Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 565 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jrenklint | 2007-08-23 16:22 | |
![]() | När kommer utmaning? Jag vet att det diskuterats i flera trådar tidigare, och admins har sagt "Det kommer" osv. Nu undrar jag när man kan börja hoppas på ett rum för spel med s.k. "Utmaning"? /förväntansfull betapetare | |
| odin - Administratör | 2007-08-23 18:14 | |
![]() | Vi prioriterar annat före detta. Enda svaret jag kan ge :-) (med andra ord: vi vet inte när det kommer!) | |
| Jesper M | 2007-08-23 20:47 | |
![]() | vad menar du med utmaning? | |
| odin - Administratör | 2007-08-23 20:58 | |
![]() | Den ena spelaren lägger ett ord, den andre får acceptera ordet eller inte. Om denne accepterar kvittar det eg. om ordet finns, den andre kan alltså "luras". Om man däremot "utmanar" ordet så kollas ordet mot ordboken: om du ordet finns så får du minuspoäng (tror jag? kan någon korrigera mig) annars får du plus. | |
| hugokolbaz | 2007-08-24 00:40 | |
![]() | Förlåt, men vad prioriteras före? Nu kan jag bara ytterst ytterst lite om hur programmering går till men det känns som om det skulle kunna vara ganska lite jobb för att fixa det? Varför har det inte högre prioritering? Väldigt många tävlingsspelare håller ju till på betapet och många är intresserade av irl-spel. Hur kommer det sig då att detta spelsätt som borde vara det självklara prioriteras så lågt?? | |
| Jesper M | 2007-08-24 02:02 | |
![]() | ah coolt, det låter gör roligt tycker jag! flytta upp det ett par hack på prioriteringslistan tack ;D | |
| Static Age - Ej medlem längre | 2007-08-24 05:40 | |
![]() | Kan bara instämma i hugokolbaz vredesutbrott. | |
| Elmis | 2007-08-24 07:11 | |
![]() | Inte riktigt Odin. Utmanar du ordet men det står i ordlistan får du -10p och poäng delas ut som vanligt för ordet. Inga extra plus delas ut. Utmanar du ordet och det INTE finns i ordlistan så får den som la det plocka upp brickorna på handen. Turen går i båda fallen över till den som utmanade ordet. | |
| odin - Administratör | 2007-08-24 07:15 | |
![]() | hugo, Prioriterar dessa högre, - Daglig administration av sajten. - Turneringsfunktion - Mitt liv :-) Programmerar hela dagarna på mitt riktiga jobb därav orkar jag inte koda på Betapet. Det är som du säger, inte så jättesvårt, men jag orkar helt enkelt inte fixa det just nu. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-24 13:06 | |
![]() | Jag måste starkt invända emot påståendet att utmanings-spelsättet borde vara det självklara. Jag ser automatkontrollen som grunden till hela Betapets succé. De som vill bluffspela kan väl välja poker, Ordspel eller IRL-Scrabble i stället. :) | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-08-24 18:49 | |
![]() | Håller med Bamsefar, men av ett annat skäl: Det gynnar fuskarna. | |
| hugokolbaz | 2007-08-24 19:38 | |
![]() | Tack för svar odin! Men om det kliar i fingrarna så känn friheten! :) Bluffspela Bamsefar?? Du har nog fått huvudet om bakfoten. Att inte införa utmaningsfunktion för att det är lättare att fuska tycker jag är trams (förlåt Per). Jag vill lita på folk jag spelar mot (kanske väljer folk som jag känner dessutom) och det är fortfarande en viktig övning för egen del att lära sig ord. | |
| odin - Administratör | 2007-08-24 21:00 | |
![]() | Ska försöka införa något typ av utmaning, ska inte krävas så många kodrader. Men kan inte lova att det blir så snart... | |
| odin - Administratör | 2007-08-24 21:00 | |
![]() | Det jobbigaste är layouten i klienten, funderar på om det räcker med en dialogruta som frågar "vill du utmana ordet?". Orkar inte lägga till nya knappar o greja just nu. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-08-24 21:07 | |
![]() | Nu vet jag inte exakt hur du tänker dig den dialogrutan... men det verkar ju otroligt jobbigt om den ska komma upp efter varje drag! :D | |
| y not | 2007-08-24 23:08 | |
![]() | tvärtom snarare, man godkänner eller utmanar ordet som lagts, så två knappar behövs. | |
| odin - Administratör | 2007-08-24 23:27 | |
![]() | så en dialogruta är inte bra? kanske får börja med en sån | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-25 03:38 | |
![]() | jag kan tänka mig att utmana dig, hugo. ska vi säga imorgon vid solnedgången. värja eller sabel, det är mig likgiltigt. handsken är kastad. | |
| Jesper M | 2007-08-25 14:21 | |
![]() | fasen vad kul med utmaning! ser verkligen fram emot det :D. Lättaste systemet för det är väl en extra knapp som man har t.ex 5 sec att trycka på om man vill utmana ordet. gör man inte det så går spelet vidare som vanligt. | |
| y not | 2007-08-25 20:06 | |
![]() | Jespers lösning är nog inte spå dum, men tiden innan den blir godkänd kanske skulle prövas fram. misstänker att den bör vara längre för normal än för hets. | |