Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade26
Mobilspel
Pågående19 736

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ylin2008-12-19 23:26
Antal inlägg: 67

olika rum???
Varför finns det inte olika rum beroende på vad jag vill spela? Tex ett rum som heter "slumpad stress"

Gungner2008-12-19 23:32
Antal inlägg: 145

Det är jobbigare att byta rum när man ville spela annat bräde. Din fråga att ställts hundra ggr förr.

Pialina2008-12-19 23:34
Antal inlägg: 665

Jag vet att det talats om det tidigare, men det skulle verkligen behövas ett klassiskt rum. För att spela klassisk hets eller standard med ratingkrav på över 1800, får jag ofta vänta många minuter fast rummet är fullt. I andra rum än gGiraffen och Krokodilen har jag väntat fem minuter fast de varit fulla och det känns ganska störande.

Självklart ska det inte vara ett rum som bara tillåter en viss sorts spel, tycker jag, men vore perfekt med ett rum där de som vill spela klassiskst kan hitta varandra.

En annan undran jag har gäller det här med att vara inloggad i ett rum hur länge som helst. Det finns personer som är så gott som konstant inloggade i sitt favoritrum, främst Giraffen, och då finns det inte utrymme för dem som verkligen vill spela. Det är bra att man inte slängs ut alltför fort som på en del sajter av olika slag, men har man inte varken spelat eller skrivit något på säg 2h, tycker jag det är mycket skäligt att man blir utslängd.

ylin2008-12-19 23:45

Gungner!!!
Har missat alla tidigare inlägg::::_(

emmylicious2008-12-20 00:20
Antal inlägg: 4501

Det skulle bli en väldigt ojämn fördelning i rummen för det första (fler som spelar klassisk/hets än special/normal) dessutom är det också som Gungner säger att man skulle behöva byta rum om man vill spela annat bräde. Alla håller sig inte alltid till samma, dessutom... Vad skulle hända med turneringarna?!

...och som svar till Pialina. Ja, man får vara inloggad hur länge som helst. Varför väljer du Giraffen då, när det finns andra rum att tillgå? Det är väl bara att spela i ett annat rum?

Mouche - Administratör2008-12-20 00:24
Antal inlägg: 24193

Mouche - Spelvärd/Forumvärd 2008-12-20 00:20
Ja inte blev det mycket kvar precis.

Väx upp vet jag och, jag säger det EN gång till:
Om det ska fjantas så använd de trådar som redan finns och låt bli att förstöra för andra!

Mouche

ylin2008-12-20 00:25

Mouche
Tack!
Min fråga var verkligen ärligt ställd. Eftersom jag får vänta så länge ibland innan jag kan spela i bland

hannaroman - Ej medlem längre2008-12-20 00:28
Antal inlägg: 3306

Mouche har nog vaknat på fel sida idag :O

(förlåt för onödigt inlägg, vill inte riskera att få pisk ;))

emmylicious2008-12-20 00:30

och oavsett hur man gör med spelrummen så kommer alltid en del föredra det på det här sättet, och en del kommer alltid tycka att det ska vara uppdelade rum efter speltyp/ranking. Sidans ägare har beslutat att det ska vara så här nu, och då får vi rätta oss efter det :) Jag föredrar det sättet som är nu iaf.

emmylicious2008-12-20 00:31

Förresten... flytta till Support kanske?

Mouche - Administratör2008-12-20 00:32
Antal inlägg: 24193

Bra idé Emmy =)

Mouche

Pialina2008-12-20 00:37

Emmy, jag väljer Giraffen dels för att det är där de flesta av mina favoriter finns, dels för att det brukar vara lättare att hitta folk som vill spela klassisk där än i de andra rummen.

Och jag håller absolut med att man inte ska ha en massa olika rum för olika inställningar, men just för klassiskt vore det bra då så få spelar det nuförtiden. Som sagt borde det ändå vara så att man kan välja vad som helst där, bara ett rum där det är större sannolikhet att hitta någon annan som vill spela klassiskt. Det är trist när det tom kan vara så att man sätter sig vid datorn för en kombinerad mat- och spelpaus och maten är så gott som uppäten innan någon har anslutit...

ylin2008-12-20 00:42

Pialina precis vad jag menade.,,,...

hannaroman - Ej medlem längre2008-12-20 01:00
Antal inlägg: 3306

Varför låser du inte tråden istället och hänvisar till alla andra miljoner trådar om samma ämne?

emmylicious2008-12-20 11:12

Ingen som orkar leta på en tråd kanske :P Jag orkar iaf inte

sa fröken - Ej medlem längre2008-12-20 11:46
Antal inlägg: 353

Det är sant att det finns ett otal trådar om detta ämne: samma önskemål som bemöts av samma argument.

Det fungerar helt enkelt så att de flesta som vill spela klassiskt söker sig dit där det är flest spelare vilket i normala fall är Giraffen, helt enkelt för att snabbast hitta det motstånd man letar efter. Så länge som det inte finns ett spelrum som är dedikerat för dem som spelar klassiskt är det i praktiken nästan omöjligt att inom en _rimlig_ väntetid hitta önskat motstånd.

Det finns ett antal spelare som aldrig spelar annat än klassiskt och emmylicious argumentering

"...och som svar till Pialina. Ja, man får vara inloggad hur länge som helst. Varför väljer du Giraffen då, när det finns andra rum att tillgå? Det är väl bara att spela i ett annat rum?"

är helt irrelevant eftersom klassiskspelarna blir färre i proportion till totala antalet inloggade ju längre "ner" i spelrumslistan man går. Med ett klassiskdedikerat spelrum skulle jag automatiskt alltid logga in där och det vågar jag påstå att sajtens alla andra klassiskspelare också skulle göra. De klassiskspelare som även spelar andra bräden tror jag inte upplever det som svårt eller tidsödande att hitta motstånd i nåt av de övriga nio spelrummen.

Är det verkligen "jobbigt" för en slumpspelare (som t ex emmylicious med 1 (en) klassiskmatch på de över 70 senast spelade) att _ibland_ klicka sig in i standardrummet och - förmodligen genast - hitta motstånd för en match där..?

Jag tror att ett spelrum för klassiskt spel snarare skulle göra sajten tydligare för dem som registrerar sig för första gången och i _första hand_ vill lira online scrabble och inte varianterna av det.

Inte ens jag är dummare än att jag förstår att principbeslut är principbeslut men vad jag inte förstår är varför det måste uppfattas som en rättvisefråga ("får en som måste alla få"; jag kan helt enkelt inte se på vilket sätt ett sådant spelrum skulle missgynna slumpspelarna! Det är inte konstigare än det att man har två dedikerade spelrum för varsin separat ordlista enligt min mening, och behöver inte alls åtföljas av någon "konsekvens" me att ha skilda spelrum för varje tänkbar kombination av bräde och tid!?

Stäningen av denna tråd har nog aldrig varit närmare än den är nu...
:S

Pialina2008-12-20 12:03

Håller helt med. Eventuellt kunde de som spelar specialbrädet också behöva ett eget rum (eller eget och eget, men där det är lättare att hitta andra med samma val av bräde). Nyss var det hela 13 nya spel i Giraffen. Av dem var 11 slump och två klassiska, varav ena panik och andra normal och båda för högrajtade (det ena 2000+, det andra inget angivet men spelaren har själv över 300 i rating). Specialbrädet var inte ett enda av spelen.

Nu har det gått ca fem minuter och det normala klassiska är fortfarande utan spelare, det andra klassiska fick nyss. Ett klassiskt till fanns bland de elva som är nya nu (och förutom det klassiska är alla andra spelen andra nya än de jag nämnde i första stycket), två special och resten slumpad.

Pialina2008-12-20 12:17

Nu har jag spelat en klassisk stress och precis då jag blev klar med det, hittade den med normal och klasssisk en spelare. Jag kan i och för sig inte garantera att spelaren varit där hela tiden och att någon ite anslutit, men omöjligt är det inte alls. Det är få som spelar klassisk, få som spelar normal och så då gränsen över 2000. Inget orimligt dock.

Pialina2008-12-20 12:30

Eller jo, orimligt är det, men inte omöjligt. Blev lite fel :)

katalias - Ej medlem längre2008-12-20 13:29
Antal inlägg: 2032

Jag vill sälla mig till dem som vill ha ett rum dedikerat för klassiska spel, oavsett tidsbegränsning och rankingnivåer. Men jag tycker att special kan få vara i samma rum eftersom det är ganska likt klassiskt och ännu ovanligare.

Med andra ord, ett rum för klassiska och specialbräden är synnerligen önskvärt på grund av tidigare nämnda argument av bland andra sa fröken.

Min förhoppning är att admins ska tänka om och riva upp det tidigare principbeslutet.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?