Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| The_Viking | 2008-12-03 14:29 | |
![]() | Mike Ford, sorry det där om önskemål var faktiskt inte menat för forumet, jag spelar, skriver i forumet och msn samtidigt. blev lite mycket. | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-03 14:29 | |
![]() | Du låter nästan lite arg tycker jag The Viking! Kan vi inte försöka att hålla en vänlig ton? | |
| The_Viking | 2008-12-03 14:34 | |
![]() | Inte arg bara irriterad på att alla ska ha spelrum som passar just dom och dom tar upp det i tråd efter tråd efter tråd efter tråd. Och jag ser inget av dom argument som du lagt fram som något nytt, det är exakt samma som i alla andra sådana här diskussioner. | |
| Lisajonsson | 2008-12-03 14:41 | |
![]() | Mike Ford, du skriver först att 90% av alla spel som skapas är slumpade, och sen att det är en stor grupp som bara spelar klassiskt. Hur går det ihop? Själv spelar jag alltid klassisk och får sällan vänta mer än nån minut på någon att spela med så jag saknar inte ett eget rum. | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-03 16:59 | |
![]() | den grupp (ca 10%) som bara spelar klassiskt är till stor del en grupp bestående av hängivna spelare, vilket ofta blir tydligt då de har hög rating och många ligger i topp i ratinglistor. Har jag fel? Hur många av de som är med på SM älskar slumpat? Rätta mej om jag har fel när jag säger att det är en minoritet. Denna grupp som lägger mer tid på spelande än majoriteten av slumpspelare(vilka för övrigt inte har några bekymmer att snabbt hitta spelpartners) kanske borde uppmärksammas lite extra, då det för många av dessa blir ett större frustrationsmoment att lägga 2-3 minuter mellan varje spel på att ragga klassikerkompisar än vad det är för sporadiskt spelande medlemmar? 2 minuter i genomsnitt är inte mkt tid, nej! Men om man spelar många matcher varje dag känns det mkt i längden. Och ett litet tilläggsrum hade nog inte skapat det kaos, vilket uppgetts vara huvudargumentet till att ej hörsamma klassikerspelarna! | |
| Konnässören | 2008-12-03 21:45 | |
![]() | Det är väl som jag skrev tidigare... Detta ämne är TABU. Så det är väl därför ingen vågar skriva mer... | |
| vindsus86 | 2008-12-03 21:57 | |
![]() | jag tycker det vore en bra idé faktiskt. det där att det är förvirrande för nybörjare.. visst, men isf är väl grisen och musen det också. och inte minst det faktum att slump är först i listan över spelbräden. folk kommer in för att spela vad de tror skall vara gamla klassiska "alfapet" (numera scrabble, men det vet de flesta inte om) och får något alfapet-efter-bombnedslag -bräde. i så fall gör det väl inget om nya spelare förvirrar in sig i ett klassiskt rum eller något, för det är förmodligen vad nya spelare är ute efter ändå. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-12-03 22:22 | |
![]() | Håller med, fast det blir ju aldrig av... tyvärr! | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-03 22:26 | |
![]() | Flyttas till support. Effektivt sätt att låta en, enligt konnässören, redan infekterad fråga få mindre uppmärksamhet. Ja jag vet Mouche, den hör hemma här. Problemet är att man inte ser den när man går in på forumet. | |
| Ztoya | 2008-12-03 22:33 | |
![]() | Jag brukar spela klassiskt och kan inte se något som helst problem med samma spelrum som övriga. Det brukar inte alls vara några länga väntetider för att få spela. Kanske en vanföreställning hos dem som brukar spela slumpat? | |
| Nemi | 2008-12-03 22:51 | |
![]() | Jag tycker det var ett rätt bra svar från monk på sista sidan i denna tråd: www.betapet.se/forum...mp ;page=13 "Att skapa olika rum efter olika spelstilar är något som diskuterats i en massa trådar. Vi som driver Betapet tror dock att olika rum för olika spelstilar (standard, snabb, hets, slumpbräde osv ) skulle komplicera sajten och göra det onödigt rörigt för nybörjare som snabbt vill komma igång och spela.." Tips och förslag är alltid välkomna och svaret på ditt förslag/fråga är fortfarande samma som det monk gav för ett år sedan. | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:00 | |
![]() | Har redan kommenterat det svaret Nemi tidigare i tråden! Men ok jag inser fakta, när admin. är inkopplat spelar det ingen roll vilka argument man har och hur man argumenterar för det. En liten förändring blir överväldigande att hantera, även om den skulle göra kategorin"de mest hängivna betapetarna" jätteglada. Jag anser inte att admin beaktar denna grupps önskemål mer än de sporadiskt spelandes önskemål, vilket jag tycker är konstigt. Men, men. Hur som hellst är detta en jättekul sajt som jag är tacksam för! | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:31 | |
![]() | Förresten Nemi. Har du läst Vindsus86:s resonemang? | |
| The_Viking | 2008-12-03 23:42 | |
![]() | Men Mike Ford, kom med något nytt som argument så kanske folk lyssnar. Om man gör som du nu gör dvs använder argument som används i varje tråd ang särskilda spelrum så får man ännu mindre uppmärksamhet än vad man vill. "Dom mest hängivna betapetarna", vilka är det? Jag anser mig vara ganska hängiven men jag spelar inte SM så därför förtjänar inte jag samma saker som dom som spelar SM?! Nej, kom med något nytt i argumentationsväg så kanske folk lyssnar mer. | |
| The_Viking | 2008-12-03 23:44 | |
![]() | Jag kan passa på att säga att jag tycker faktiskt att klassiskt bräde borde stå som första alternativ när man ska starta ett spel. | |
| Nemi | 2008-12-03 23:52 | |
![]() | Jag har läst alla argument, men vad har det med saken att göra? Administratörerna tycker inte att det är förslag som skulle förbättra mer än vad det skulle förvirra och väljer därför att inte genomföra det även om det är ett bra och intresant förslag. Vad gäller "De mest hängivna betapetarna" tror jag att det är svårt att göra en korrekt/rättvisande attitydundersökning gällande önskan om uppdelade spelrum men jag vet sedan tidigare diskussioner att det bland "storspelarna" finns olika åsikter om sådana rum. Det är svårt för oss att tala för andra här så låt oss diskutera det vi själva tycker. | |
| vindsus86 | 2008-12-04 02:42 | |
![]() | jag står fast vid att det nog förvirrar mer att nybörjare får slumpbräde om de bara väljer default. | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-04 09:02 | |
![]() | Nä jag inser att det inte finns en mening att diskutera detta mer. Jag får fortsätta lägga i genomsnitt 30-45 minuter per kväll på att söka spelpartners i klassiska spel. Att det sedan figurerade en lista rörande önskemål om klassiskt rum, där 35 av 50 spelare hade en rating över 2500 och kan antas vara spelare som lägger massor tid på att hängivet spela, tycker jag är ett tecken på att det är etablerade spelare som kommer med ett litet önskemål. Listan togs bort av admin. och admin. bestämmer vad de vill hörsamma. Helt förståligt när det är en privat gratis spelsajt. Jag kan bara tycka att det hade varit en fin gest mot en grupp bestående av många av de mest hängivna sajtbesökarna att gå in och göra detta lilla tillägg. | |
| Mike Ford - Ej medlem längre | 2008-12-04 15:47 | |
![]() | The Viking. Jo du förtjänar också ett standardrum om du likt jag och många andra personer, som bara spelar klassiskt, lägger jättemkt sammanslagen tid på att leta standardspel i slumpspelshavet. Spelar du slump så har du inga problem att snabbt hitta spelpartners, och därmed finns det heller inget syfte med att skapa ett slumprum av ngt slags rättviseskäl. Att jag nämner SM och toppspelare är endast utifrån att man kan förvänta sig att denna grupp spelat/spelar mest över tid och därmed kanske borde tillgodoses extra mkt. Hade en grupp sämst rankade visats sej spela mest hade jag kunnat tänka mej att dessa beaktades mest. Mkt speltid på beta= högre rating=hängivna spelare= lite mer uppmärksamhet av person/grupps önskemål vid prioriteringslägen. Konstigt resonemang? | |
| The_Viking | 2008-12-04 15:55 | |
![]() | Ja, konstigt resonemang! Så om jag inte väntar 45min (kraftigt överdrivet tror jag) ca på en spelpartner så förtjänar jag inte särskilda spelrum? BS!! Sen så kan jag säga att jag hittar folk lika snabbt oavsett vilken typ av spel, klassiskt eller slumpat. | |