Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 517 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2008-09-17 14:44 | |
![]() | Andra namnförslag HÄTSK SLAKT VRENSK | |
| Maizena | 2008-09-17 14:54 | |
![]() | Jag är också för ett panikrum. Ibland vill man bara spela fort och då kan jag känna att hets faktiskt är för långsamt för mig. Att använda separat rating tycker jag bara låter krångligt och jag förstår inte poängen med det.... Ni som är duktiga och har hög rating känner väl varandra någotsånär. Vad ratingen är på betapet är väl egentligen ganska ointressant. Särskilt vad andra har och hur de har "tjänat" ihop sina poäng. Ni som verkligen satsar och vill bli så bra som möjligt genom att "bara" spela standard har ju möjlighet att mäta er styrka i diverse turneringar och inte allra minst SM. Trots allt är väl majoriteten här nöjesspelare. Då kan jag tycka det är bättre att skapa ett "elitrum" för er där det endast spelas standard och att man kanske endast kan spela med officiella regler..... | |
| Softarman | 2008-09-17 16:49 | |
![]() | Varför inte. Jag kommer inte spela det men det är fortfarande nog med spelare som gillar långsamma spel. Jag gillar "Panik" som namn. | |
| Mimikryp | 2008-09-17 17:47 | |
![]() | Jag har också gått och fantiserat om en snabbare variant än hets! Det har jag tänkt på rätt länge nu, men i mina tankar heter den RAPID... Jag förstår dock inte meningen med ett separat ratingsystem! | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-09-17 17:54 | |
![]() | "Panik!" står det allt emellanåt på tillverkningsordrarna som planeringskontoret på jobbet delar ut till mej, så jag är härdad. Är det riktigt bråttom kallas det "Super Panik!" och i extermfallen är det två utropstecken efter :) Men panik kunde väl va trevligt, säg 4 minuter | |
| Maizena | 2008-09-17 17:57 | |
![]() | varför inte döpa det till hjärnsläpp.....vilket man lär få | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-17 18:58 | |
![]() | Jag vill också ha Panik (eller vad det heter spelar ingen roll!) Knevertism och Vulcan, jag förstår nog inte riktigt vad ni menar med att ratingen blir snedfördelad. Det blir den ju nu också många gånger. I alla fall om man spelar slumpad hets då spelare med sämre rating kan vara taktiska, få in ett drag på flera hundra och sedan är det omöjligt att komma i kapp eller att de är ännu mer taktiska och medvetet ser till att de går fem minuter över tiden (när de leder stort) och därmed har man ännu färre drag på sig att komma i kapp. | |
| doris-dill | 2008-09-17 19:16 | |
![]() | Jaa! 3 minuter, snälla ge oss Panik! | |
| odin - Administratör | 2008-09-17 19:21 | |
![]() | Problemet med att införa ranking för "Panik" är att det blir för många ratingsystem. Skulle ratingen verkligen bli så snedfördelad? | |
| Suds McDuff | 2008-09-17 19:27 | |
![]() | Men hur viktig är ratingen egentligen? Bara en kul grej tycker jag, och det gör väl inget om den nu blir lite snedfördelad. Det skulle bara bli krångligare med fler system. | |
| odin - Administratör | 2008-09-17 19:30 | |
![]() | Kanske borde ha en speciel rating för "hardcore"-scrabblers där man bara kan lira Standard+SAOL13+Normal :D | |
| y not | 2008-09-17 19:45 | |
![]() | inte så dum idé | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-09-17 19:51 | |
![]() | Ja, ännu högre blodtryck är ju precis vad vi stressade scrabbleslavar behöver! Men visst skulle ni kunna sälja gott om reklamplats för tillverkare av Beta-blockerare (ursäkta göteborgsvitsen). | |
| Vemby | 2008-09-17 19:56 | |
![]() | Jag spelar bara hets, och nog hinner man/jag rulla ibland! Jag tycker vanliga hets känns för lååångsamt. Framför snabbare hets! | |
| agnatig | 2008-09-17 20:38 | |
![]() | ja, absolut snabbhets låter hur bra som helst! | |
| Mimikryp | 2008-09-17 20:42 | |
![]() | Visst händer det relativt ofta att även jag rullar i hetsmatcher. Och då har jag ändå oftast en minuts betänketid kvar när spelet är slut, trots att jag då suttit och ätit och gjort något annat medan jag spelat. När jag bara koncentrerar mig på spelet kan det ju vara 2-3 minuter kvar när spelet är slut. | |
| Lenis2 | 2008-09-17 20:49 | |
![]() | app app! om superhets införs omfattar det väl datormusen också? det är ju där allt händer... | |
| Löven - Ej medlem längre | 2008-09-17 20:54 | |
![]() | Det skulle vara kul med superhets, kör! | |
| efctobbe - Ej medlem längre | 2008-09-17 21:00 | |
![]() | Vill också ha superhets! | |
| david_i | 2008-09-17 22:21 | |
![]() | Enbart normal var väl lite väl odin. Men en särskild rating för Standardspel stress-normal vore önskvärt. | |