Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 301 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kingen III - Ej medlem längre | 2012-04-09 01:33 | |
![]() | Begränsa poängen i slumpat Har en fundering. När man spelar den slumpade varianten så inräffar det ganska ofta att hela spelet är över innan man själv lagt en enda bokstav. Rutorn "2x" och "3x" har ibland slumpats så att när motspelaren startar så kan hen täcka upp flera av dessa rutor med sitt startord - och vips så ligger man under med 200-300 poäng redan innan man själv lagt en enda bokstav. I praktiken är matchen redan över efter första ordet. Skulle man inte kunna ha en central kvadrat på "5x5" eller "7x7" i centrum där man inte lägger några "3x" rutor? Då skulle man kunna minimera risken att en hel match avgörs i det allra förta ordet? För det är inte specialt givande när matchen i praktiken är över efter att första ordret lagts, varken för den som drar det korta eller det långa strået - då de roligaste och intressanta matcherna oftast är de som är allra jämnast. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-04-09 01:35 | |
![]() | Du använde faktiskt hen!? Ojdå | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-04-09 01:36 | |
![]() | Spela klassisk så är problemet väck:) | |
| Kingen III - Ej medlem längre | 2012-04-09 01:42 | |
![]() | Citat: "Spela klassisk så är problemet väck:)" Jo, det är en lösning på problemet. Men den slumpade varianten kan vara både intressant och spännande, så jag ser inget fel med det upplägget. Det jag reagerar mot är att spelet allt för ofta är avgjort redan efter första ordet. Detta problem tycker jag kan vara värt att diskutera, då det inte är speciellt givande att en match i praktiken är över efter första ordet. Oavsett om man drar nytta av detta eller inte. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-04-09 01:48 | |
![]() | Slumpat säger en del, typ lotteri i början. Därför det heter slumpat;P | |
| strömavbrott | 2012-04-09 02:02 | |
![]() | Är det slumpat så är det. Om förste spelaren har turen att få ett häftigt upplägg, så är det bara för motspelaren att försöka hämta in poäng under spelet. Det är ju det som är det slumpade spelets idé. Men du som startade tråden vill tydligen spela slump utan att själv drabbas av slumpen. Bortskämt, tycker jag. | |
| Kingen III - Ej medlem längre | 2012-04-09 02:09 | |
![]() | Citat: "Men du som startade tråden vill tydligen spela slump utan att själv drabbas av slumpen. Bortskämt, tycker jag." Har inget emot en slumpade varianten. Tvärtom så kan den vara både intressant och spännande. Men min idé är att man har ett annat upplägg av slumpat så att matcherna inte så ofta avgörs redan efter första ordet. Citat: "Om förste spelaren har turen att få ett häftigt upplägg ..." Jo, men då är det ju tur och inte skicklighet. Visst måste man ha tur i Betapet. Men turen ska inte vara den faktor som allt som oftas avgör ett spel efter första ordet (tycker jag). | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-04-09 02:10 | |
![]() | Såå spela klassiskt bräde? Vari ligger problemet? | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-04-09 02:11 | |
![]() | Strömavbrott har rätt:) gå och lägg dig;) | |
| Kingen III - Ej medlem längre | 2012-04-09 02:21 | |
![]() | Citat: "Strömavbrott har rätt:) gå och lägg dig;)" När jag tittar på din profil så ser det ut som att du enbart spelat en enda match på Betapet. Så jag har svårt att se med vilken erfarenhet du har en så bestämd uppfattning i frågan? :) | |
| strömavbrott | 2012-04-09 02:36 | |
![]() | Vem syftar du på? jag har spelat rätt många matcher här, och jag väljer för det mesta slump, för att det är mest spännande. Ibland får motspelaren en lyckad start, och då blir det en ännu större utmaning att knappa in och besegra denne. Det är just därför jag spelar slump. | |
| Kingen III - Ej medlem längre | 2012-04-09 02:39 | |
![]() | Syftar på den person jag citerar. | |
| kajix | 2012-04-09 07:53 | |
![]() | Finns det inte redan en fredad zon? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-09 08:16 | |
![]() | lol | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-04-09 08:19 | |
![]() | Kingen III: om du startar ett slumpspel och DU får chansen till 300 poäng på första draget, avstår du från den för att göra spelet intressantare? | |
| MissVe | 2012-04-09 08:23 | |
![]() | Jag håller med TS. Just första ordet är så himla känsligt. Jag tycker att slumpat är mycket taktik som jag gillar. Att hålla undan upplägg, försöka få bra lägen själv osv. Men det första ordet kan jag ju absolut inte påverka. Jag fick 702 poäng i första ordet härom dagen och det blev inte någon rolig match varken för motståndaren eller mig sedan... kul å vinna iofs... | |
| Bohedarn | 2012-04-09 08:28 | |
![]() | Jag håller med Kingen om att det vore bra med en central kvadrat på cirka 4x4 rutor som är fredat. | |
| Bohedarn | 2012-04-09 08:44 | |
![]() | Oj då . Upptäckte just att 4x4 rutor inte blir centrerat. Svårt att dela på rutorna. Då borde det bli 3x3 eller 5x5 som fredas. | |
| bitteb | 2012-04-09 09:49 | |
![]() | Jag håller med, max 2 Röda/gula rutor i starten! | |
| Blasse | 2012-04-09 10:22 | |
![]() | jag spelar ogärna slumpat på grund av detta och som andra påpekat spela inte slumpat då. | |