Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 539 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2008-10-03 13:29 | |
![]() | Och vissa kan tydligen aldrig låta bli att komma med ovidkommande inlägg i forum. Om nu allt är så bra, varför orkar ni engagera er överhuvudtaget? | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-03 15:05 | |
![]() | Tack Admin och tack Bitte för att du påminner oss syndare. så, nu kan vi stänga. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-10-03 16:32 | |
![]() | Jag har så många gånger hört att man gynnas ratingmässigt av att spela slumpat. Oftast då med motiveringen att man får så mycket mer poäng och det stämmer ju. Men hur är det med statistiken egentligen? Finns det uträknat? Om jag ser till mig själv som väl är "medelmåttig" med en rating på cirka 2000-2500 ihopspelat endast i panik och slumpad spelplan. Dessa poäng skulle jag kanske inte få ihop på standardbräde (speciellt med tanke på att enda gångerna jag spelar det är i turneringar), men jag kan ju också förlora betydligt mer i rating mot en sämre spelare i slumpat än vad jag troligen skulle göra i standard. En spelare med en väldigt låg rating kan ju få in väldigt många poäng (kanske rentav på ett drag) i slumpat och dessutom vinna. Bitte har en poäng och om det funkade så att vi alla har ett val angående hastighet vore det bra. Tyvärr har vi inte det, men det hör till en annan tråd. | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-03 16:38 | |
![]() | Fast visst har vi ett val, du, jag startar ett spel i valfri fart och bräde, , så visst finns valet, eller så ansluter vi till ett spel som passar oss, Bitte | |
| Måns_E | 2008-10-03 16:48 | |
![]() | Jag har en känsla av att en duktig slumpspelare vinner med större marginal än en duktig standardspelare (Detta är som sagt bara en känsla). Likaså kan man ha mer otur/tur i en slumpmatch hur poängrutorna fördelar sig. Jag upplever att en riktigt bra slumpspelare på många sätt måste göra andra typer av taktiska överväganden. När jag själv, av misstag, har hamnat i slumpspel så brukar det bli tämligen låsta partier vilket i a f för mig verkar löna sig. På standardbrädet brukar jag istället sträva efter öppet spel, som inbjuder till mycket rullningar (vilket verkar vara melodin för standardbräde). Oavsett så är det väldigt svårt att vinna med mer än 300p på ett standardbräde, medans på ett slumpat kan man vinna med nästan hur mycket som helst, bara man har lite tur och spelar bra. Så jag tror att ratingspridningen blir betydligt större på slumpat bräde. | |
| jonissen | 2008-10-03 18:36 | |
![]() | Måns beskrivning är helt korrekt, högre toppar och djupare dalar med slumpat. Själv brukar jag förövrigt spela på slumpat, skulle jag gå över till att spela klassiskt skulle jag nog tappa mycket poäng... menmen det här ratingsystemet gynnar ju mig i alla fall, tråkigt bara för de som är riktigt vassa på klassisk. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-03 19:10 | |
![]() | Förresten, är brickorna slumpmässiga på betapet? | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-03 19:27 | |
![]() | Olika ratingsystem för olika kategorier? | |