Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 886 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krillo18442 | 2008-08-19 23:32 | |
![]() | f5 ladda om sidan | |
| edwartz - Ej medlem längre | 2008-08-19 23:38 | |
![]() | råkar inte ha telia eller? jag hade telia förut och loggades ut hela tiden då mitt nät bara försvann men telia vägrade att det fanns ngt fel, de skyllde på datorn. efter en flytt har jag annat internet bolag, inte strulat sedan dess. | |
| Antigone | 2008-08-20 00:26 | |
![]() | Jag blir numer också ofta nedkopplad, sitter meed fiberlan fast och kraftfull dator med mycket minne och snabbhet så det beror INTE på vare sig dålig uppkoppling eller dator utan troligtvis på beta:s server. Trist är det i alla fall, har också suttit med guldlägen när allt bara avstannar, och inte är det roligt att fortsätta sedan då man liksom "kommer av sig" :( | |
| Bergarn1 | 2008-08-20 00:50 | |
![]() | Yazzy: Det kanske beror på animationerna som finns här på sidan med reklamen eller nått. Brukar sega ur min dator ibland. Antigone: Kan peeringen mellan olika internetleverantörer påverka? Då spelar det inte så stor roll om man sitter med fiberlan eller modem.... Vad ligger betapet servern på för bolag? Går ju att kolla med pingplotter förutsatt att du vet vart du ska pinga mot? Eller har jag helt fel nu? | |
| Guffi | 2008-08-28 20:59 | |
![]() | Jag blir också ofta utloggad. Inte flera gånger i samma spel men oftast på kvällen när det är många inloggade. Det händer också att datorn blir "seg" och långsam. Svårt att få bokstäverna på plats. Liksom fastnar som om det var sirap i tangentbordet. Detta fenomen händer mig aldrig i annat spel eller liknande. | |
| Nemi | 2008-08-29 00:07 | |
![]() | Guffi: beror troligen på din internetleverantör. Att det är väldigt mycket trafik vid just de tiderna. Att datorn blir seg beror nog på att den inte orkar med grafiken riktigt, du kanske har fler krävande processer igång som din dator inte riktigt orkar med att bearbeta snabbt (ram-minnet). | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-08-29 00:34 | |
![]() | asså- ska ni ha "bredband" så vill jag bara säga att det är värt varenda krona att betal för ett dyrare alt kontre en leverantörs billigare. Att man ens har mage att kalla 0.25 mbit/sek för bredband är inget annat än skitigt gjort. Man lurar helt enkelt folk som inte kan så mkt om uppkopplingar till nätet och vad olika hastigheter innebär. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-08-29 00:35 | |
![]() | snälla admins- lägg in en edit-funktion så man slipper stå där med alla slarvfel =) | |
| Ztoya | 2008-08-29 09:24 | |
![]() | Skulle alltså en högre hastighet innebära att man blir nerkopplad mindre ofta? | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-29 18:59 | |
![]() | Jag anser att skillnaden mellan internetanslutningar inte ligger i hastigheten eller leverantören, utan i den teknik som används. Själv bor jag i ett hus där ComHem skickar reklam om hur bra erbjudanden de har i tre-hål-i-väggen, och det är säkert fullt möjligt att få ADSL-anslutning också, men trots det väljer jag BBB som levereras över "bredbandsuttag" (Ethernet, TP) i första hand är byggt för internet och inte för kabel-TV eller telefoni. | |
| Guffi | 2008-08-31 01:44 | |
![]() | Jag har Bredbandsbolaget men har många nedkopplingar Har prövat med att byta internetkoppling från Internet Explorer till Mozilla Firefox, men det är ingen bättring. Ibland blir datorn "seg" och jag måste bryta spelet och starta om datorn och jag förlorar poäng. Hade inga andra uppkopplingar samtidigt. Snälla ge mig ett råd. Vad skall jag göra? | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-31 14:56 | |
![]() | Har du BBB via telefonlinjen eller via "bredbandsuttaget" (nätverkskabeluttag i väggen)? | |
| Guffi | 2008-08-31 19:53 | |
![]() | Bamsefar Jag har BBB via telefonlinjen | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-08-31 19:57 | |
![]() | Det är inte så att du surfar trådlöst på deras trådlösa modem? Jag har bbb via jacket, blir aldrig nedkopplad om jag nu inte får för mig att köra trådlöst.. | |
| Guffi | 2008-08-31 21:43 | |
![]() | Nej, jag har BBB via telefonmodem! | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-31 21:56 | |
![]() | Jag hade fast access internet via telefonlinjen (ADSL) för ett antal år sedan, mest på prov, fick problem med speluppkoppling då det ringde i telefonen eftersom lägenhetens lokala telefonnät var både serie- och parallellkopplat, vilket är väldigt vanligt då folk ofta saknar ett jack och sätter in ett till. Låångt innan dess hade jag telefonmodem eftersom bredbandstekniken inte fanns att tillgå ännu. Det slutade jag med när mitt sista modem gav upp. Har inte kört med sånt sedan dess eftersom jag inte har någon sommarstuga ute i semivildmarken eller villa i udda områden. Problemet jag minns att jag hade då, var när man hade tjänsten "Samtal väntar" (AXE/Plus-tjänster från Televerket/Telia), då kunde man bli helt nedkopplad om någon ringde. Därav programmerade man ett makro i datorn som slog av samtal väntar innan varje gång man skulle ut och surfa. | |
| Blippan | 2008-08-31 22:23 | |
![]() | man vill ju inte vara gnällig men det är väldigt irriterande att bli nedkopplad hela tiden när man har ett bra läge. Nu har det dessutom blivit svårt att komma tillbaka till spelet. Måste starta om datorn och det tar ju två minuter. (Jag har inte Telia och inte trådlöst) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-31 22:26 | |
![]() | Jag har inte heller haft Telia eller trådlöst, om man inte räknar den fasta telefoni mitt gamla uppringande modem använde för att ringa till en annan internetoperatör (TCP/IP över PPP). | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-08-31 22:27 | |
![]() | Varför måste du starta om datorn? Det har ju knappast nåt med uppkopplingen att göra? | |
| Nunnelunan | 2008-08-31 22:35 | |
![]() | Jag vet inte om detta tillför något? På min "gamla" desktop kör jag med XP och Explorer. Där kopplas jag ner så snart jag varit inaktiv några minuter. På min "nya" lap kör jag med Vista och Safari och har inte alls samma problem. Jag har samma trådlösa till båda, men olika antivirusprogram. Jag har fått för mig att det är Explorer som spökar (helt ovetenskapligt) och kommer att gå över till Safari på desktoppen också (men jag saknar Explorers inbyggda flikar). | |