Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 141

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Xpose - Ej medlem längre2008-04-11 17:29
Antal inlägg: 125

Om brickor
Jag bara undrar, hur illa är det ställt med spelet när jag försöker att lägga en bricka till ett ord och blir nekad till det för att i nästa drag se min motspelare lägga exakt samma bricka på exakt samma plats och då är det helt OK? Hur seriöst är det????

Miss_jk2008-04-11 17:30
Antal inlägg: 8941

Vad menar du med "blir nekad"?

Xpose - Ej medlem längre2008-04-11 17:32

Ja att det inte skulle gå förstås. Hon la exakt det ordet jag skulle lägga och då gick det bra. Hon la ett U på samma plats som jag "försökte" - hon fick men inte jag!

Xpose - Ej medlem längre2008-04-11 17:33

Ska väl tillägga att det var också en enda sketen bricka med U

Miss_jk2008-04-11 17:34

Men stod det något när du försökte lägga, eller vaddå? Fattar inte vad du menar med nekad. Det enda jag vart med om är att det står att inte brickorna ligger i rad, eller vad det är, men nekad..?

Xpose - Ej medlem längre2008-04-11 17:37

Alltså, jag skulle lägga ett u - det gick inte. Min motspelare la ut ett U på SAMMA ställe, det gick! En bricka, samma bokstav, samma ställe - hon fick men inte jag. Irad efter konstens alla regler. Det skulle vara som att du vill lägga bricka med ett i så du skapar ordet vi, du får inte det. Sedan gör din motspelare samma sak, å då går det plötsligt. Är du med?

Miss_jk2008-04-11 17:38

Nja, alltså inte för att jag tror att jag kommer kunna hjälpa dig hur som helst. Mest nyfiken. Stod det ingenting när du la? Alltså, någon typ av "felmeddelande"?

Q-tile - Ej medlem längre2008-04-11 17:46
Antal inlägg: 1319

Precis som Miss_jk är inne på så tror jag det kan röra sig om en "restbricka" som ställer till det. Alltså en bricka som råkat hamna på planen där den inte går att lägga, och på så vis omöjliggör ditt drag.
Ord blir inte plötsligt otillåtna, så ta för vana att alltid kontrollera draget i textrutan, så ser du vad som är fel.

DennisPlz2008-04-11 19:05
Antal inlägg: 4031

Klicka "Rensa" och försök igen.

vulcan2008-04-11 19:15
Antal inlägg: 7666

Jag har lirat på Betapet i fyra år, 1800 matcher. Det har hittills inte hänt att spelet godkänt ett ord som inte borde godkännas, eller inte godkänt ett ord som borde varit godkänt. Förklaringen är med all säkerhet den som föreslagits här.

Xpose - Ej medlem längre2008-04-13 03:57

Förklaringen ni ger är FEL!
Halva spelet hade gått, jag lägger en bricka med ett U för att skapa ett ord, det går inte (felmess) nästa drag lägger min motspelare en bricka med ett U på samma ställe och det går. Förutsättningarna vid samma rad, att skapa samma ord, var exakt desamma. Brickorna i rad, inga nya brickor hade heller tillkommit. Det kan då knappast vara en restbricka, eller hur? Det finns ingen logisk förklaring helt enkelt. Spelet ville inte köpa mitt U men däremot min motspelares, så är det. Skittrist!

Xpose - Ej medlem längre2008-04-13 03:58

Ordet Hu är väl godkänt? Eller hur?

vindsus862008-04-13 04:27
Antal inlägg: 3785

vad de menar är att ibland hoppar en bricka ut på plan som inte hör till ordet. den kan hoppa ut och lägga sig var som helst på planen och man ser inte att den är där, men det går inte att lägga andra ord samtidigt som den brickan ligger där och skräpar. då får man ett felmeddelande och får rensa planen och försöka igen. det var säkert det som hände, vad du än säger. för som de andra säger så förbjuder och godkänner inte spelet ord lite hej vilt och hur som helst. om samma sak händer igen, kolla då efter meddelanden "» Brickorna du lagt är ej i rak linje med varandra." vilket säkert var det du fick som meddelande då du försökte lägga hu. rensa då och försök igen.

y not2008-04-13 08:52
Antal inlägg: 9014

Xpose. Felet som du beskriver är så otroligt osannolikt. Ingen här kan väl med säkerhet säga att det inte var som du beskriver, men troligen var det på ett annat sätt. Som tex de beskrivit ovan eller att du sett fel på bricka eller gjort något annat konstigt.
Både HU och UH är godkända och jag har heller aldrig varit med att spelet inte godkänt ett ett riktigt ord. Och det är som de ovan skriver att när det inte går att lägga kommer det upp ett meddelande.
Ordet HU finns inte i ordlistan
Brickorna ligger inte i linje
Ingen bricka är lagd

odin - Administratör2008-04-13 09:36
Antal inlägg: 7442

Det finns en del buggar i spelet här och var, men detta är definitivt inte en bugg :-) Testa igen med knepen som beskrivs ovan.

Xpose - Ej medlem längre2008-04-13 20:37

Vad då hoppar ut fler brickor? Jag la EN BRICKA och den fungerade inte. Hur hela friden kan fler brickor hoppa ut om man endast lägger en?

Jag vet nog hur många som jag hade kvar i "boet" och hur många som fanns ute på spelplanen. Spelet buggade, så var det med den saken.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-13 20:39
Antal inlägg: 706

Xpose,,,,köp läget,,,det buggade,,,Det är ju inte så att de blir skadeståndsskyldiga...;-)

Xpose - Ej medlem längre2008-04-13 20:40

Till vindsus: "Brickorna du lagt är ej i rak linje med varandra."

Nej det var inte det flemeddelandet, det stod att jag inte kunde lägga brickan för att ordet inte fanns, men som någon skrev, både HU och UH ska fungera. Jag reagerade direkt när hon la ut samma ord ganska omedelbart efter att jag inte kunde. Ingen hade byggt på några brickor i närheten heller mellan att jag blev nekad och hon fick lägga. Tänk att någon öppnar spelet med att skriva och, du ska bygga vidare och skriva HU men blir nekad, exakt så var det, faktiskt. Jag är väl inte dum i roten på nåt vis!

Bitte - Administratör2008-04-13 20:40
Antal inlägg: 24214

Klart det är spelet, det är det ju alltid..

Bitte

Xpose - Ej medlem längre2008-04-13 20:41

Uffe, nä det hade jag inte i tanken heller. Jag ville bara veta om det var vanligt. Men som du ser så är det ingen som tror på att det har hänt. Jag tror på bugg vad de andra än säger *s* Och jag buggar inte, dansar bara vals ;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?