Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Melindor_ | 2009-03-16 20:30 | |
![]() | Ratingintervall vid skapande av spel Då man ibland vill ha ett spel mot andra med en viss rating så kan det kanske vara intressant med en funktion där man kan ställa in ett visst ratingintervall, inom vilket BARA de som har mellan X och Y KAN ansluta. En frivillig funktion såklart, där man kryssar i en ruta för lägsta och sen om man vill ytterligare en ruta för högsta, varpå man skriver in lägsta (samt högsta) rating som man vill ska kunna ansluta. Då slipper man neka så ofta, och då slipper de som skriver exempelvis "2500 +" bli irriterade när nån under 2500 ansluter. Efter en diskussion som jag bevittnade tidigare idag (och som säkert har uppstått flera gånger) så verkar behovet finnas för vissa. | |
| emmylicious | 2009-03-16 21:28 | |
![]() | Jag tycker förslaget är bra! | |
| skrabban | 2009-03-16 21:38 | |
![]() | Jag tycker inte det är något bra förslag. Jag tycker att Ni som har högre rating ska spela med de som mindre rating också. Det gäller ju inte liv och död i detta spelet. Ni är väl rädda för att förlora rating. Även vi som har lägre rating kan spela bättre än vad ratingen säger. Det beror helt och hållet på vilka bokstäver man får. Jag skulle kunna ligga mycket högre i ratingen om Ni som spelar inte bara stoppar och stoppar. Många vågar inte spela mot de röda och gula rutorna i rädsla att förlora er höga rating. Detta är bara ett spel. | |
| Melindor_ | 2009-03-16 21:43 | |
![]() | Nej, det gäller inte liv och död: men man vill fortfarande kunna välja Själva vilka man vill spela mot! Annars kunde man ju skippa ratingsystemet helt!? Det är frivilligt; Vill man spela mot lägre ratingar så gör man det. | |
| Melindor_ | 2009-03-16 21:44 | |
![]() | Tack emmylicious! | |
| B-Jovi | 2009-03-16 21:47 | |
![]() | Att man har en högre rating beror ju på att man varit skicklig i spelet. Jag möter inte de som har under 1000 i rate. Där går min gräns. | |
| B-Jovi | 2009-03-16 21:47 | |
![]() | Tycker att det är ett bra förslag | |
| skrabban | 2009-03-16 21:51 | |
![]() | Melindor, du har inte mött mig. Du vet inte hur jag spelar. Spelar du mot dom du tycker om. | |
| skrabban | 2009-03-16 21:51 | |
![]() | Melindor, du har inte mött mig. Du vet inte hur jag spelar. Spelar du mot dom du tycker om. | |
| Melindor_ | 2009-03-16 21:53 | |
![]() | Ledsen, det spelar ingen roll hur du spelar om du har lägre rating än vad jag vill spela mot. Möjligen skulle jag kunna möta dig om vi spelade orankat! | |
| mrpekk - Ej medlem längre | 2009-03-16 21:54 | |
![]() | Mycket bra förslag Melindor_! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-16 21:56 | |
![]() | skrabban: Tagga ner lite va? Hon skriver själv att det är FRIVILLIGT att ha det så om det nu skulle gå igenom. Bara för du antagligen är kass så behöver du inte ryta åt de som skapar trådar. Jag tycker det är mycket bra, blir så irriterad när någon med typ 600 kommer in. | |
| Melindor_ | 2009-03-16 21:58 | |
![]() | precis, det är frivilligt :) tack hannaroman! Och tack allihopa :) Kul att få bra respons! | |
| skrabban | 2009-03-16 22:03 | |
![]() | Jag är inte kass, jag har bättre rating än du hannaroman. Melindor varför skulle du bara spela orankat mot mig. du vågar väl inte möta mig rankat | |
| emmylicious | 2009-03-16 22:05 | |
![]() | Jag kom ju in mitt i diskussionen tidigare idag och stör mig själv så otroligt när folk ansluter till spelet trots att man skrivit en rating som är acceptabel. Till skrabban: Det finns även personer men låg rating som inte vill spela med personer som har för hög rating. Jag som just nu ligger på ca 2500 i rating kan tacka nej till någon som har väldigt mycket mer rating än mig. Så det handlar inte bara om att de med hög rating ska kliva av sin höga häst och spela mot lägre rankade utan även vice versa. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-16 22:05 | |
![]() | skrabban: Jag har bara fått dåliga bokstäver, inte alls mitt fel att jag har dålig rating ;) | |
| emmylicious | 2009-03-16 22:06 | |
![]() | Det handlar inte om att våga. Klart man vågar möta någon lågrankad, men varför utsätta sig för att kunna förlora en massa rating egentligen? Rating som man kämpat för att få ihop. | |
| mrpekk - Ej medlem längre | 2009-03-16 22:08 | |
![]() | Skrabban: De som kan tänkas vara intresserade av ratingintervall är antagligen samma personer som nekar spelare med betydligt lägre/högre rating, så jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Iaf inte vad det har med den här tråden att göra... | |
| Melindor_ | 2009-03-16 22:08 | |
![]() | Javisst skrabban... jag är jätterädd.. så är det, ja.. Jisses, som sagt: vill man spela mot högre/lägre rating än en själv så gör man det! Det är helt frivilligt. Då kryssar man inte i rutorna (om det nu blir så, spekulerar ju bara :P). För det är precis som emmylicious säger (skriver), att man inte alltid vill spela mot nån med för hög rating heller. Därav den högre gränsen i intervallet :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-16 22:16 | |
![]() | Alla har väl rätt att tycka i en tråd på ett allmänt forum,, och raiting är bara en måttstock på hur bra du är just nu,, allt kan förändras,, Säger så här all heder till de med hög raiting som faktiskt törs möte de med lägre,, och alla matcher kanske inte slutar som man tror,, Bitte | |