Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 260 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rakbladsvass - Ej medlem längre | 2005-11-25 11:13 | |
![]() | Sovande spelare på topp 100 En hel hel användare spelar upp sig till en hög rating - för att sedan förmodligen starta en ny gubbe. (Jag har inte gått igeom listan systematiskt, men kanske hälften på topp 100 är slumrande spelare). Jag har som förslag att man måste försvara sina poäng - åtminstone en gång per månad, eller liknande. Förslagsvis inaktiveras spelaren - tills h*n spelat igen. Jag menar: med nuvarande system skulle Björn Borg fortfarande leda ATP-rankingen i tennis, eller Ingemar Stenmark leda världscupen i slalom, för att göra en sportliknelse. | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 11:47 | |
![]() | Håller med dig, se bara på de flestas namn, typ påhittade flumnamn hela bunten. Inklusive ditt Rakbladsvass. Imponerande att du spelat upp dig till 3200 på 2 veckor! Aplåder! Jag anser att man bara får ha ett konto/spelare, hur de ska gå till vett i fan...bara de går till.. | |
NylleRobin - Ej medlem längre | 2005-11-25 12:47 | |
![]() | Varför måste så många seriösa ämnen i de mest skilda ämnen under Frågor snabbt få någon (och inte sällan samma personer) att föra in samtalet på Fusk eller andra "påhopp"? Inte konstigt om övervakare/admin och andra kunniga helt sonika tröttnar på att besvara inlägg i Frågor, och då går ju själva poängen med den här kategorin förlorad. | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 12:54 | |
![]() | Ska man bara blunda åt fusket tycker du eller? Lika bra att allt sånt kommer upp till ytan | |
Stepe543 | 2005-11-25 12:56 | |
![]() | problemet är bara att du aldrig kan bevisa att någon fuskar, därav det fullständigt onödiga att anklaga någon... | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 12:59 | |
![]() | Ok, doooh, i denna tråd har jag inte anklagat någon för fusk. kan väl inte hjälpa att Nyllet är kinkig. Jag anklagade däremot Rakbladet för att vara en sån som startar nya konton hela tiden. Rätt givet. | |
NylleRobin - Ej medlem längre | 2005-11-25 13:02 | |
![]() | Instämmer helt med Stepe543. Klart man inte ska blunda för fusket och fusk ska inte bara upp till ytan utan även beivras. MEN det är skillnad på avslöjat dokumenterat fusk respektive misstankar om fusk. Det sistnämnda tycker då inte jag ska läggas fram så där. Och som sagt, man behöver inte ta upp fuskfrågan i en massa trådar. Speciellt inte där ämnet handlade om något helt annat. I det här fallet när Rakbladsvass ger ett konkret förslag. | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 13:12 | |
![]() | Du har så rätt så. | |
Blue Ztar | 2005-11-25 13:15 | |
![]() | För att svara på den ursprungliga frågan: Admin är medvetna om detta och det står på deras todo-lista. Dom fixar det när dom får tid. ("Om spelaren inte spelat en match på 30 dagar skall man ICKE finnas med i NÅGON topplista (Sverige-toppen eller Topplistan).") | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 13:18 | |
![]() | Vad händer då efter dessa 30 dagar om man ej spelat? Försvinner man helt o hållet då? | |
Blue Ztar | 2005-11-25 13:28 | |
![]() | Hur menar du? Spelarens konto försvinner inte. | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 13:34 | |
![]() | Man blir alltså tillfälligt borttagen från listan tills man återupptar spelandet? | |
monk - Administratör | 2005-11-25 13:38 | |
![]() | Som det är idag syns man bara på topp100-listan om man varit inloggad de senaste 30 dagarna. Om man inte varit inne på den tiden försvinner man från listan, men finns naturligtvis kvar som medlem på sajten.. Ang. fusksnacket instämmer jag med Nyllerobin.. Det går att fuska i nästan alla spel och sporter och vi vet att vissa gör det även här. Jag tror dock att de flesta kör med "rent spel" och att de som använder hjälpmedel tröttnar efter ett tag.. | |
DomPérignon - Ej medlem längre | 2005-11-25 13:50 | |
![]() | Så ligger de till alltså...tackar för infot. | |
vulcan | 2005-11-25 16:20 | |
![]() | Ni som tar det här på allvar och oroar er för fusk: Börja spela IRL också och var med på riktiga tävlingar. Där går det inte att fuska och där kan man heller inte välja motståndare efter vad som man tror är bäst på för ratingen också. Då får man utlopp för sin värsta tävlingsinstinkt där och kan sen se nätspelet mer som träning och avkoppling. När man väl nått dit så intar man en mer filosofisk attityd a la Monk; tar topplistan mer som en kul grej och bryr sig inte särskilt om fuskarna. Jag talar av egen erfarenhet... :-) | |
Nemi | 2005-11-25 16:57 | |
![]() | DomPérignon: eller så kan det vara så att en del spelare har spelat på vissa andra spelsajter föruto och därmed är jäkligt bra? Alla börjar inte från scratch här.... | |
Rakbladsvass - Ej medlem längre | 2005-11-25 17:13 | |
![]() | Hur blev det här en tråd om fusk? Men tack för svaret i alla fall. (DomPerignons osakliga inlägg orkar jag inte ens bemöta). | |
Ond tomte - Ej medlem längre | 2005-11-25 17:43 | |
![]() | Att rakbladsvass inte fuskar kan jag intyga, för jag brukar sitta och spela bredvid honom. Inga program, ingen ordlista. Precis som honom stiger jag snabbt med nya gubbar. Varför startar vi då nya gubbar? Det är inte för att vi blir avstängda för fusk, utan för att vi har lätt för att slänga ur oss lite otidigheter. Vi försöker dock hålla oss i skinnet numera... | |
Mindfire | 2005-11-28 11:58 | |
![]() | Tycker hela topplistan är lite snedvriden på något sätt, beroende på att man kan premieras så otroligt mycket på slumpspelen (och då menar jag inte bara om man har tur och får lägga först över flera tripplar). Skummade snabbt igenom topp 10 och deras 10 senaste matcher, och det var väl bara en spelare (ingen slump alls) av dessa där det inte var superklar majoritet av slumpade matcher (oftast 10 av 10). Samtidigt också klar majoritet av hets/stress. Detta säger väl lite om vad man ska spela om man är bra, för det måste man givetvis vara i sig, för att ens ha någon chans att komma upp i toppen. Synd bara att jag tycker slumpat är så jäkla trist, just för att det är slump mer än skicklighet som avgör de flesta matcher inom nån minut. Iofs har jag inget mål att komma upp i toppen, så då kvittar det, men det vore kul om det ens fanns nån chans att komma dit via normal-spel inom en livstid. | |
Legobiten | 2005-11-28 12:20 | |
![]() | Bara att glömma... :) Du får bli medlem i scrabbleförbundet och börja spela irl om du vill komma upp på nån sorts topplista på normalbräde. Men det kommer definitivt inte att bli lättare :) | |