Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grodmor | 2008-08-12 02:50 | |
![]() | Spionera Hur kan man för att spionera i ett spel? | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-08-12 03:36 | |
![]() | man går in under fliken 'startade spel' inne i spelrummet, och klickar på den gröna lilla triangeln, i spelet som man vill spionera på. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-08-12 03:40 | |
![]() | om det var det som var svaret du sökte : ) | |
| vintage | 2008-08-12 04:17 | |
![]() | jag skulle vilja ifrågasätta VARFÖR det går att spionera. ibland känns det som motspelarens polare går in och kollar läget medan de diskuterar strategier via typ msn. förstår att spelvärdarna ska kunna det men inte annars. | |
| blue_moon | 2008-08-12 10:12 | |
![]() | Om man vill spionera ska man klicka på förstoringsglaset vid det startade spelet. | |
| vintage | 2008-08-12 13:54 | |
![]() | men varför finns denna funktion??! | |
| TazzRat | 2008-08-12 14:43 | |
![]() | Jag använder mig av det ibland när jag väntar på att min väninna ska bli klar med en pågående match. (O motsvarande för henne.) Det är på intet sätt så att vi "hjälper" varandra, utan bara så att det är intressant att se henne spela medan jag ändå väntar på att matchen ska bli klar. | |
| vintage | 2008-08-12 15:19 | |
![]() | TazzRat: jag anklagar absolut inte alla för att fuska genom denna funktion. men jag bara ifrågasätter syftet. varför det går att spionera. för det är ju ett utmärkt sätt att fuska, om man nu sysselsätter sig med sånt fjanteri. | |
| TazzRat | 2008-08-12 15:28 | |
![]() | Tja... Ibland är det kul att bara kolla. §:o) Antar att skaparna av sajten tycker det med. §;o) | |
| Måns_E | 2008-08-12 15:32 | |
![]() | Det är många som har lärt sig och blivit bättre spelare genom att tjuvkika på pågående partier. Om man verkligen vill fuska via MSN, så verkar det lättare att dela med sig sin skärm istället. | |
| vintage | 2008-08-12 16:53 | |
![]() | visst, jättebra om man blir en bättre spelare genom att kolla in andras matcher, men samtidigt ett perfekt sätt för fusk. att dela med sig av sin skärm är nog inte alla som vet hur man gör (jag tex) så spionerandet känns fortfarande som fusktillfälle nr ett. kan ju alltid hoppas att det bara är tillfälligheter att de jag spelat mot som legat i underläge, plötsligt börjar plocka massa poäng medan någon spionerar på vårt spel.. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-12 16:56 | |
![]() | Fokuserar man mer på spionen än på spelet så tappar man nog lätt poäng.... | |
| Peddape | 2008-08-12 16:58 | |
![]() | Haha, alla klarar inte att spela inför publik! | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-08-12 17:01 | |
![]() | men vafaaan, förut när jag klickade på den gröna trinageln så kunde jag spionera, försoringsglaset öppnade bara den lilla inforaden under, nu måste betapet spela mig ett spratt *gapar av förvåning* | |
| Tess_80 | 2008-08-12 17:12 | |
![]() | Ja ni....anledningen till att jag spionerar ibland är för att se hur det går för mina vänner, min familj eller min sambo. Har inget med fusk eller något sådant att göra. Sen är det även en "hint" till mina kompisar om att jag är online på beta och är sugen på en match. Är kul att se, får även lite inspiration. //Tess | |
| Måns_E | 2008-08-12 17:45 | |
![]() | Man kan inte vara så oerhört rädd för att någon fuskar så att man begränsar spelet, och plockar bort funktionalitet som det finns folk som uppskattar. Jag känner till många som tycker om att titta på andras matcher, själv gör jag det inte särskillt ofta men det händer att jag har åskådare. För egen del kan jag lova att dessa inte hjälper mig det allra minsta. | |
| Peddape | 2008-08-12 18:39 | |
![]() | Jag tror att det är extremt ovanligt med "fusk" på detta sätt, ibland när jag spelar så tittat brorsan över axeln och påpekar ibland nåt. Hur skall man bli av med sådant uppträdande? :P | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:22 | |
![]() | Jag spionerar en del av och till på folk när jag inte hinner spela en match. När jag gör det så blir det oftast för att jag vill se hur de spelar. Kanske lär jag mig något nytt ord eller så. Andra gånger rör det sig om att jag vill påkalla någon av spelarnas uppmärksamhet på ett diskretare sätt än att skicka upp en ruta med ett inte särskilt informativt Hej! mitt under pågående match. Jag är en av dem spionerat på Måns_E, förövrigt. (Många undrade säkert hur det låg till med den saken, och nu vet ni.. ;-) ) Jag är inte speciellt rädd för fuskpotentialen spionaget kan medföra. Vill man fuska så gör man förmodligen det på andra sätt, och det vore tråkigt om funktionen försvann, tycker jag. Peddape: Jag har ett förslag. Varje gång det händer att någon annan påpekar något under aktivt spel avslutar du ditt konto för att börja på ny kula. Plättlätt! | |
| happylong | 2008-08-12 20:30 | |
![]() | Det är ju även så att om man spionerar så ser man ju inte spelet i realtid. Det är en viss fördröjning... Alltså känns det väldigt svårt att fuska den vägen via MSN eller dylikt... Eller?! | |
| sunbeam | 2008-08-12 21:48 | |
![]() | Jag brukar också kika på Måns_E. Skulle aldrig få för mig att försöka "hjälpa" honom. Jag tror jag skulle få en spark på smalbenet ifall jag påpekade att "där kan du lägga XYLOFON". | |