Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 675

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2010-03-24 20:45
Antal inlägg: 7560

Helgen ska väl vara okej. Det är inte Anitas lediga helg men Maria är ju den som oftast blir förfördelad med helgerna. Bara jag känner mig lite kryare ska jag gå och prata om möjliga lokaler.
 
Pensionist2010-03-24 20:55
Antal inlägg: 39

Gerd, jag kommer kl. 16 i morgon. Passar perfekt eftersom jag måste gå tidigt. Jag har inget spel med mig, Hilda har de två jag brukat bära på.
 
_andan - Ej medlem längre2010-03-24 23:03
Antal inlägg: 37

Tråkigt att du är krasslig, Anders, krya på dig i lugn och ro bara! Lokalen hinner nog fixas men om du/ni är tända på idén att sätta ihop en turnering skulle det kanske vara klokt börja trumma för det i forumet på förbundssidan - nog borde ju en exotisk ort som Vasa kunna locka till sig några hugade scrabblare från det lika exotiska Umeå (jag inbillar mig iaf att det skulle gå att ta sig enkelt över men kan naturligtvis ha helt fel uppfattning)..? Nå, jag är åtminstone på! :)
 
Pialina2010-03-24 23:12
Antal inlägg: 665

Båten är liten och väldigt dyr (vill minnas det kostade drygt 50 euro enkel), men förhoppningsvis vill någon komma. Mina goda vänner har tyvärr flyttat från stan så jag kan inte slå två flugor i en smäll. Är i Jönköping helgen före och reser ju annars också en hel del nu, så tyvärr blir det ingen vasaturnering för min del. Men hoppas ni får ihop ett gäng!
 
_andan - Ej medlem längre2010-03-25 06:57
Antal inlägg: 37

Om varken Pia eller Anita kan komma den 23.5 så minskar ju sannolikheten något för att vi sk få ihop ett gäng, bedömer jag men hoppas naturligtvis att jag tar fel..!

Jag tycker att ni som spelar här på betapet och är stationerade nånstans i Vasatrakten ska möta upp för ett par träningar som Anders och Anki antagligen ännu kan annonsera om och helt enkelt hoppa på. Ta chansen!! :) Ställ frågor här om det är något ni undrar över och, om ni ännu inte bekantat er med sidan, läs här www.scrabbleforbunde...;I temid=39 så får ni ganska bra ramar för hur iRL-spelandet går till.
 
_andan - Ej medlem längre2010-03-25 06:59
Antal inlägg: 37

Äsch, datumet ovan blev fel, lördagen den 22.5 ska det förstås vara.
 
Pialina2010-03-25 11:07
Antal inlägg: 665

Och jag tänkte fel, den 22.5 är jag i Jönköping, inte helgen före. För mig är det nog tyvärr så att jag inte kommer att delta någon annan helg i Vasa heller. Ja, helt säkert kan jag ju inte säga, men reser omkring så mycket.
 
ANDERStG2010-03-26 07:20
Antal inlägg: 7560

Vad tror ni andra, ska vi ordna parallellt med en turnering i Jönköping? Några välvilliga finlandsmecenater har anmält sig dit. Å andra sidan är det ett ganska litet maxantal i match cup, det finns obokade spelare att locka.
 
Pensionist2010-03-26 09:20
Antal inlägg: 39

I går var vi sex spelare på plats i Helsingfors, trevligt! Inget spel nästa vecka på skärtorsdagen.
 
_andan - Ej medlem längre2010-03-27 08:27
Antal inlägg: 37

Anders: Jag tycker ju att det inte kan konkurrera så hemskt mkt med just Match Cup i sig. Och så skulle gälla att i första hand försöka locka de nya (och gamla) som börjat träna i Hfrs, kanske?

Gerd, du var visst intresserad: får du månne med dig din äkta hälft? I så fall skulle vi ju ha en "grundplåt" på fem spelare med tävlingserfarenhet. Får vi ens en till från andra sidan viken räcker det ju typ med två till som spelat här på beta och/eller spelat träningsspel för att vi ska kunna köra en alla mot alla och rimligen också få den sanktionerad.
 
ANDERStG2010-03-27 11:55
Antal inlägg: 7560

I Vasa är vi minst tre. Några från klanen F, några från klanen S, Maria, någon från hufvudstaden. Det skulle definitivt bli en full sjurondare.
 
FrökenSvåår - Ej medlem längre2010-03-29 18:10
Antal inlägg: 191

I morgon, tisdagen den 30 mars spelar vi på Socis i Karis. Vi kan börja lite över fyra. Det kommer en helt ny spelare från Ekenäs klockan fem.
 
auranita2010-03-30 12:49
Antal inlägg: 652

Det tog en liten stund för mig att luska ut vad Anders menade med "Klanen S", men det är ju naturligtvis Precious P och Il Stefano han syftar på!

Mariehamnsmaffian har tyvärr förhinder nämnda weekend.

Någon torped från Umeå borde man väl kunna ragga upp!
 
Pialina2010-03-30 16:54
Antal inlägg: 665

Turneringen i Jönköping tycker jag inte är något hinder alls för att ordna turnering i Vasa den helgen. Turneringen är ju överfull, så man tar inte deltagare därifrån.
 
_andan - Ej medlem längre2010-04-05 08:53
Antal inlägg: 37

Hur är det med de tvenne scrabbleambassadörerna i Vasa: ska ni inte ta och introducera grenen i sin tävlingsform därborta den 22. maj? Otroligt men sant: maj månad lurar om hörnet...! (se även inlägg på förbundssidan)
 
ANDERStG2010-04-05 09:02
Antal inlägg: 7560

På gång tror jag... Vad borde den heta? Wasabi Cup? Österbottniska Öppna?
 
_andan - Ej medlem längre2010-04-05 09:34
Antal inlägg: 37

Det förra låter coolare men det andra ger ju mer sakinformation..? Vad som nu kan vara mera till fördel - svårt att säga! :)
 
FrökenSvåår - Ej medlem längre2010-04-05 09:43
Antal inlägg: 191

ÖÖ-cup låter mycket neutralt fast nog så häftigt med de två Ö:na. Men namnet Wasa är ju en trumf i detta sammanhang, så hitta på nåt kul där namnet Wasa ingår! Wasa Cup, WasaLoppet ...
 
_andan - Ej medlem längre2010-04-05 10:05
Antal inlägg: 37

"Wasa - knäcke, den som kan"

höhö, skulle kanske gå att få sponsrad ...
 
FrökenSvåår - Ej medlem längre2010-04-05 11:04
Antal inlägg: 191

Nej, nu har jag ett helt annnat förslag, helt neutralt:
Bottnia Cup,
syftar ju både Väster- och på Österbotten men även andra är ju naturligtvis välkomna!
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?