Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillebilen | 2008-05-11 10:56 | |
![]() | Begränsa tiden för de som slutar spela Kan man inte begränsa tiden mer för de som slutar spela under spelets gång? Min motspelare bara slutade spela och lät tiden gå. Vill själv inte förlora i rating så jag spelade vidare. Vad sägs om att man får max 3 tiden har gått ut i rad på ett spel? Hälsningar Lillebilen | |
| Suds McDuff | 2008-05-11 11:35 | |
![]() | Låter som en bra idé tycker jag. Ibland när internet strular här hemma händer det ju att man får upp den här rutan med att spelrummet har slutat svara. Men spelet har inte registrerat att nåt är fel så det ser ut som om man är kvar i det. Spelar man med nån som är schyst (tex jag!) så passar motspelaren när dom ser att tiden går ut flera gånger i rad, men oftast så lägger dom bara vidare. Dock kan det vara ok att dom lägger tills dom leder, så att dom vinner. Men om man ska suga ut så mycket rating som möjligt på den andres bekostnad ur ett icke-funktionellt spel, tycker jag är jävligt fult. Inte för att rating är så viktigt, men det känns ju inte så kul att losa 100-200 på en match för att internet krånglar. | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-11 11:40 | |
![]() | Den regeln finns ju redan ,, det brukar komma upp en text om att matchen avslutas om 5 minuter om motspelare inte kopplat upp igen ,, tror att man blir nerkopplad efter ett vist antal minuter oxå Bitte | |
| Suds McDuff | 2008-05-11 11:45 | |
![]() | Det där är när folk kopplar ner med vilja. Jag har varit med om spel då spelrummet slutat svara före jag lagt första ordet, och sen har jag nått maxtiden när man kollar i statistiken efter. Med digert resultat för ratingen. | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-11 11:51 | |
![]() | nix det är även om man bara blir nerkopplad eller slutar spela är ganska så säker på det Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-11 12:19 | |
![]() | Jag tycker tidsramarna är bra som de är. har kass uppkoppling här och det kan tyckas att man bara sitter och rullar tummarna när jag eg inte sett att uppkopplingen dött. | |
| Suds McDuff | 2008-05-11 12:31 | |
![]() | Nä Bitte lyssna på mig. Jag har ju varit med om det själv. När internet krånglar så fortsätter spelet som om inget har hänt. | |
| emmylicious | 2008-05-11 14:20 | |
![]() | I såna fall är det nåt fel, för det ska komma upp en text som säger till. | |
| skrabban | 2008-05-11 15:52 | |
![]() | När man blir nerkopplad så går tiden vidare. Det finns ju dom slutar spelar också, det har jag varit med om. Jag tycker det skulle ges en straffpoäng på 500 så kanske dom tänker sig för. Det gäller även dom som ger upp ett spel. | |
| annelille | 2008-05-11 16:14 | |
![]() | suds mcduff... bitte har rätt... varenda gång jag blir nedkopplad eller min motståndare blir det kommer det upp en text om att matchen avslutas om 5 min om man inte kopplar upp..... | |
| Fastlane | 2008-05-11 16:18 | |
![]() | Man får upp ett meddelande även fast det inte är med vilje någon har kopplat ned | |
| Suds McDuff | 2008-05-11 16:48 | |
![]() | Då är det i så fall lite olika. För varje gång jag tappar kontakten med internet fortsätter spelet. | |
| holly81 | 2008-05-11 17:04 | |
![]() | håller med suds McDuff för så blir det för mig med | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-11 17:06 | |
![]() | Så blir det för mig med. Så Bitte kan lugna sig. | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-11 17:07 | |
![]() | Då kommer ju rutan med "spelet har slutat svara upp" Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-11 17:07 | |
![]() | Nej. Inte alltid | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-11 17:08 | |
![]() | jo ALLTID för mig i alla fall B | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-11 17:11 | |
![]() | Okej. Så skriv det då och fatta att andra kan få andra problem. | |
| Suds McDuff | 2008-05-12 18:17 | |
![]() | För övrigt tycker jag det ska införas en spärr som gör att man inte kan lägga när den andre är nedkopplad. I en match nyss krånglade det, och motspelaren fortsatte lägga. Men jag kunde i alla fall komma tillbaka och frågade om vi kunde passa oss ut. Gick härliga 83 minus. Inte hela världen, men lite bitter är jag allt om jag ska va ärlig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-12 18:35 | |
![]() | Så motståndaren skall få lida för ens kassa uppkoppling? Nja | |