Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 517 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sabina83 | 2008-11-14 10:56 | |
![]() | Hej allihop! Jag kan börja med att säga att jag inte fuskar bara för att ha det sagt. Har heller inte mräkt av att folk skulle vara otrevliga eller fuska på något sätt. Började spela för kanske två måndader sedan har fårr kämpa mig upp över 1000 poäng, när jag började med att halka ner på ca 750 poäng. Till saken. Min sambo är ett datafreak som inte gillar sällskapsspel och flera gångers agt åt mig att skaffa ett FUSK istället för att kämpa och bli irriterad när jag förlorar poäng eller inte kommer på något ord. Det finns alltså fuska som man kan använda. AHr dock inte sett själv men min sambo säger att det består av ett sida på nätet där man snabbt kan knappa in sina bokstäver och sen kastar datorn om det till flera möjliga ord. Det kan vara denna sida som dina duktiga spelare har hittat/använder. | |
| sigvard1 | 2008-11-14 11:26 | |
![]() | Hur kul kan det vara!? Har man inte missat hela grejen med spelet då? Ok om man hade kunnat vinna pengar men det här verkar ju löjligt. | |
| Skugga | 2008-11-14 11:39 | |
![]() | Ja, jag förstår inte varför man fuskar, själv fuskar jag inte ens i patiens (med riktig kortlek då), känns liksom meningslöst. :) Men så har jag inte så mycket till tävlingsinstinkt heller, kanske hänger ihop? | |
| Maizena | 2008-11-14 12:06 | |
![]() | Ratingen går upp och ner.Själv har jag hamnat i en högre nivå än jag tidigare varit på.......Dessutom har det ju tillkommit ganska mycket nya ord och om man vill hålla sig på samma nivå måste man nog ha koll på de orden oxå | |
| Caligatia | 2008-11-14 13:24 | |
![]() | Jag fuskar faktiskt i patiens, men bara om jag spelar ensam. :) ALDRIG att jag skulle fuska i något annat spel. Det förstör allting. Ibland blir man misstänksam, men det är faktiskt väldigt sällan jag blir det ens. :) | |
| bove | 2008-11-14 13:32 | |
![]() | Jag måste säga att jag inte håller med TS, det är ytterst sällan jag får känslan av att någon fuskar. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-14 22:43 | |
![]() | Det har hänt kanske tre-fyra gånger på flera tusen matcher att jag fått känslan av att motspelaren fuskat. Men det är ju bara en känsla. Vad gäller färska spelare som knappt har 40 matcher spelade och ändå ligger på 3000+... Mötte en sådan häromdagen och blev så jäkla överkörd.. Rasade i rating. Senare förstod jag att det är en av betas absolut bästa spelare som skapat ett nytt konto. Inte konstigt att jag åkte på stordäng. Finns en tråd om "ratingtjuvar" där någon är arg för att dessa superduktiga betapetare öppnar nya konton och stiger i rating på bekostnad av oss andra. Själv har jag inget emot detta, även om det svider att tappa nära hundra poäng på två matcher mot en sådan. Men även duktiga spelare måste väl ha rätt att öppna ett nytt konto om dom vill? De kan ju inte gärna be att få börja med 2000+ i rating, bara för att de normal ligger en bra bit över det? | |
| Kompakt | 2008-11-14 22:58 | |
![]() | Var det Knevert? Jag brukar vara snäll i början | |
| 1335991 | 2008-11-15 04:00 | |
![]() | Tror inte det förekommer så mkt fusk i Betapet egentligen. Det är helt enkelt så att medlemmar valt att skapa nya konton. Då är man ingen amatör i spelet. | |
| K_Jansson | 2008-11-20 01:59 | |
![]() | Jag har löst det hela genom att bara spela med folk jag känner, antingen internetvänner eller irl-vänner och bjuder in dem via msn. Förut hade jag en (kort, men dock) svartlista på väggen med spelare jag starkt upplevt fuskat när vi spelat. En kille rullade nästan varje gång, och när jag tillslut ifrågasatte så skrev han "ja men vad kan du göra åt saken?" så jag kände mig tvingad att ge upp istället när han erkände att han fuskade. Vet inte HUR, men det var ju lönlöst för mig att spela mot dessa personer, tappade sugen helt ett tag men kom tillbaka och spelar nu bara trevliga matcher med folk jag litar på :) | |
| K_Jansson | 2008-11-20 02:00 | |
![]() | (kan ju tillägga att även jag har haft ett annat konto med betydligt högre rating, men avslutade det när jag började tappa så mycket rank pga "fuskarna". Möjligtvis att nån av dem inte var det utan bara var superbra såklart.) | |
| miamarie | 2008-11-22 00:14 | |
![]() | Håller med er om fusk och mer eller mindre otrevliga spelare. startade en tråd om fusk ikväll..kolla gärna den oxå. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-22 00:16 | |
![]() | Vad spelar det för roll dock, låt de fuska, ni behöver inte spela mot de ni inte vill igen någonsin. Väldigt mycket buuuhuu just nu, det är ju inte som att ni går miste om pengar eller en arm. | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:33 | |
![]() | hehe inte bara de duktiga har flera konton... det är bara skoj o variera sig faktiskt, att se hur långt man kommer med ett nytt. Det är ju liksom inte fusk på något vis. Alla är nya i början vilket gör att rating aldrig kan säga hur duktig någon är. Däremot kan man vara säker på att det finns en möjlighet att förlora mycket om man spelar mot någon med låg rating. för mig är det spelets regler och en del man får ta. skulle tro att de flesta här inne har flera konton, om de inte har det så skaffar de säkert snart bara för att se vad som händer. Det är inte det nya kontot som gör att de vinner. Det är deras skicklighet så länge de inte fuskar. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:44 | |
![]() | Denna problematik känner jag igen. I och med att det är tillåtet att ha flera konton och att det är lätt att starta nya konton om man blir avstängd så blir ratingsystemet korrumperat. Man kan inte säga att det är fusk, men tyvärr så förstör det ratingsystemet då det finns många bra spelare som ständigt skapar nya konton. Det skulle verkligen underlätta om man kunde se hur många matcher en spelare har spelat direkt. D.v.s. innan man går in i spelet. Själv spelar aldrig med en spelare som har 1000 i rating, risken är alltför stor att det är en "gammal" spelare som "sadlat om". /Perpersa | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:46 | |
![]() | Eller kanske att rating inte börjar mätas förräns efter 100 matcher eller dylikt. Skulle nog ta bort en hel del "experimentörer". | |