Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
53
Inloggade96
Mobilspel
Pågående22 387

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kiwiskal2015-11-10 15:46
Antal inlägg: 2684

Håller med om det ni skrivit hittills.
Pokerpundaren (temps utmärkta namn på honom haha) stör mig nåt enormt. Men det är väl meningen.

Jag hängde inte riktigt med på hur Hans hamnade i koma och fick så grova hjärnskador? Trodde det "bara" var handen som var avkapad och att han fick lite blodförlust.
 
kiwiskal2015-11-10 15:53
Antal inlägg: 2684

Tycker det var bra att Martin hade sina fel, eftersom han ville lära Saga hur man gjorde vissa saker (välment oftast iofs). Hade blivit tråkigt om han var en viktigpetter bara.

Henrik Sabroe heter tydligen den nya kollegan. Typ ingen som säger hans namn någonsin?
Gillar de där småsakerna som när HENRIK pratade med sin fru och barnen såg på tv, sen skulle han gå och stängde då bara av tvn. V
 
temperance2015-11-10 18:22
Antal inlägg: 2314

Klart att man har lättare att ta till sig mänskliga karaktärer med uppenbara brister såväl som styrkor, men när det alltid mynnar ut i samma typiska situationer och övertramp blir det lite trökigt. Liksom, jaaahaa, låg han precis med den tjusiga överklasskvinnan på hennes golv? Didn't see that comin'. Eller jo.
 
temperance2015-11-10 18:23
Antal inlägg: 2314

Pokerpundaren retar mig så mycket att jag knappt klarar av att se den tragiska lilla figuren. Bron väcker känslor, jao. :)
 
Lågintensiv2015-11-10 18:35
Antal inlägg: 3228

Den lille skiten stör mig inte speciellt. Och vad gäller Martin hade jag lätt kunnat gifta mig med honom.
 
marmotte2015-11-10 18:53
Antal inlägg: 346

Det finns ju en orsak till att Henrik bara stängde av tvn efter att ha pratat med familjen. Till hans "otrohet" också. Har ni sett avsnitten eller?

 
125478 - Ej medlem längre2015-11-10 19:00
Antal inlägg: 8332

Det är nog det de har, kiwi skrev ju att hon gillade de småsakerna.


Och när det gäller otroheten, så är det Martin vi pratar om...
 
kiwiskal2015-11-11 10:24
Antal inlägg: 2684

Ja, jag menade just att det fanns en orsak till att Henrik stängde av tvn trots att barnen satt kvar och tittade :P
 
MickelRav - Ej medlem längre2015-11-16 09:26
Antal inlägg: 323

Jag vet att jag är off topic nu men det är ändå fascinerande att se hur det hela tiden dyker upp fler svenskar som tar sitt pick och pack och drar över bron. Vid det här laget känner bara jag till ett hundratal - och då räknar jag ändå inte med alla våra anställda som följer med oss över sundet.

Och så i dag det här:

asikt.dn.se/asikt/de...-s kolform/

Jojo, det finns mycket som blivit omöjligt i Sverige, minsann.
 
susila2015-11-16 09:39
Antal inlägg: 459

Jag önskar att jag hade möjlighet att flytta. Jag önskar dig lycka till Mickel. Man kan inte stanna och kämpa i ett land befolkat av omisstänksamma dronter.
 
Lågintensiv2015-11-16 10:14
Antal inlägg: 3228

När jag gick i lågstadiet ville min fröken att mina föräldrar skulle sätta mig i privatskola eftersom hon ansåg att jag var "för duktig" för den vanliga skolan. På den tiden bodde vi i ett förortsområde där det fanns en hel del "arbetarklass" och folk som inte hade det helt lätt. Jag är glad att mina föräldrar INTE flyttade mig. Jag hade inte velat växa upp i ett reservat bland andra "högbegåvade" - bara termen får mig att rysa - utan jag anser att det varit berikande och danande för mig som person att vara bland människor med olika förutsättningar. Däremot håller jag med om att den vanliga skolan behöver utforma strategier för att stimulera och motivera de duktiga eleverna, istället för att alla resurser läggs på elever som har det svårt.
 
limpan__22015-11-16 10:14
Antal inlägg: 2847

Om man missat att den här tråden handlar om en TV-serie och inte svensk invandringpolitik eller skolväsende kanske man bör vara försiktig med att länka till önskemål om skolor för högbegåvade.

Åter till tråden, visst känns sidospåret med det eventuella mordet på Sagas mamma lite överdrivet? Om inte annat verkar polisen ta väldigt lätt på det mordet med tanke på hur de låter den huvudmisstänkte (?) Saga göra som hon vill.
 
Lågintensiv2015-11-16 10:15
Antal inlägg: 3228

Limpan, senaste avsnittet kändes lite tunt generellt tycker jag. Fast det kan bero på att jag var splittrad och tänkte på annat samtidigt.
 
Lågintensiv2015-11-16 10:19
Antal inlägg: 3228

Lite out of character och konstruerat att den unga gravida tjejen skulle reagera så våldsamt på holsts närmanden. Skall väl iofs föreställa att det är en känsla som byggts upp över tid, men det har de inte lyckats gestalta. Hon har ju känts lojal med holst.
 
Lågintensiv2015-11-16 10:21
Antal inlägg: 3228

Känns som att allt gick för fort i detta avsnitt. Museivakten avfärdad som misstänkt (check!), Annika läggs till som misstänkt (check!) osv osv.
 
limpan__22015-11-16 10:24
Antal inlägg: 2847

Instämmer helt och hållet. Får se det som en uppbyggning mot en bättre avslutning.
 
kiwiskal2015-11-16 15:26
Antal inlägg: 2684

Och Claes kommer hem med en spade i handen. "Skulle fixa lite grejer" eh okej.
 
kiwiskal2015-11-16 15:29
Antal inlägg: 2684

Sen undrar jag om media tog hans skvaller om den falska graviditeten med hull och hår eller tog han också bilder? Den blonda journalisten hade väl blivit en GOD MÄNNISKA..? Eller skickade hon bilderna till honom?
Eftersom fru Holst gick runt utan fejkmage måste ju avslöjandet varit rätt bra?
 
kiwiskal2015-11-16 15:32
Antal inlägg: 2684

Tyckte lite synd om pokerpundaren i slutet där faktiskt.
 
susila2015-11-16 15:57
Antal inlägg: 459

Du har rätt här Limpan, jag skrev i fel tråd.

Serien Bron tycker jag är mycket spännande. Sen är den givetvis full av dumheter också. Undrar samma sak som Kiwi, varför skulle media lita på att Åsas exman talade sanning om hennes mage när det inte fanns bilder?



 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?