Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade22
Mobilspel
Pågående21 998

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fröken Jag2006-11-07 19:36
Antal inlägg: 145

Jag brukar jobba natt oxå... Har tv i sovrummet så först tittar jag en stund för att få kroppen att slappna av riktigt... Med fördel tittar jag på nåt som ja tycker är riktigt dåligt.. Sen stoppar jag i öronproppar... Ibland får jag räkna en stund (typ räkna får fast jag börjar på 1000 å räknar neråt...) Sen vaknar jag när väckaren ger sig till känna... =)
 
mamman - Ej medlem längre2006-11-07 19:56
Antal inlägg: 6379

Sen är det ju också så att vissa personer inte är lämpade att jobba natt.
Jag jobbar natt emellanåt och har inga som helst problem att somna eller sova, men en kompis jag har (som jobbar skift och kanske 3-4 nätter/ 6 veckor) kan bli fysiskt sjuk av att jobba natt.
Jag har inga som helst problem att sova till 11.30 oavsett om orkanen (som i detta fall är min familj med tre barn) är hemma, men efter det är jag mer lättväckt. De är oftast inte hemma för de är så snälla! ;-)
Jag har helt mörkt i rummet och tar hellre telefonen till sängen än att jag ska reta upp mej på att den ringer och jag inte vet vem det är/ jag inte hinner svara.
De jag jobbar med är lite olika. Vi har pratat om saken och jag slänger mej i säng på en gång jag kommer hem, men de flesta andra måste läsa tidningen och äta frukost innan de lägger sig...
 
kaprifolia2006-11-08 01:50
Antal inlägg: 709

Bada badkar.... Precis innan läggdags. Hett ska det vara. Fick somna på det sättet i flera veckor under en jobbig period.
 
Nettes2006-11-08 05:50
Antal inlägg: 11

jag jobbade natt förut i många år, men efter ett antal år så fick jag också problem med att sova. Först bara när jag jobbat men efter en tid fick jag svårt att sova på nätterna när jag var ledig.
Mitt råd är att du försöker hitta något arbete dagtid innan det går för långt.
Mvh
Nette
 
_Ordboken_ - Ej medlem längre2006-11-08 06:20
Antal inlägg: 18

Varm mjöl och mjukpepparkaka, Så somnar du som en stock sen
 
Fjupplisa2006-11-09 07:41
Antal inlägg: 2010

Himla massa fina tips, tackar jag för, får beta av dem eftersom så ska jag kröna vinnaren sen. :) Har bara jobbat natt i tre månader...tänkte inte göra det så länge, sliter på en, men ett tag till får det gå...man kanske vänjer sig. Natti natti
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?