Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade60
Mobilspel
Pågående21 854

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blue_moon2006-12-23 23:16
Antal inlägg: 9712

Smurvlan: Strunta i socialt tryck och julstress och ordna det lite mysigt på tumanhand. Ser i din presentation att du har en sambo. Har du förresten sett Lars Molins film "Den tatuerade änkan"? Om inte, gör det! Den handlar om en kvinna som mitt i julfirandet vänder ryggen åt omgivningens krav och går sina egna vägar. Man blir glad och stark av att se den.
 
smurvlan2006-12-23 23:35
Antal inlägg: 840

Åh det låter verkligen underbart, det svåra är att min sambo är en "julare", och firar gärna med släkt och så. Jag finner mig ju i det, men mår skit av det, mycket ångest under dessa helger vill ja lova!
 
blue_moon2006-12-24 00:16
Antal inlägg: 9712

Förstår han hur du känner det? Kompromiss: varannan jul med hans släkt, varannan för er själva? Eller lägg undan lite varje månad så att du kan åka till din släkt nästa jul, med eller utan honom?
 
Sawawa2006-12-24 00:19
Antal inlägg: 606

blue_moon: Varför ska det vara just en "han"? Varför detta antagande?
 
blue_moon2006-12-24 11:07
Antal inlägg: 9712

Skrev "han" utan att reflektera, för att det är vanligast. Lägger inga moraliska aspekter på det. Har absolut inga fördomar heller!!!
 
HannaSofia2006-12-24 14:51
Antal inlägg: 307

Firar hos min syster med övriga familjen. Vi kör knytis så att alla får slita lite lagom. Själv har jag fixat med Jansson, rödkålsallad, och tårta. Sillen och sillsalladen köpte jag på Fiskekyrkan och Päroncongacskorven på Liseberg.

Eftersom jag gillar julmat, glögg, julöl, julgran, hyacinter och min familj så kan jag inte se att julen är annat än trevlig. Men vi har igentligen inga strikta traditioner i vår familj utan julen kan se lite annorlunda ut från år till år.
 
odin - Administratör2006-12-24 15:45
Antal inlägg: 7442

Är tillsammans med min syrra och föräldrat, vi tar det lugnt, käkar lite, öppnar lite klappar och umgås..

Sen så kollar jag läget här of course :)
 
AlliC732006-12-24 22:19
Antal inlägg: 121

Inte mycket julfirande här inte. Blev frukost med en kompis i morse men sedan har jag jobbat (vi inom vården slipper inte undan för att det är jul).
Lite deppig eftersom att jag har familjen 55 mil bort och inte kan träffa dem under hela helgen.
Hoppas på att få vara ledig nästa jul istället.
Håller till godo med er alla här så länge och vill passa på och skicka en julhälsning till alla som gör betapet så bra...
 
Sawawa2006-12-25 15:55
Antal inlägg: 606

Blue_moon: okej, jag får be om ursäkt också. Var på ett ovanligt bitskt humör!

God fortsättning! =)
 
blue_moon2006-12-25 18:46
Antal inlägg: 9712

Förlåter dig genast och önskar God fortsättning. :-))
 
mamman - Ej medlem längre2006-12-26 19:14
Antal inlägg: 6379

Va firade hemma hos mej och mina fmilj, men våra respektive föräldrar samt sambons bror. Alla tar med nåt att äta, så ingen sliter ut sig...
äremot var nog detta den tråkigaste julen på länge då det inte finns snö!!!!
Julstämningen hade väldigt svårt att infinna sej... helst då tomten brukar gå runt huset och göra fotspår i snön...
Odin: Kollar du inte Kalle???? Sitter vid datorn och leker vid ett av årets viktigaste program!?!?! Ujujuj...
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?