Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 886 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annelille | 2008-07-26 12:25 | |
![]() | Nedkopplad VARJE match, är det rimligt? Betapet.se är den enda sida jag upplever att servern helt plötsligt lägger av... jag måste uppdatera mot spelrummet varje match jag spelar. Är det verkligen så att det är min uppkoppling som krånglar varje gång eller kan det vara så att er server är urkass helt enkelt? Vid ett flertal tillfällen svarar inte servern i spelrummet och den uppmanar mig att prova ett annat rum, otroligt stressande när man vet att mitt spel hänger i luften därute och en motståndare som bara väntar på att håva in poäng. Ibland hinner jag bli uppkopplad innan matchslut men inte varje gång. I beskrivningen ang. nedkoppling kan man läsa att ni inte råder över uppkoppling mellan modem och server men min fråga är ändå som rubriken: Är det rimligt att bli nedkopplad varje match? | |
| annelille | 2008-07-26 12:31 | |
![]() | ....vill tillägga att det känns surt att få matchen som 'avbruten' när jag har blivit nerkopplad.... | |
| Suds McDuff | 2008-07-26 14:41 | |
![]() | Usch va jobbigt det låter. Är få saker jag blir förbannad över, men strul med internet är en av dom haha. Jag tycker inte det är rimligt att du ska bli nedkopplad varje match, och tror faktiskt att felet ligger på din uppkoppling. Testa att streama nån webradio och se om det funkar utan avbrott då. För när jag haft problem med internet så har inte det funkat. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-07-26 15:39 | |
![]() | Kör du med Safari annelille? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-26 15:57 | |
![]() | Skulle det vara sådana problem med servern så hade denna tråd varit full av medhållare. Själv sitter jag på en usel lina och de nedkopplingar som sker är just för att min uppkoppling tar time out. Surt men hinner oftast in igen. | |
| 1335991 | 2008-07-27 14:03 | |
![]() | Helt klart måste det bero på din uppkoppling, eller ngt annat krångel med din data/inställningar. Jag har spelat över 4000 matcher, men har bara 3 avbrutna matcher, 2 av dom pga att betas server lade av. Hoppas du får ordning på det hela. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-07-27 14:04 | |
![]() | jag fattar inte varför jag förlorar jämt | |
| odin - Administratör | 2008-07-27 22:10 | |
![]() | Trist att folk blir nedkopplade. Har försökt kolla upp om jag kan öka på någon typ av timeout i den socket connection som uppstår mellan användare och spelserver. Om någon har några idéer här är de välkomna att dela med sig av dessa ang. sockets & Linux :-) | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:19 | |
![]() | beror helt på vad du har för uppkoppling och nät osv, osv. | |
| annelille | 2008-07-28 12:32 | |
![]() | ... tack för svaren.... har kollat upp min uppkoppling och den är tydligen väldigt dålig samt att min dator sen 5 år tillbaka tydligen är från stenåldern så nu bläddrar jag frenetiskt i reklamblad efter en ny dator...... *tackitack* för hjälpen iaf..... | |
| Suds McDuff | 2008-07-28 13:41 | |
![]() | Äh 5 år, den måste väl ändå gå att använda? I alla fall om man surfar runt på internet och gör lite av varje som inte är så krävande. Jag tycker det är sån sjuk hysteri om att man alltid måste ha den bästa datorn. Som om det verkligen behövs en processor på 50000 MHz för att använda Word och kolla aftonbladet.se | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-28 14:14 | |
![]() | Min dator är över 6 år nu och kopplar aldrig ned sig på det där viset. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-28 14:16 | |
![]() | *fnissar medhållande åt Suds* Däremot om man blir kär i riktigt stora program, då gråter man så fort det segar. | |
| girl83 | 2008-08-04 16:08 | |
![]() | min dator är 10 år gammal och kanske mer och jag kopplas sällan ner men visst har jag haft problem :P hoppas du hittar din drömdator!! :) | |
| Ztoya | 2008-08-07 21:03 | |
![]() | Antar att jag har en dålig uppkoppling även om jag bara märker av det här genom att jag blir nedkopplad. Men riktigt surt känns det när man efter att ha kopplat upp sig igen, inte kommer in i spelrummet, vilket hände mig nyss. Har i alla fall uppfattat det som att man först måste stänga ner det och sedan gå in igen. Eller är det fel och man ska göra på något annat sätt? | |
| Angabanga | 2008-08-07 21:08 | |
![]() | Skaffa en bärbar dator och trådlöst nätverk så kan du sitta och betapeta var du vill | |
| Ztoya | 2008-08-08 22:02 | |
![]() | Var jag sitter spelar väl mindre roll? Problemet är ju att jag ofta blir nerkopplad - och det händer ingen annanstans. Inte alls kul att få avbrutna matcher för att jag inte hinner in igen. | |
| Yazzy | 2008-08-09 13:08 | |
![]() | Jag blir också nerkopplad nästan varje match - ibland flera gånger under samma match. Ganska irriterande - särskilt om man just hade ett guldläge. Måste starta om datorn varje gång eftersom skärmen fryser så det inte går att bara gå ur rummet och sen in igen. Och det tar två minuter att starta om datorn, ibland mer om den felsöker (det blir en massa undantagsfel nästan varje gång, och då tittar scandisc igenom datorn vid start) - så jag hinner sällan tillbaka inom samma drag - men i de flesta fall kommer jag in till spelet igen. Det här gör att jag aldrig kan spela hets utan måste spela minst stress, helst snabb för att hinna ta mig in innan spelet är slut - så man inte får en massa minustid - vilket iofs händer ändå ifall man blir nedkopplad precis på slutet när tiden är knapp. Men jag antar att det här beror på min gamla reservdator - som inte kan hantera Flash player (heter det så?). Fast det här händer bara på betapetsidan - inte på andra sidor som använder programmet. Så man kan ju undra varför det händer bara här..... | |
| Blippan | 2008-08-15 00:58 | |
![]() | Det händer mig också. Ända sen Beta bytte till ny server blir jag nedkopplad. Oftast räcker det med att trycka F5 då får jag texten du har blivit nedkopplad, trycker F5 igen och får då upp rutan att jag har ett spel som pågår. Då är det bara att fortsätta spelet. Sen händer det att jag inte alls kommer in i spelet igen utan att starta om datorn och på senare tid har det blibit värre och värre. Flera gånger under samma match. Min dator är 1 år gammal och jag har inte problem med min uppkoppling. | |
| Mimikryp | 2008-08-17 17:49 | |
![]() | Hoppsan då, vad är F5 för en magisk knapp? | |