Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 471 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pzyllis | 2012-11-02 08:13 | |
![]() | Blockera. Jag tycker att det hade varit bra om man fixade en blockeringsfunktion av spelare.Kanske finns fast jag missat det? | |
| Blasse | 2012-11-02 08:20 | |
![]() | antar att du menar blockera spelare man inte vill möta igen det är en bra ide tycker jag i och för sig så kan man ju neka person men det är ju inte alla man kommer i håg | |
| pzyllis | 2012-11-02 08:44 | |
![]() | Nej, exakt. Dessutom förutom dom som man inte vill möta av olika anledningar, så är det jobbigt med alla dom som återkommer stup i ett efter att dom blivit nekade, så ja, det hade varit bra. | |
| Bitte - Administratör | 2012-11-02 08:48 | |
![]() | Frågan har nog varit uppe många gånger och jag tror mig minnas att de sagt att man får ska sin egen lista Bitte | |
| pzyllis | 2012-11-02 08:56 | |
![]() | Jo men det hjälper ju inte att få stopp på dom som finner glädje i att återkomma till spel oavbrutet som dom blivit nekade till.Sen är det ju enklare att blockera än att göra lista. Finns ju många spelsajter som har den funktionen så det borde vara enkelt att fixa. | |
| -13- | 2012-11-02 08:59 | |
![]() | Funtionen skulle vara bra. Även om man skapar en egen lista, på datorn eller på papper så händer det ju att man spelar på andra datorer på andra ställen och då har man ju naturligtvis inte listan med sig..... | |
| Bitte - Administratör | 2012-11-02 09:03 | |
![]() | Fast hur ofta är det ett problem med att någon ansluter hela tiden ?? Upplever det då inte själv i alla fall Bitte | |
| pzyllis | 2012-11-02 09:19 | |
![]() | Frågan är väl varför man inte skulle kunna fixa det? | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-11-02 12:58 | |
![]() | Vänta lite.. Ni efterfrågar alltså en funktion för att kunna blockera spelare som eventuellt ansluter till era spel, för eventualiteten att ni råkar befinna er på annan plats än i hemmet där ni har egenhändigt komponerade listor över spelare ni inte önskar möta... Ni tycker inte själva att det låter som att funktionen kan vara långt ifrån allmännyttig. Önskemålet är oerhört specifikt, mycket jobb för oerhört liten nytta för några få som inte vill möta vissa spelare på oerhört nogräknade grunder. Jag tycker inte det är särskilt viktigt. Inför istället en instruktion där det står hur man nekar folk som ansluter till spel, för det är det inte många som kan. Fast det är klart, det kan ju vara en etikettfråga också. Många svarar ju inte när man frågar i chatten varför de inte startar. Men vad vet jag, det finns folk som nekar andra av de allra mest outgrundliga anledningar. Jag vet spelare som inte vill spela med folk som har hög vinstprocent eller rullar mycket. Bara häromdagen spelade jag mot en spelare som verkade lägga all sin myckna betänketid på att absolut inte öppna brädet, trots underläge. Jag undrade varför. Svaret blev att det var dumt att öppna för långa ord eftersom det finns risk att folk fuskar. Vad är det för inställning? "Jag gillar att spela, men hela tiden låst eftersom det finns utrymme för att folk fuskar." Sedan finns det också spelare som även efter tusentals matcher vägrar möte folk som inte är +/- 200 ratingpoäng från deras egen rating. Inte helt oväntat har de mest samma rating hela tiden, åt efter år.. Nä, nu måste jag skriva om andra saker, så att mitt inlägg tar slut någon gång. | |
| pzyllis | 2012-11-03 10:13 | |
![]() | Ja, inte tillförde du ämnet nåt väsentligt. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-11-03 10:21 | |
![]() | Jag tycker det vore jättebra med en sådan funktion. Det är inte bara det att "fel" person ansluter. En del är otrevliga, en del spelar trist och fantasilöst. De skulle man då bara kunna stänga av. Det är bökigt med egna listor. | |
| pzyllis | 2012-11-03 10:22 | |
![]() | Exakt. | |
| pzyllis | 2012-11-03 10:32 | |
![]() | Sen ish, du framför ju bara en massa åsikter om andra. Detta gäller en funktion att blocka andra spelare oavsett dina skäl för det. | |
| paddel - Ej medlem längre | 2012-11-03 10:56 | |
![]() | Kanonbra idé! Vore skönt att slippa en del spelare :) | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-11-03 11:01 | |
![]() | Vad spelar det för roll om jag påför diskussionen mina åsikter om andras beteende så länge det är försvarbart relaterat till frågan om att neka spelare? Jag hade förstått invändningen om du anmärkt på att jag använder tråden till att prata om kundtjänstärenden, mitt böljande hår som tyngs av regnet, eller polkagristillverkning, etc.. Jag har ju redan svarat på det här, men jag kan väl göra det en gång till på ett lite annorlunda sätt, trots att du inte verkar särskilt intresserad av vad jag skriver. Anledningen till att jag raljerar långt och länge är att jag vill att det ska framgå att jag tycker denna önskan är oerhört självisk för den lilla nytta den gör. Vill man ha så specifika och småskaliga tillämpningar anser jag att man ska verkställa dem själv snarare än att kräva det av andra. Jag tycker man har än mindre plats att göra det på en sida man åtnjuter gratis. Jag kan finna ett större utrymme för önskemål om man betalar en slant för drift om omkostnader, men det här är fortfarande gratis, som en av relativt få liknande tjänster, kan sägas i sammanhanget. Men då framför någon att man kanske inte är hemma vid sina listor, "så därför vill jag att Betapets programmerare lägger tid på att utveckla en funktion jag kan använda för att spåra de användare jag absolut inte vill spela med av diverse nogräknade anledningar." Ni tycker inte att detta törhända är en lite egoistisk tankekedja? Mitt inlägg ovan handlar således väldigt lite om att föra diskussionen framåt. Jag vill helst kväva den, och se att den här önskan effektivt slås ur hågen. För att ha den ståndpunkten tycker jag inlägget var positivt, kanske lite för positivt. Jag får bli mer militant och hårdför i att verbalisera mina åsikter, helt enkelt. | |
| paddel - Ej medlem längre | 2012-11-03 11:04 | |
![]() | man kan ju undra om det har trampats på en öm tå??? | |
| Aquila1 | 2012-11-03 11:06 | |
![]() | Haha Triss, kan du utveckla " en del spelar trist och fantasilöst"? Skulle vara intressant att få veta vad du menar exakt. | |
| x_o - Ej medlem längre | 2012-11-03 11:09 | |
![]() | Vore en bra idé för då kunde jag blockera de som bara använder sig av svordomar..tror att jag vill ha sex medans vi spelar osv osv. Hoppas det blir av!!! | |
| pzyllis | 2012-11-03 11:32 | |
![]() | Hahahahahaha...egoisiskt? ?? Jaja, man förvånas aldrig.Sen framförde du en massa åsikter om andra spelare och återigen, detta handlar bara om en funktion att blockera andra spelare vilket är väldigt vanligt på dom flest spelsajter som för övrigt också är gratis. | |
| pzyllis | 2012-11-03 11:37 | |
![]() | Frågan är således om man kan tänka sig att likt andra spelsajter skapa en blockeringsfunktion eller ej, och i så fall varför inte? | |