Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade62
Mobilspel
Pågående20 868

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sharky682024-04-30 21:00
Antal inlägg: 1088

Hade flera vänner som jag fick fin kontakt med. 2st träffade jag IRL under tiden jag var ensamstående med barn varannan vecka.
Det var en annan och trevligare ton i forumen på den tiden.
Tacksam att Betapet räddades då Java gick i graven och anpassades till HTML5.
Betapet skulle dock behöva lite uppfräschning.
Forumet skulle behöva lite mer funktioner som gilla/ogilla smileys. Lite mer som forumen ser ut på många andra plattformar.
Möjlighet att ta bort (ångra) inlägg.


 
bobmarleyman2024-04-30 23:57
Antal inlägg: 2149

Fast Java har inte gått i graven det var byggt på Adobes FlashPlayer. Om Java har gått i graven står världen inför en ny utmaning.

Jag tror som le-Lou att det hänger ihop med forumen.

När största problemet upplevs vara bumpade trådar så har vi verkligen problem.
 
Sharky682024-05-01 00:11
Antal inlägg: 1088

Java dömdes ut som en säkerhetsrisk, därav "graven".
 
bobmarleyman2024-05-01 00:40
Antal inlägg: 2149

Nej det är fel det är inte sant, det var Adobes flashplayer som hamnade end of life. Släcker du Java påverkas miljarder saker och du kan glömma internet på ett tag.
 
LouLou2024-05-01 08:40
Antal inlägg: 187

Har spelat Betapet sen 2004. Online först och var helt besatt. Såå kul. Som någon skrev, ibland så mycket folk att man fick vänta på att få komma in i spelrum. Gillade att spela på tid och att rullningarna visades och att jaga elefantmedaljen. :) Och att skriva i forumet. Ja det var roliga år. Upplever att det var appen som fick allt att dö ut online.
Jag spelar ibland online fortfarande när jag har tråkigt på jobbet och sitter framför datorn men har legat av min och kan inte spela så snabba spel som jag gjorde förr.

Appen hade btw blivit ännu bättre om man kunde välja hastighet på spel där oxå.
 
Clips2024-05-01 09:02
Antal inlägg: 25

Tack alla för era reflektioner,
Tror också på Le-Lou säger. när Forumet " dog ut"så slutade många " hänga" här och därmed försvann spelare, gick över till wordfeud.

Dom allra flesta. kan påstå nästan alla spelar på sin mobil/ platta idag. t o m min 86 åriga moster.

Trevligare ton i Forumet. var det förr. håller jag med , gladare ovh fanns mer humor och det var aldrig " trådar" som skulle stängas på grund av bumpning.

Ja, kanske uppfräschning av Forumet kan göra mycket. som du säger Sharky68, fler funktioner gilla/ogilla smileys som andra plattformar. då kanske fler kommer med, det tror jag också på.

Ha en go speldag, betavänner!
 
Roddaren2024-05-01 19:05
Antal inlägg: 87

Det är ju många faktorer här som spelar in men onekligen är det trist att spela mot någon med kanske femhundra under dig själv i rank och sedan tappa massor när personen sitter och lägger ett ord i taget och har tur med bokstäverna. Det slutar med att man nekar alla med lägre rank och jag tror som sagt att en oviktad rank skulle hjälpa mot det. Men det handlar också om det här att forumet inte funkar bra, som flera påpekat. Jag har själv skrivit i trådar som sedan bara "låsts" när man i stället hade kunnat göra som på alla andra forum och raderat otrevliga eller på annat sätt olämpliga inlägg. Man blir förbannad helt enkelt, när man lagt tid på att seriöst framföra en åsikt helt i onödan.

Och så är det brädet - det kommer aldrig att locka de riktigt duktiga spelarna.
 
Roddaren2024-05-01 19:12
Antal inlägg: 87

"En bokstav i taget" skulle det förstås vara. Och en annan sak som är trist? När spelare med 600 i rank ansluter gång på gång på gång fastän du nekar gång på gång på gång. Ut med såna, det är alltid en början.
 
Gin Fizz2024-05-04 11:03
Antal inlägg: 7

lite mera " gnäll". Just nu ligger tydligen spelet nere. Aldrig någon information om vad som pågår - eller inte pågår.
Men solen skiner idag - så jag är glad i alla fall.
 
Bitte - Administratör2024-05-04 14:13
Antal inlägg: 23933

Kom i håg att allt på Betapet sköts ideellt. Och jag har redan sagt till de som jan fixa problemet att det finns..och självklart så löser dom det..



Bitte
 
8balls2024-05-04 17:15
Antal inlägg: 30

Funkar ju nästan aldrig vilken webläsare man än här mm

Vägrar spela ifrån mobilen,så många tröttnar nog.
 
Tassos2024-05-04 20:02
Antal inlägg: 297

Men varför spelar man inte med mobilen. Det funkar hela tiden.
 
8balls2024-05-04 21:23
Antal inlägg: 30

Varför skulle man? Sitta där jättesmått och pilla nä fan pc ska det vara . Sen kanske inte alla har en smartphone
 
Tassos2024-05-04 21:56
Antal inlägg: 297

Bara en tanke. Alla andra liknade spel spelas via mobilen. Bara därför man skulle. Nej saknar man mobil men har en pc låter det inte som om mobilen skulle vara ett bra alternativ.
 
Karl III2024-05-05 15:12
Antal inlägg: 59

Citat: "Kom i håg att allt på Betapet sköts ideellt.

Har varit med och spelat i en ca 18-20 år och haft några konton genom åren.

Som någon skrev ovan så sköts Betapet på ideell basis. Det tror jag är lite av problemet.

Det finns så mycket möjligheter och potential med Betapet. Men när jag öppnar appen och forumet så känns det som att tiden stått stilla. Forumet är innehållsmässigt intressant, men i övrigt hopplöst omodernt.

Appen har inte uppdaterats med några nya eller relevanta funktioner sen jag vet inte när. Trots att mängder av förbättringsförslag presenterats i forumet.

Förvaltar man inte en produkt på rätt sätt så blir den förr eller senare irrelevant. I detta fall att folk söker sig vidare till andra spel och communitys.

Idellt i all ära. Men tror det skulle behövas en annan typ av förvaltning om Betapet ska vara relevant framöver.

Lite tankar och funderingar som jag hade.
 
Clips2024-05-05 16:07
Antal inlägg: 25

Dina tankar och funderingar Karl lll, är kloka och vettiga stämmer jag in på , hade vi haft en gilla eller ogilla knapp, så räckte det med en tumme upp .
Kan wf så kan betapet.
 
Roddaren2024-05-05 21:50
Antal inlägg: 87

Kan bara hålla med 8balls: Hatar att spela på mobilen, det är pillrigt värre.

Det kommer många kloka synpunkter här. Och apropå detta med att Betapet drivs ideellt - varför inte ta betalt och göra det till en affärsidé? Jag tror att många skulle nappa och dessutom skulle de som egentligen inte vill spela utan mest är otrevliga kanske försvinna.
 
_Minerva_2024-05-05 22:04
Antal inlägg: 11

Vad jag förstår är det inte många som slutar , men däremot så byter många nick väldigt ofta. Dvs startar nya konton
 
getramses2024-05-13 19:33
Antal inlägg: 369

Tassos: På mobilen finns redan Wordfeud, varför man skulle spela Betapet där känns som ett större mysterium än att man vill kunna spela snabba matcher på pc med en mus så som internetscrabble gör sig bäst. Betapet var ett himla trevligt ställe med bra funktionalitet och ett levande community förr i tiden. Som någon var inne på så försvann scrabbleplanen vilket ledde till att det bra motståndet försvann då alla som ville spela riktig scrabble sökte sig annorstädes (inklusive alla IRL-tävlingsspelare). Sen har jag märkt hur funktionaliteten gradvis förfallit under åren när jag varit inne och försökt spela. Man blir nedkopplad i ett (ibland utan någon som helst indikation på att det skett mitt under en match), självklart kan man inte ha det så om man vill ha en spelsida som folk ska tycka det är värt att lägga sin tid på. Men eftersom de flesta migrerat till appspel på telefoner och det är där den stora marknaden är så är det förstås lågprioriterat att fixa problemen. (Marknads)logiskt och förståeligt, men också tråkigt att tiden sprungit ifrån den här sortens webbsidor.
 
Tassos2024-05-13 22:05
Antal inlägg: 297

Jo Duke Nukem va också fantastiskt i en annan tid och på pc.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?