Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gungner | 2008-12-06 18:04 | |
![]() | Slopande av tidsavdrag i panik Hej! Jag har som förslag att ta bort tidsavdraget i panik och istället avsluta matchen när den förste spelaren drar över tiden. Alternativt minska poängen vid tidsavdrag i panik, som det är nu blir hela rankingsystemet missvisande. Meningen med rankingsystemet skall ju vara att spelarna skall ha ungefär samma förmåga, så är ju inte fallet längre. Ansvariga gör någonting tack! | |
| vindsus86 | 2008-12-06 18:14 | |
![]() | är det inte bättre som föreslagits i annan tråd då, att matchen avbryts vid 1½ minut eller något? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-06 18:45 | |
![]() | Jag håller med TS, när tiden har gått ut så är ju spelet slut. Plus att vi som gillar att spela snabba spel som hets och panik slipper irritera oss på folk som väljer ett snabbt spel och går över flera minuter..;) | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-12-06 21:40 | |
![]() | Övertid hör spelet till. Visst är det en god idé att ta bort det i panik, men så länge övertid är tillåtet så är det en del av spelet och något man bör ta hänsyn till när man lägger sin strategi. | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-06 21:47 | |
![]() | Fast som sagt 1,5 minut räcker i övertid där Bitte | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-12-07 06:03 | |
![]() | Det var ganska stor spännvid mellan de två alternativen Gunger ger. Eller fattade jag fel med "minska poängen vid tidsavdrag"? Gunger kanske inte alls menar att det skulle vara lägre poängavdrag än vad det är nu? Jag tycker inte att man skulle göra på det sättet som föreslås men däremot att tillåta maximalt 1,5 minuters över tiden. Det är trots allt mycket när det är tänkt att man ska ha tre minuter var. Men jag är medveten om att inte det heller kommer bli optimalt. I alla fall inte för oss som spelar på slumpat bräde eftersom det kan innebära att den som får in något bra drag sedan kan ägna sig åt att passa eller byta och på det sättet se till att den jagande motspelaren drar på sig den där övertiden som krävs för att matchen ska avbrytas. Men hellre det än som det är nu. När panik infördes tyckte jag att man fick räkna med att många ville prova på det och att dessa gick över tiden. Men fortfarande är det många som helt missat eller helt enkelt inte accepterar att panik infördes för oss som vill och kan spela i det tempot. | |
| odin - Administratör | 2008-12-07 10:51 | |
![]() | Ska se till att det blir kortare övertid, har inte kommit för mig att ordna det ännu dock. Kommer dock snarare bli 2 min än 1,5 min då jag gillar jämna tal. | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-07 14:20 | |
![]() | 2 minuter är helt OK, tycker jag Bitte | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-12-07 15:31 | |
![]() | I dag är du en hjälte Odin...Men du får vänta med medaljen tills det är infört! :-) | |
| Gungner | 2008-12-07 20:28 | |
![]() | Hm, rankingsystemet blir inte bättre iom 2 minuter. Inför separata rankingsystem tack. Nuvarande rankingnivåer är ju absurda för panikspelarna, över 6000. Den nivån går inte att nå utan panik (med stora tidsavdrag). Det är inte roligt att spela numera när det inte går att försöka nå topp tre utan panikspel. | |
| Era2 | 2008-12-07 20:33 | |
![]() | Varför blir poängen så höga för de som spelar panik? Kan någon förklara för mig som inte hänger med i hur rankingsystemet fungerar ... | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:54 | |
![]() | Era2, kritikerna menar att många har stigit rejält i rating sedan panikalternativet infördes. Många av dem menar att panik bara är att snabbt slänga ut bokstäver och inte handlar om genomtänkta drag. Jag tror också att det stämmer till viss del att det blivit så. Jag vet ju flera spelare som klättrat ordentligt på ratinglistor. Men det jag tycker att krtikerna ofta glömmer är att man givetvis kan åka på stora ratingförsluster också. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-12-08 14:15 | |
![]() | Gunger, ratingsystemet lär väl isåfall bli bättre med en gräns vid två minuters övertid...Du säger att det inte går att nå en sådan nivå i ratingen som vissa har utan att spela panik med stora tidsöverdrag. Om det blir två minuter som gäller så kan ju tidsvadraget bara bli 80 poäng...Vilket då enligt ditt sätt att se på det lär gynna hetsspelarna där det kan bli betydligt mer poängavdrag. Det är då inte för ratingens skull som jag tycker att det ska vara maximalt två minuters övertid, utan för fler matcher som registreras som panik också ska vara det. | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-08 14:17 | |
![]() | Håller med Paniksurr. det är ju för att matcherna ska hållas på paniktid som vi vill ha förändringen inte för raitingen,, Bitte | |
| vulcan | 2008-12-08 14:58 | |
![]() | Alltså: Låt oss göra en sak fullständigt klar: Man måste även i panikläget vara en mycket duktig spelare för att komma upp i de högsta ratingnivåerna. Det räcker inte att vara snabb med att få ut STOR, TU och DÅ. Detta sagt så är det ändå rätt stora skillnader mellan att spela Snabb/standard och panik/slump. Det finns en strategisk, planerande dimension i spelet som i stor utsträckning går förlorad när man spelar snabbare. Personligen tycker jag det vore kul att ha flera rankingar, men inser också problemet med att det blir för spretigt och oöverskådligt. En idé som just dök upp och som kanske skulle kunna vara ett alternativ är att skapa en daglig ratinglista som sorterar bort alla spelare som spelat mer än en viss maximal andel matcher i hets/panik och i slump. Säg 50% eller nåt sånt. Kalla den "eftertänksamma klassiker" eller nåt sånt. Dock är det naturligtvis en lite partisk önskan eftersom jag skulle hamna rätt högt på en sån :-) Sänkning av tillåten övertid i panik till 2 min tycker jag är bra. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:31 | |
![]() | Nu finns ju både topplistor och rullningslistor och allt möjligt. Jag tycker vulcans förslag är bra, men undrar om det då också vore möjligt med en dagens paniklista? "Panikslagna spelare"? | |
| Mimikryp | 2008-12-10 20:33 | |
![]() | PANIKsurr; *fnittrar glatt* Låter som en utmärkt rubrik. Vet du någon som skulle platsa på den listan eller? ;-) | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-12-11 10:19 | |
![]() | Vet inte hur mycket man får skiva om andra här, men Vindsus har ju skaffat sig väldigt bra rating på sistone...Sedan panik infördes så hon lär garanterat hamna på en sådan lista. | |
| odin - Administratör | 2008-12-11 19:01 | |
![]() | FYI www.betapet.se/docum...nt /?id=174 | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-11 19:34 | |
![]() | YEssssss.. äntligen Kramar Odin &Teamet Bitte | |