Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 526

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattravn - Ej medlem längre2008-09-27 02:32
Antal inlägg: 9141

Anledningen är att sidan drivs av personer som anser att reglerna kring bilder bör vara som de är.

Blamse tlött2008-09-27 02:33
Antal inlägg: 201

Ja men om nya regler införes, ska väl de gamla reglerna ut eller?

Linn79 - Ej medlem längre2008-09-27 02:35
Antal inlägg: 4279

Uppenbarligen tycker inte de som driver sidan det, och eftersom vi inte är delägare i sidan och inte betalar någonting är det ju bara att tugga i sig reglerna eller välja att inte besöka sidan. Visst kan det känna "orättvist", men då får man väl skapa en egen sida med egna regler.

Nattravn - Ej medlem längre2008-09-27 02:36

Det låter som en bra idé. Att ha två regler simultant för samma ändamål kan bli knasigt.

vintage2008-09-27 02:36
Antal inlägg: 120

"Ja men om nya regler införes, ska väl de gamla reglerna ut eller?"

håller helt med. och undrar fortfarande varför en giraff eller katt går bra men inte en apa?
regler är till för att ändras, men här verkar de inte ens kunna ifrågasättas, då stängs tråden helt enkelt ner.. mycket konstigt tycker jag.

Blamse tlött2008-09-27 02:37

*S* tycker det var en skum åsikt" vi e inte delägare"..Jag kan gärna tänka mej betala för o vara medlem, om jag fick som jag ville, men för det behöver jag inte vara delägare..Rättvisa åt folket:=)

Linn79 - Ej medlem längre2008-09-27 02:40
Antal inlägg: 4279

Poängen var att om någon driver en sida är det upp till dem hur reglerna ska se ut, och det är inte realistiskt att förvänta sig att den ska
drivas som man själv vill som besökare.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-27 02:41
Antal inlägg: 7605

Det är många som får sina bilder nekade.
Jag har också fått flera bilder nekade pga dålig skärpa, dåligt ljus, mörka glasögon, medföljande katt...
Har lärt mig att det här är inte en institution, där total rättvisa gäller för alla.
Det är en spelsajt som drivs helt privat och vi är gäster i ägarnas "vardagsrum".
Såklart rättar vi oss efter vad värden har för regler i sitt hem.
(Nå, jag är inte så lydig och trevlig men jag försöker...)
Om vi klagar alltför mycket, bråkar med de andra gästerna eller ställer till bekymmer på andra sätt, så får vi nog tyvärr inte vara här och leka.
Skaffa en bild som godkänns enligt nuvarande bestämmelser eller strunta i att ha bild. Bara det att välja på.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-27 02:41
Antal inlägg: 3169

"Ja men om nya regler införes, ska väl de gamla reglerna ut eller?"

Ja det håller jag med om. Sen kan man göra jämförelsen med ex körkort irl. De som tog körkort på 70 talet (vet inte exakt) fick automatiskt mc-kort vid b-körkort. När de nya reglerna infördes så fick man inte mc-kort automatiskt med b körkortet men de som redan hade fått mc-kortet per automatik fick behålla de. Det hade varit orättvist att bara rycka det för att nya regler tillkommit. Bara en liten tanke jämförelse.

vintage2008-09-27 02:46

så vi spelare, som utgör en stor del i att sidan över huvud taget existerar ska inte ha nåt att säga till om?
och jag ifrågasätter anledningen, då jag inte varit med om att någon annan spelsida kräver personliga foton utan oftast kär med avatarer.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-27 02:49

vintage, varför skulle vi ha något att säga till om?
Det är bara att hälsa på någon annan om vi inte trivs.
Men visst lyssnar ledningen på medlemmarna i många frågor. Målsättningen är ju att så stor procent som möjligt SKA trivas här.
Att gnälla över bilder och reklam vet jag att det inte uppskattas. Kom gärna med konstruktiv kritik eller nya förslag istället.

vintage2008-09-27 02:54

mommesfrites: jag har kommit med det konstruktiva förslaget att manväl kan få välja en helt personlig och representativ bild.
jag köper att de har satt dessa regler, men jag ifrågasätter ORSAKEN, varför det ska vara allt eller inget.
vi lever ju trots allt i en demokrati.

vintage2008-09-27 02:56

och jag förstår inte heller varför tråden skulle stängas redan innan den hunnit diskuteras.
jaja. antar att fortsatt diskussion är lönlös.
goder natt.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-27 03:13

Godnatt godnatt nu ska jag också lägga mig.
Jag sa bara vad jag lärt mig om betapet och det är ingen demokrati, det är ett privat "hem".
Man börjar ju inte bråka på grannen om man inte gillar hans gardiner heller?

Blamse tlött2008-09-27 03:35

Bråka? nej men många utav oss gillar inte orättvisor..som någon skrev, lika för alla* Allt eller inget* Då kan man ju sätta denna fråga i support istället kanske...Som medlem måste vi ju kunna få framföra våra åsikter, och vill dem har medlemmar som trivs, så kan dom som äger siten gå tillmötes oxå anser jag...

Nattravn - Ej medlem längre2008-09-27 03:40

En tråd under Support låter som en bättre idé. Ett tips är att skapa tråden i god ton, utformad som en liten fundering, snarare än ett rent klagomål.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-27 03:46
Antal inlägg: 3169

Håller med nattravn. Inte går man väl hem oinbjuden till någon och kräver en drink, utan man frågar väl om det finns en möjlighet om man kan få något att dricka...

Bitte - Administratör2008-09-27 07:22
Antal inlägg: 24199

Varför straffa de som varit med länge,, innan de nya reglerna kom,jag hade länge en text av Gry, den försvann förra sommaren då första kortet på mig kom in , visst jag skulle vilja ha den tillbaka, men det går ju inte nu,,och Mommes jag håller med dig =))

För övrigt har jag fostrat mina barn med att allt är inte alltid rättvist här i livet, och det får man leva med...

Bitte

kaparen - Ej medlem längre2008-09-27 07:35
Antal inlägg: 4805

Bilar tillverkade innan ett visst datum får framföras utan katalytisk avgasrening.
Bilar tillverkade efter detta datum får inte framföras utan katalytisk avgasrening.
Bilder införda på beta innan ett visst datum får se ut lite hur som helst.
Bilder införda på beta efter detta datum får inte se ut hur som helst

Regler är stadda under ständig förändring och här på Beta är det folket sim bygger sajten som sätter reglerna och jag är evigt tacksam att ni orkar hålla den igång.
Tack för att vi får vara här!

odin - Administratör2008-09-27 10:14
Antal inlägg: 7442

Tråden återöppnad, detta blir dock mitt enda inlägg i tråden då detta redan diskuterats.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?