som helst.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?