Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 866

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Emaljöga2007-04-29 23:02
Antal inlägg: 17

Stängning av obekväma trådar
Vi är några som har diskuterat en fråga nu ikväll, flera av oss tycker att övervakarna har gjort en kraftig felbedömning. Övervakarna håller inte med, vilket de naturligtvis inte behöver göra. Debatten är fri, många åsikter luftas i en rimlig ton. Men när debatten blir obekväm för över-övervakaren stänger han tråden, hastigt och olustigt, utan någon förklaring.
Snubblande nära maktmissbruk, kallar jag det. Blir nästa steg att ens nick stängs av om man tycker annorlunda än chefen? Hur länge lever den här tråden?

Mollys matte2007-04-29 23:03
Antal inlägg: 185

Jag tycker inte att det är okej att övervakare stänger trådar för att de känner sig obekväma med debatten som förs. Helt rätt att dublettrådar stängs, samt att man stänger trådar när frågeställare fått svar.
Men att helt sonika stänga en tråd som ifrågasätter beslut av moderatorer MITT i en debatt är inte acceptabelt. Sista ordet var INTE sagt i elefantmedaljstråden och förutom att det är maktmissbruk att stänga tråden mitt i, är det också djupt oetiskt.

skåldå - Ej medlem längre2007-04-29 23:15
Antal inlägg: 521

anar att det finns minst lika många om inte fler som tycker övevakarna gjort en klockren bedömning som alltid:p

Mollys matte2007-04-29 23:29
Antal inlägg: 185

Ja, man behöver inte hålla med om åsikt.
Men håller man med om principen - att en debatt kan stängas mitt i striden för att en övervakare inte gillar den?
Det är lite som att vi kanske inte gillar Sverigedemokraterna, men de har rätt att ställa upp i allmänna val.
Man håller inte med om deras åsikt men försvarar en princip.

odin - Administratör2007-04-29 23:31
Antal inlägg: 7442

Min sista kommentar blir: jag borde ha meddelat emaljöga att jag fråntog denne elefantmedaljen, det ber jag om ursäkt för.

Ber dock inte om ursäkt för att jag stängde tråden eller för att jag överhuvudtaget tog beslutet om elefantmedaljen då jag anser att båda är helt korrekta i sak.

david_842007-04-29 23:52
Antal inlägg: 256

Jag tycker mig också ha märkt en sådan tendens. Tycker att övervakarna borde vara lite försiktigare med att stänga trådar ibland. I just fallet om elefantmedaljen har jag dock inga problem att förstå odin hur han agerade, och tycker inte att han borde behöva förklara det mer grundligt.

grönöga - Ej medlem längre2007-04-30 00:16
Antal inlägg: 5570

Jag har varit innehavare av elefantmedaljen, den gången gick "snacket" lite skämtsamt i main - vi håller den väl inom gänget osv. Och den vandrade inom "gänget" ett tag. När jag fick den andra gången valde jag att logga ut och nästa gång jag loggade in så nappade jag på första bästa pm med förfrågan om spel.
Jag har också varit med om att spela "öppna" spel...... Jag förstår uppriktigt sagt inte varför det är ett sånt tjafs.
Odin har bett om ursäkt för det han borde - att han inte meddelade innehavaren innan han tog den.

skåldå - Ej medlem längre2007-04-30 11:11
Antal inlägg: 521

jag hade lovat mig själv att inte bli inblandad i sånt här tjafs mer men jag vill ge trådskaparna ett svar så tji fick jag.

vi vistas nu alla på en privatägd sajt gjord för att vi användare ska ha tillgång till ett spel. Ägarna till sajten hade inte behövt ha ett forum om de fann detta forum "obekvämt", de har det eftersom, anar jag, det är en trevlig grej att ha vid sidan av spelet och gör sajten till så mycket mer än "bara ett spel".

Att de tar bort trådar som de finner "obekväma" som trådskaparen säger har jag full förståelse för eftersom "obekväma" trådar ofta skadar hela sajten även om några få finner den intressant och givande. Och frågan som gäller när denna tråd tas bort ger jag svaret, när den anses skada sajten och/eller medlemmar på den.

det har i många trådar visats ett visst förakt för rävar och ägarna till sajten som bestämmer och inte bestämt så som vissa individer har önskat. Jag skulle villja ge dem alla en eloge istället. Nu finns det visserligen mycket roligt med övervakeriet och man får många tack med, men att ta beslut som man vet leder till "tjafs" och mothugg från så kallade vuxna människor som inte kan ta en tillsägelse eller ett beslut är inte lätt och tär på en, iallafall tärde det på mig och jag har alltid, och kommer alltid beundra de som gör det alldeles oändligt mycket.

mvh från skåldå/fd tildus71.

femtio - Ej medlem längre2007-04-30 15:15
Antal inlägg: 541

skåldå, tack för ett ett fantastiskt jobb! Minns att de som klagar är mycket färre än vi som är glada att ni finns. Kram

smurvlan2007-04-30 16:41
Antal inlägg: 840

Det som är så svårt är ju att ge beröm....jag tycker det känns så i hela samhället iallafall. Men däremot om nånting gått snett kommer det minsann fram snabbare än blixten.

Jag har klagat (det vet de flesta), och varit med om att trådar stängts fast de inte i alla fall varit i rätt stadie för det... men jag har endast vid ETT tillfälle berömt alla övervakare här (eller vad de nu kallas)

Celine772007-04-30 21:56
Antal inlägg: 15

Vilket kompisgäng har medaljen nu då? *s*

Monopol2007-04-30 22:35
Antal inlägg: 1

Det som är så intressant - och oerhört konstigt - är att man förväntas vara tacksam hela tiden här på Betapet. Jag tycker det är en skitkul sida, härligt att några skapade den en gång, och kul att så många har hittat hit, verkligen! Men inte känner jag någon vidare tacksamhet, speciellt om den gör att man inte får ifrågasätta eller vara missnöjd? Det blir lite samma sak som att vara tacksam mot DN för att de lägger ut nyheter. Ja, visst är jag glad att jag kan läsa nyheter på DN.se, jättebra, men tacksam vet jag inte om jag är, och jag kan väl ändå ha rätt att klaga på deras journalistik när den är undermålig?

odin - Administratör2007-04-30 23:55

Emaljöga,

Man får ifrågasätta och vara missnöjd, det har du helt rätt i. Men vad du missar är att man skall vara saklig och inte föra in känslor i resonemangen vilket många gör.

Själv har jag aldrig påstått att man skall vara tacksam för att få vara här. Vad man dock skall ha klart för sig är att det inte är någon rättighet att vara här och bete sig hursomhelst (därmed så menar jag inte att trådskaparna har gjort det) och tro att det är OK och att det är något vi måste acceptera.

odin - Administratör2007-05-01 00:00

När folk dessutom insinuerar att vi skulle skattefuska(!) och vill kolla upp var våra servrar står (varför? för att försöka jävlas?) så kan man fråga sig hur långt vissa är beredda att gå för att få "upprättelse".

Blir heligt förbannad när man (även om det var ett "skämt") försöker insinuera att man vill sabotera för oss för att få sin vilja igenom.

odin - Administratör2007-05-01 00:19

För att vidareutveckla jämförelsen med DN då den haltar rejält. DN drivs av Bonniers. DN har 100:a tals medarbetare, allt drivs väldigt kommersiellt. Betapet har tre "delägare" och ett 30-tal _frivilliga_ övervakare.

När man "klagar" på DN så klagar du till betald kundtjänst. När du klagar på Betapet är det vanliga människor som av intresse och hjälpsammhet är jusste att svara på dina frågor på sin fritid, det tycker inte jag är samma sak.

Att då kräva att vår policy och att våra regler skall vara vattentäta och reglera varje situationen är defintivt för mycket begärt, och man får alltså räkna med bedömningar som man inte alltid är nöjd med. Dock är inte sagt att vi inte kan göra dem bättre, det försöker vi hela tiden.

Emaljöga2007-05-01 00:29
Antal inlägg: 17

Odin, jag har aldrig trott eller insinuerat att ni skattefuskar, och det tror jag du vet.
Håller för övrigt helt med i ditt kloka resonemang om att det vore tacknämligt att inte blanda in känslor, personliga rädslor och hang-ups i sakliga diskussioner.

Accepterar din ursäkt ovan och är mycket nyfiken på att se hur du löser medaljproblematiken i framtiden. Redan nu i kväll tycks problemet ha uppstått igen... men för min del är ämnet avslutat för den här gången. Lycka till framöver!

vintage2008-08-20 16:57
Antal inlägg: 120

jag anser att trådar stängs alldeles för snabbt och många gånger obefogat.
tråkigt när man kommit igång med en intressant/upprörande/ engagerande diskussion!

emmylicious2008-08-22 19:28
Antal inlägg: 4501

...och så har det hänt igen.

Varför stängdes tråden "Hur lång var du..?"

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-22 19:34
Antal inlägg: 7605

Ja, vad var det för fel på oss som nyfödda?

Gunna F - Ej medlem längre2008-08-22 19:47
Antal inlägg: 873

Hahhaa.. gulligt mommespommes...;))

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?