Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 517 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Margite66 | 2008-11-13 20:46 | |
![]() | Bara undrar ! Jag har spelat länge nu i Betapet & undrar nu över den senaste tiden . Vad är det frågan om , vart man än spelar så spelar man helt plötsligt med folk här inne som typ är nya & inte alls spelat många matcher , men ligger på hög rakningsnivå redan efter några matcher. Dom lägger ord som man bara inte kan i huvudet om man inte är proffessor vill säga ! Jag låg själv uppe på över 1900 i rakning & åker ner så det dånar om det . Har jag helt plötsligt blivit totalt värdelös i detta spel eller vad är det frågan om ? Jag har massa vänner som kollat en del spel jag kört & dom skakar också på huvudet & börjar undra ! Nu känns det som typ halva Betas spelare sitter & fuskar med ordlista eller något , för detta stämmer inte längre . Okej om någon har flyt & är duktigt men tycker att det är väligt många just nu som är mer eller mindre proffs helt plötsligt. Jag har mött gamla spelare som också ställer samma fråga som jag ,så jag märker att jag inte är ensam . Känner snart att mitt favorit spel inte längre är det utan börjar mer eller mindre tröttna . Sen attityden som har blivit , så fort man spelar bra mot någon av dessa nya så suckas det eller gapas , dom borde kanske kolla att man faktiskt inte är så kass som dom tycks tro . Hur kan en som jag åka ner pang bom från 1900 i rakning till 1400 , sen andra vänner som suttit med typ 2800 i rakning , dom har helt plöstsligt blivit jätte dåliga & åker ner på 1500 i rakning . För min del känns det nu som om alla sitter med dessa fusk sidor som går att hämta på nätet . Är det sant eller har vi andra blivit så dåliga rent av sagt ? | |
| Nunnelunan | 2008-11-13 20:53 | |
![]() | Spela snabbare än "Snabb" så försvinner en del som "tänker" för mycket? | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-13 20:56 | |
![]() | Många "gamla" spelare startar nya konton också. Därav den raska ratingökningen, | |
| Orm | 2008-11-13 20:58 | |
![]() | jag k'nner igen mig lite grann i det du skriver. har ocks[ g[tt ner mig i rating en hel del det senaste. tror det 'r en kombination av att jag spelar mer s'llan, och att jag spelar mer sena n'tter n'r jag 'r tr;tt. men ibland f[r jag ocks[ k'nslan av att folk spelar ;ver sin niveau. men varf;r bry sig om att ratingen faller? det 'r ju faktiskt bara siffror. | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-13 21:01 | |
![]() | Inte konstigt att att Orm går ner i rating. Han har ju slutat använda Å, Ä och Ö. *asg* | |
| Orm | 2008-11-13 21:03 | |
![]() | ja du, det kan ju ocks[ ha att g;ra med saken/ (kan inte g;ra smilies heller) | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-13 21:04 | |
![]() | ha ha ;-) | |
| duracellkani | 2008-11-13 21:17 | |
![]() | Har också märkt av samma fenomen. Spelade flitigt förut, och har nu börjat spela på nytt efter en lång paus. Något annat jag tycker ändrats är också tonen och artigheten i spelen. Nu är det nästan så jag blir förvånad ifall någon skriver tfgm, de flest skriver bara tt ifall de skriver något alls före de lämnar spelet. På "min tid, long time ago", för (ca. ett år sedan, *fniss*) =) var stämningen mycket bättre under spelens gång. Ok, det är ett spel- inte ett kafferep, men visst kan det ändå vara lite småtrevligt att man skriver något ord åt varandra, eller? | |
| Margite66 | 2008-11-13 22:05 | |
![]() | Det håller jag verkligen med dig om (duracellkani) Det är senaste tiden jag märkt av att det knappt säger hej då man startar spelet & sen kommer det tt sen borta mot förr , då man chattade en del . Är ju som sagt vad ett sällskapspel & som nu inte känns som det har någon betydelse. Jag är inte hård på rakningen (Orm) men spela med otrevligt folk , gång på gång som dessutom inte kan spela ett sällskapspel utan att fuska sånt är bra märkligt . Det är märkligt att spelandet flyter så bra då man just råkar få spela med äldre spelare men inte mot dom yngre & dessutom åldern därefter *hmmm* | |
| ANDERStG | 2008-11-13 22:20 | |
![]() | När jag var liten var jag så bakåtsträvande att jag började gråta när jag hörde en traktor. Det mesta fusket är hjärnspöken i motståndarnas hjärnor. De ytterst få verkliga fuskarna är det inte mycket att göra åt. Panik är den enda speltid som lite begränsar möjligheterna. | |
| sanlin | 2008-11-14 00:01 | |
![]() | Har inte märkt något om att det skulle vara så många nya här med lite matcher spelade. Har väl hänt någon enda gång men inget direkt störande. Tycker också att de flesta säger hej o tfgm. Jag kanske haft tur??! :-) | |
| sanlin | 2008-11-14 00:02 | |
![]() | *alltså nya här som spelar så bra som TS skrev om utan att ha gjort många matcher | |
| Kompakt | 2008-11-14 01:01 | |
![]() | Det är panik som gjort att hälsningarna minskat, nu finns inte tid till detta. Man gör ofta på samma sätt när man väljer andra hastigheter också. Det positiva med panik är färre spelare får tidsavdrag på hets numera. Om du gör uppehåll så blir du ju lite sämre. Spelarna på denna sajt blir ju bättre och bättre också. | |
| Ruhrområdet | 2008-11-14 01:03 | |
![]() | Kan vi kanske enas kring sammanfattningen: det var bättre förr? | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-11-14 01:24 | |
![]() | :D | |
| alexon | 2008-11-14 01:50 | |
![]() | det är antagligen duktiga spelare som skapar nya konton, om en nybörjare sitter och fuskar med ordlista/anagrammotor skulle han antagligen inte spela särskilt bra. ps. menade margite rankingen och inte rakningen? | |
| Betapater | 2008-11-14 02:32 | |
![]() | Jag antar inte att det är fusk att skapa ett nytt konto, eller? Jag har haft en tendens att "supa bort" min rating genom att spela som en varg på fårbete mitt i natten. Då känns det skönt att starta upp med ett nytt alias. Däremot har jag svårt att tro att det finns ett fuskprogram; jag menar, vilka idioter skulle få ut något av att använda det. Detta är ju bara ett spel som är kul. Att fuska på betapet är ju som att spela jatzy med sig själv, låtsas glömma av att det INTE blev fem sexor och slå den sista tärningen tills det blir en sexa. Ok om det vore pengar att vinna, men det finns det ju inte. Intressant att iaktta att många, inklusive mig själv till viss del, engagerar mig i detta. Rent spel är lika rent som renskav hittat på en renlav; färsk, fint och fjällskt. Och ja, jag kommer säkerligen att supa bort min rating nu igen. Ha de gott alla! | |
| Softarman | 2008-11-14 10:21 | |
![]() | Kanske hade du tur tidigare. Jag har en kompis som inte spelade på ett år nästan. Han låg på 2100-2300. Han håller den spelnivån nu också. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-14 10:40 | |
![]() | Jag har nästan bara mött trevliga männsikor, o de flesta tackar för matchen innan de lämnar spelet. de har väl hänt, nån gång, att de bara lämnat spelet.. speciellet om de förlorat... haha ;) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-14 10:40 | |
![]() | *speciellt | |