Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 030 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:09 | |
![]() | Klart det finns fusk...håller med smeknamn också Kolla rullningsstatistiken på vissa....de har rullat med nästan bara konstiga ord...kolla sedan på kända duktiga betapetare som spelat länge...deras statistik består blandat av konstiga ord och mest ord som slutar på -are och -era jag vet att det finns såna fuskare...har spelar not såna och när de fått tillsägelse av ledningen har statistiken ändrat sig helt...så kom inte och säg nåt annat...visst finns det undantag men de är få | |
| smeknamn | 2008-07-10 11:18 | |
![]() | Jag håller dock inte med om att svåra (läs: ovanliga) ord är likställt med fusk. Likt vilket spel som helst kan man ju förbättra förutsättningarna genom att träna. | |
| Måns_E | 2008-07-10 11:19 | |
![]() | Visst finns det folk som fuskar. Det jag opponerar mig mot är "att man vet när det är fusk" Det tror jag att väldigt många tror, men jag är inte lika säker på att man kan vara så säker på att man verkligen vet. Det räcker inte med att titta på statistik och att motståndaren lägger några ord som man inte känner till, eller är ålderdomliga. Det är till och med svårt att utifrån spelstil se om det är fusk. Om det inte är uppenbara läggmatcher med två egna konton. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:20 | |
![]() | har man spelat tillräckligt många matcher...då vet man =) | |
| Måns_E | 2008-07-10 11:21 | |
![]() | Ja, i så fall så borde jag veta betydligt mer än du ;) | |
| smeknamn | 2008-07-10 11:23 | |
![]() | Många spelare ser det nog inte som ord med en betydelse utan mer som en godkänd bokstavskombination. Ju fler godkända bokstavskombinationer man kan ju fler poäng är möjliga att få och ju större är möjligheten att vinna över en motståndare. Ska man däremot även nöta in ordens betydelse har man dubbelt jobb som inte ger någon utdelning i detta spel. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:23 | |
![]() | hur kan du vara så säker på att det här är min enda användare?..jag kanske har spelar betydligt fler matcher under flera år ;-) | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-10 11:24 | |
![]() | Jag påstår inte att det inte finns folk som fuskar men att säga att man vet att ngn fuskar tycker jag känns konstigt. Vad är det som är konstigt med 20-åringar med stora ordförråd? Du kanske underskattar dem samtidigt som du överskattar dig själv? Man lär sig ju hela tiden när man spelar och anpassar sig efter det. Det finns många som jag i början aldrig hört talas om men använde flitigt så fort jag sett dem. Det händer fortfarande att folk lägger ord som jag aldrig hört talas om tidigare. Att misstro ngn för att dem kan ord som du inte kan känns rätt arrogant. Då och då hittar man ju ovanliga ord som man sitter och suger på tills man en dag får en chans att använda dem. När hörde man talas om sydosset, tebansk eller abchazier senast? Inte helt vanliga ord men dem finns och då finns det självklart folk som vet om att dom finns. Spelar man många matcher kommer det förr eller senare dyka upp ett läge då man kan lägga det. | |
| Måns_E | 2008-07-10 11:24 | |
![]() | IRL är det rent av en fördel att just plugga in obskyra ord, eftersom det då är upp till motståndaren att utmana ordet. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:25 | |
![]() | smeknamn...så är det i datamusen...jag kan massor med ord men fråga mig inte vad de betyder...visst vet jag en hel del...(har pluggat it och bor med en it-konsult)...men men...där lär man sig bara bokstavkombinationer som ger 25 p extra | |
| Måns_E | 2008-07-10 11:30 | |
![]() | Femme_Fatale: Jag tycker att antalmatchargumentet är rätt så dåligt, och skulle snarare säga tvärtom. Prova att spela IRL, då slipper du garanterat fusk. Jag har åtminstone spelat runt 5000 på webben och ytterligare 6-700 IRL och jag anser inte att man kan se fusk så uppenbart. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:31 | |
![]() | bollo...det är inte konstigt med 20-åringar med stort ordförråd..och nej jag överskattar inte mig själv...är så pass gammal att jag kommit över sånt om du läser mina inlägg så ser du att jag skriver att jag varit med om såna situationer när man spelat mot unga och förstått att de fuskar...de har till och med antytt när man frågat...sen har de fått tillsägelse och vips ser deras statistik mer normal ut...jag har varit med om det...några gånger | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:33 | |
![]() | det här är inte nåt som skett över en dag...jag brukar kolla upp såna under ett längre tag som jag misstänkt och jag har varit med här på beta ett tag nu.... | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:34 | |
![]() | måns....i datamusen är inte fusk nåt problem....de få gånger nu för tiden jag spelar nån annanstans stöter jag inte på fuskare längre...det är för mig inget problem | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-10 11:36 | |
![]() | Känns det inte lite konstigt att sitta och bevaka folk, dessutom under längre perioder, för att du tycker dem är misstänkta? Du kanske skulle passa bra som anställd hos FRA? Du har ju dessutom en relevant utbildning. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-10 11:38 | |
![]() | Fan, mitt sista inlägg var rätt tramsigt. Ber om ursäkt. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:41 | |
![]() | nä är helt emot FRA...tror inte det skulle vara nåt för mig...jag är ingen borgare om du läste mitt sista inlägg så ser du att fuskare inte är nåt problem för mig.....jag spelar dessutom hets ifall det inte finns folk i musen att spela med...så jag har inte stött på ens tendens till fusk de senaste åren | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:43 | |
![]() | ingen fara....det lät värre än det var i mitt också....det är inte så många jag kollat...och jag har inte kollat dem dagligen..inte ens nån gång i vecka...utan man bara minns namnet på ett fåtal och kollat upp dem nån gång ibland...med månaders mellanrum | |
| smeknamn | 2008-07-10 11:46 | |
![]() | Då kan man konstatera att vissa lägger ordkombinationer på minnet och andra sin energi på användarnamn. För att nå framgång i detta spel är nog det förstnämnda alternativet att föredra :) | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:47 | |
![]() | kan man inte göra både och?...i alla fall om man är kvinna ;-) | |