Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| david_84 | 2007-04-27 14:31 | |
![]() | Förslag om speltips/strategi-forum Det har diskuterats i en annan tråd här att det saknas ett forum där man kan diskutera strategi i spelet o dyl. Är det inte rimligt att skapa en egen "flik" för det? Hittills har det hållits inom "Snack", men det känns aningen malplacerat där. Jag tror det är flera som inte är här för allmänt chattande, men som gärna diskuterar spelstrategier. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-27 14:56 | |
![]() | Bra idé. | |
| vulcan | 2007-04-27 16:36 | |
![]() | Japp - instämmer. Problemet är väl bara att varje ny flik som tillkommer gör det svårare att få plats med att visa alla flikar samtidigt på ett överskådligt sätt. | |
| MonsterFrank | 2007-04-27 17:14 | |
![]() | Just nu är väl det inte ett problem, finns plats för åtminstone en flik till. Gillar idén. Strategiforum vore ett bättre ställe att diskutera t.ex. rullningstekniker på. | |
| levakdörB | 2007-04-27 17:43 | |
![]() | Til det borde det även komma en välb yggd FAQ så man itne får samma fråga om och om igen. Ett perfekt forum för mig att försjunka mig i! | |
| Måns_E | 2007-04-27 18:29 | |
![]() | Låter som en bra idé | |
| Accelerando | 2007-04-27 19:37 | |
![]() | Helt ok förslag. Även om det blir en hel del "snack" även i denna eventuellla nya flik. | |
| -Andreas - Ej medlem längre | 2007-04-27 20:35 | |
![]() | God idé - och kasta in en kattflik med en gång så slipper man bli vansinning över att det i hälften av trådarna döljer sig husdjursproblem. | |
| bananafish | 2007-04-27 22:25 | |
![]() | Eftersom det var jag som la fram förslaget så tycker jag att det är ett bra förslag. | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2007-04-27 23:32 | |
![]() | det är en trevlig ide men skulle strategin verkligen fungera om man talade om den fullt ut för sina motståndare? att säga det lte allmänt har jag gjort med och själv har jag tyckt mig märka att folk förväntar sig att jag ska chansa jämt bara för att jag sagt att jag ofta (inte jämt) gör det...I själva verket kanske det är brickans upplägg i ett slumpat spel samt stäver som får mig att välja hur jag spelar... eller kanske inte. det beror nog snarare på humör. och går det att i det oändliga diskutera olika taktiker jag menar hur många finns det? | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2007-04-27 23:34 | |
![]() | ehum tillägg.. inte alla men många...menar jag med folk. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-04-27 23:37 | |
![]() | kan vi fa en sportflik ocksa sa man slipper skiten | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-04-27 23:38 | |
![]() | och en tv-flik | |
| bananafish | 2007-04-27 23:45 | |
![]() | Ja, det skulle den och ja, det finns många strategier och aspekter på strategi, det finns inte "två". scrabble handlar ju till stor del om avvägningar och det är ändå en bunt saker som ska avvägas i nästan varje drag. och oftast är det inte alls uppenbart vad som är det bästa draget. visst, när man sitter med CZARDAS så är det ganska lätt att spela optimalt, men när man sitter med HRRASST, som vulcan tog som exempel förut, då är det mycket man kan fundera över. Gärna en "vilken är din favorit-?"-flik också. | |
| Måns_E | 2007-04-28 00:43 | |
![]() | Även ordlistor över W-, X- och Z-ord mm skulle ju passa in i en sådan kategori. Ordlekar som "hitta 9-an" skulle också passa bra under en sådan flik. Jag tycker att det är en bra idé, och tror att det skulle bli en välbesökt avdelning. | |
| david_84 | 2007-04-28 08:41 | |
![]() | Frågan är vad man ska döpa fliken till då, "spelstrategi" kanske är lite för nischat. Vad det finns för ord på Z osv. handlar ju egentligen inte om strategi till exempel. Då vore "speltips" ett bättre namn. Men om man vidare också vill kunna diskutera spelade matcher, vad man fått för högsta poäng osv... vad sägs om "spelsnack"? | |
| blue_moon | 2007-04-28 09:20 | |
![]() | "Speltips" låter bra. Risk dock att det kommer inlägg typ "motspelaren lägger inte". Var/hur ska gränsen mot "Frågor" dras? | |
| bananafish | 2007-04-30 11:43 | |
![]() | Någon administratör som skulle kunna tänka sig att uttala sig angående förslaget? | |
| Sjukt Får - Ej medlem längre | 2007-04-30 13:15 | |
![]() | Alla som är intresserade av detta kan ju nöja sig med att spela mot frank. Där kan ni leta rull, hitta "rätta draget# samt få duktigt med torsk på högsta nivån. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-04-30 18:44 | |
![]() | hos Frank far du dock ingen traning i den kravande disciplinen att forklara var tredje ord du lagger samtidigt som du oberort manovrerar genom en svarm av fuskinsinuationer. en nog sa viktig del av spelet. | |