Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vindsus86 | 2009-01-29 12:12 | |
![]() | visst kan förslag ge idéer till förbättringar, men som jag skrev tidigare så har jag hört att slumpbrädet ändrades mer i den riktning som föreslås här för en tid sedan och då var folk missnöjda för det istället. | |
| bove | 2009-01-29 12:21 | |
![]() | Trashone, Bitte, m.fl: Jag gnäller aldrig om jag får en riktigt dålig start eftersom jag vet om att det kommer att hända emellanåt och att det jämnar ut sig i längden. Jag är också tacksam och glad över att den här sajten finns. Däremot så förstår jag inte varför vissa blir irriterade när folk försöker komma med konstruktiva förslag. Visar det sig att det finns ett stort intresse för att genomföra förändringen så kanske det sker på sikt, visar det sig att det inte finns det så är jag och troligen de flesta andra nöjda ändå. Spelar man inte slump överhuvudtaget så behöver man inte lägga näsan i blöt alls. | |
| The_Viking | 2009-01-29 13:30 | |
![]() | Det kallas ju slumpat av en anledning. | |
| emmylicious | 2009-01-29 17:27 | |
![]() | Jag har spelat slumpat sedan det kom och det är väldigt, väldigt få matcher som jag upplevs avgörs på första draget. Just nu kan jag faktiskt inte minnas någon överhuvudtaget, så jag förstår verkligen inte problemet...? Säger som The_Viking, det heter ju slumpat av en anledning! kan man inte acceptera det kanske man ska övergå till klassisk eller special? | |
| emmylicious | 2009-01-29 17:27 | |
![]() | upplever* | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-29 17:29 | |
![]() | Har flera ggr hamnat i till synes enorma underlägen från start, men kommit ikapp och vunnit(och även inte gjort det). Hämtade upp nästan 300 poäng en gång för länge sedan. | |
| emmylicious | 2009-01-29 17:30 | |
![]() | Precis, det har hänt mig med. | |
| Femme_Fatale | 2009-01-30 14:33 | |
![]() | Låt slump vara som det är. Spelar man mycket slump så jämnar det ut sig i längden. | |
| david_84 | 2009-01-30 15:26 | |
![]() | Det mest ologiska med det slumpade brädet tycker jag är att det alltid är 2x ordpoäng på mittenrutan. Jag ser ingen anledning till varför det borde vara så. Det är något som gynnar den som startar, men som samtidigt gör brädet mindre slumpat. Att få börja är redan en väldigt stor fördel i slumpat, så jag förstår inte varför de ska få denna extra bonus. | |
| Caligatia | 2009-01-30 16:08 | |
![]() | Den funktionen gillar då jag. I alla andra lägen får du ju poäng för MINST 2 ord samtidigt, vilket du inte får i början. Därför är det för mig självklart att startrutan skell ge 2 x ord. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-01-30 18:17 | |
![]() | Den kommer aldrig att avlägsnas på Klassiskt bräde, det kan du vara lugn för, Caligatia. :) | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-01-30 19:23 | |
![]() | Nej, man får inte alltid poäng för minst två ord Caligatia :) | |
| dcastor | 2009-01-31 00:29 | |
![]() | Jag håller med trådskaparen och skulle gärna se ett "halvslumpat" alternativ. Hellre än att mota bort bonusrutorna just från startområdet skulle jag dock vilja ha någon sorts fördelningsstyrning, det vill säga ett maximalt antal bonusrutor inom ett visst avstånd från varandra. Som flera sagt: Allt går att förbättra. Att komma med kreativa utvecklingsförslag är inte detsamma som att klaga. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-31 00:36 | |
![]() | Jag kan sätta mitt liv på att även om det fanns halvslumpad så skulle ngn eftersöka en specialspelplan ändå...semislumpad, kvartsslumpad... | |
| Gungner | 2009-01-31 00:44 | |
![]() | Det är väl bra som det är. Om ni förändrar något nu så försämrar Ni ju bara för dem som har sämre spelförmåga. Så tycker jag det inte skall vara. Jag var med och fixade så att det inte gick att avbryta spelet pga ofördelaktigt startläge. Är det slumpat så skall det vara slumpat. Det är väldigt sällan det är avgjort på första draget. Jag vet detta då jag spelat över 10000 matcher. | |
| spider_f | 2009-01-31 00:45 | |
![]() | Håller med någon föregående talare att det enklaste är ju att plocka bort x2 på startrutan, borde gälla på alla bräden. Man har ju fortfarande en fördel av att börja liksom.. varför måste man förstärka den fördelen? | |
| Caligatia | 2009-01-31 00:53 | |
![]() | (Gunilla; nämn ETT tillfälle utom starten då man inte får poäng för minst 2 ord???) | |
| spider_f | 2009-01-31 01:00 | |
![]() | Man får ju bara poäng för de ord man lägger.. om man bara lägger ett ord (på en befintlig bokstav självklart) får du bara poäng för ett ord också. | |
| Caligatia | 2009-01-31 01:01 | |
![]() | Fan... Nu tänkte jag fel. *ställer mig i skamvrån* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-31 01:06 | |
![]() | Varför så mycket tjat om slumpat spel - låt oss behålla det som det är! | |