Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade17
Mobilspel
Pågående20 620

Forumkategorier

Användare Inlägg  
roggi2007-01-15 13:10
Antal inlägg: 128

Var ute och hämtade grejer i friggeboden, när jag gick mot garageuppfarten slog det mig att hmmm, enen brukar väll inte ligga ned i vanliga fall. Då hade enen delat sig och hamnat åt två håll. Ena delen över tvättlinan och andra delen över en stor buske.. Jaja vi skulle ju kapa ner den i alla fall men lite förvånad blev jag allt.
 
Riverpoet2007-01-15 13:43
Antal inlägg: 1070

Sitter och ska tentaplugga uppe på chalmers nu.. Och fy fan. Två knäckta träd precis utanför. Då inser man att det låg nåt i dom där varningarna om att stanna hemma. Tur för mig att jag bara behövde gå till affären en snabbis samt köpa en bakispizza.. :)
 
suss_692007-01-15 14:52
Antal inlägg: 428

Vi fick nyss tillbaka telefon/internet, efter en vecka utan.. skönt!
Vi var utan ström igår från 09.00 - 18.00. Då kände man sig isolerad. Ingen telefon ingen ström.. mitt ute i skogen som vi bor =) Ser att det legat ett flertal träd och spärrat vägarna för det har sågats o röjt på flera ställen. Äntligen kan jag spela igen!!! Vilken otur att jag måste iväg och jobba ikväll nu när internet funkar igen! Vi ses !!
 
Falcon_fla2007-01-15 20:45
Antal inlägg: 28

Vi har varit utan ström i 1 1/2 dygn och det är inte roligt alls. Här i Dalsland är många fortfarande utan både ström o telefon, vägarna är fulla av nedfallna träd som man får kryssa igenom....det är lätt o hålla sej för skratt. Vi har iaf vedspis så varmt är det och man kan koka sej en kopp kaffe o fixa mat. Det blåser ganska friskt nu med men hoppas att vi får behålla strömmen i natt, ny storm är på väg in på torsdag....jag säger bara håll i hatten!!
 
Blackwall2007-01-15 21:47
Antal inlägg: 82

Här kom strömmen nyss tillbaka efter en frånvaro på 30 timmar... Här = På landet utanför Kungsbacka.
 
morgonluft2007-01-16 09:52
Antal inlägg: 28

Jag har försökt komma till Skåne från Sthlm i några dar nu men det är tydligen stört omöjligt. Det verkar som den amerikanske galningen Fred Phelps teorier kan stämma. Eller?

www.godhatessweden.com/
 
Nemi2007-01-16 11:27
Antal inlägg: 5952

Västgöten:
Jag menade att jag tycker det är häftigt med starka naturfenomen. (Spöregn/Blåst osv) Det är däremot inte kul att drabbas av förstörelse och liknande.
 
Helröret2007-01-16 15:29
Antal inlägg: 364

JO fan det blåste på rätt bra här i östergötland, det dog tyvärr en 9årig pojke här i hem staden pga av fallande trä.. var tvungen o köra ner till jönköping på eftermiddan det var en upplevelse!
 
bagerimarie2007-01-16 16:29
Antal inlägg: 91

Riverpoet, är det en bra idé att ta med sig ett paraply ut i 33m/sek? Tanken var ju god iallafall... Å andra sidan så funkar inte paraply i Göteborg överhuvudtaget, här regnar det ju vertikalt!
 
Simåne2007-01-16 16:37
Antal inlägg: 1

vi haar klarat oss ;)
men tråkigt o höra alla er som drabbats, hoppas de fixar sejj
 
bernst2007-01-16 20:03
Antal inlägg: 69

Hur ser ett paraply ut som inte klarar regn som kommer vertikalt?? Kanske hjälper att hålla det på rätt håll?
 
confuzed2007-01-16 22:13
Antal inlägg: 323

Hemma har jag inte drabbats, men det är "jättekul" att jobba på tågen i efterverkningarna av stormen(jobbar som tågvärd). Igår hade väldigt många av de som inte kunnat åka någonstans innan blivit ombokade till mina tåg hade 50 pers att servera mat själv var 77 minuter sena till göteborg så jag fick ingen rast innan jag skulle åka med nästa tåg som också var fullbokat och fullt med folk att servera. Slocknade på soffan när jag kom hem efter att varit uppe sen 4.30.

Hade samma tåg idag också väldigt mycket lugnare särskilt på hemvägen.
 
västgöten - Ej medlem längre2007-01-18 18:11
Antal inlägg: 1135

farsan å morsan sitter strömlösa,inne på femte dygnet nu,inte så kul för gamla människor.tur att dom har värme iaf..
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?