Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-04-05 17:00 | |
![]() | Man kan stega fram och tillbaka och se hur matchen såg ut vid tillfället? Det vore en bra idé att ge de tre bästa dragen enligt poäng. Om det bästa är en taktisk katastrof så kanske något av de följande hade varit spelbart. Och så får man se om det man själv lade ens kommer på topp-3. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-04-05 22:37 | |
![]() | Skriver helt under på ANDERStGs idé. Det vore ett fantastiskt bra sätt att dra nytta av funktionen. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-20 13:00 | |
![]() | I mars öppnade jag den här tråden och då svarade Odin att förändringar är på väg så småningom. Jag skulle vilja lägga till ett par önskemål, som också varit på tapeten tidigare. Jag gör därför en ny sammanställning (och hoppas att några av förslagen är enkla och inte tidskrävande att göra och därför snart blir verklighet): 1. Redo-knapp (har i och för sig varit uppe till diskussion och verkar inte ha stöd hos en majoritet?) 2. Att få pling om att man fått ett snabbmeddelande. Jag ser endast det när jag loggar in, eller om jag går in och tittar efter det, något jag nästan aldrig gör. (Nytt förslag) 3. Att i sin egen profil kunna välja vilken speltyp som blir default när man ska skapa ett nytt spel. (Gammalt förslag). 4. Att kunna välja via sin profil att bara visa en viss speltyp i rummen, om man vill. Exempelvis att bara visa klassiska spel för att få en bättre överblick. (Katalias) 5. Visuell visning av min tur, avstängningsbart med knapp. Varför: Hörselskadade, ljudet måste vara avstängt på biblioteket, störande musik eller så saknas ljudmöjlighet. Hur: Fältet kring spelplanen eller bokstavsstället skiftar färg. 6. Streamade utlägg. Varför? Musarm. Hur: Man lägger upp sitt ord till vänster i stället som man vill lägga, klickar i startrutan och drar åt det håll ordet ska läggas. släpper sen när sista bokstaven är på plats. (Snurt) 7. Spela direkt knapp mot närmsta rankade motståndare oavsett rum. Varför: hitta ett ledigt spel oavsett rum där jag får jämnast motstånd. Hur? På startsidan har man en knapp som letar reda på den motståndare som har samma rating och antal matcher, så kommer man in i det rummet och får möta denna spelare som gjort ett spel. (Snurt) 8. Sovande spelare som tar upp plats i rummen borde kursivmarkeras efter 10 min inaktivitet och kastas ut efter 2 h. (Snurt) 9. Volymkontroll på spelljud 0-100% - default som idag 50%, jag får ställa om alla mina ljudkällor för att höra ljudet genom musiken. (Snurt) 10. Kan inte antal rullningar synas i spelrummet på något vis, antingen via chatfönster eller när man klickar på motst namn? Och nu är jag inte ironisk. (Ond Kanin) 11. Jag skulle bli jätteglad om avreggade spelare försvann automatiskt från kompislistan. (Doris no 1) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-20 13:02 | |
![]() | Glömde! 12. Ny flik i forumet för trådar som inte platsar i Seriöst men ändå vill slippa trams och chat. | |
| Miss_jk | 2009-05-20 14:28 | |
![]() | Tragiskt att man ska behöva en sådan flik. Kan inte folk bara hålla sig till ämnet och tramsa och chatta i den uppsjö av trådar som finns för just det ändamålet. | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-20 14:33 | |
![]() | Flik som visar vilka värdar är inloggade så dom är lätta att nå samt att värdarna borde ha en annan färg på texten forum/spelvärd så dom syns i forumet Bitte | |
| NickDick | 2009-05-20 17:42 | |
![]() | Rankade spelrum! Ett rum för 3k+ ett för 2k+ etc jobbigt att vänta på plats i Giraffen om man bara vill spela med högt rankade! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-20 20:32 | |
![]() | NickDick, dylika försök har tydligen gjorts några år tillbaka med kasst resultat. Admins har redan deklarerat att de inte tänker dela in rummen i olika typer. | |
| NickDick | 2009-05-21 12:21 | |
![]() | Vad sägs om ett kö-system för fulla rum då? Jag spelar bara i Giraffen för där finns flest med hög rating och det är jobbigt att behöva spamma refresh! | |
| Sotfinger | 2009-05-22 09:44 | |
![]() | katalias, vad menar du med redo-knapp? | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-05-22 16:06 | |
![]() | Nu är inte jag katalias, men idén bygger på att båda godkänner spelformen innan start istället för bara spelstartaren. Detta för att undvika in i det längsta att man blir spelandes en annan typ av parti än som var tänkt. | |
| odin - Administratör | 2009-05-23 00:11 | |
![]() | Bara så ni vet läser jag igenom tråden då och då även om jag inte alltid är så aktiv i diskussionen. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-28 19:11 | |
![]() | 13. Möjlighet att bevaka viss tråd genom att ställa in att mejl skickas när nytt inlägg kommit. | |
| NickDick | 2009-05-30 11:25 | |
![]() | En ny cirkelgraf: vinst/förlust/avbruten/oa vgjort för de senaste 100 (eller kanske 500) matcherna. Många gör ju nya konton för att få statistik som speglar hur bra de har blivit. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2009-05-30 15:12 | |
![]() | 14. Göra det omöjlig att skriva i forumet innan man varit medlem i 30 dagar alt. spelat minst 100 matcher.. Skulle stävja en del forumtroll, tror jag, som mest är ute efter att skapa bråk. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-05-30 23:07 | |
![]() | NickDick: Det där bli ju bakvänt på ett vis. De hypotetiskt verkligt bra som kanske har en riktigt bra paj över ett mycket stort antal matcher kan ju aldrig skryta med den fullt ut då. ;-) Nya konton skapas också av diverse andra anledningar. Jag tror att den andel som faktiskt startar om för att förbättra sitt diagram är relativt liten i det stora hela. | |
| NickDick | 2009-05-31 12:26 | |
![]() | Q-tile: Jo men man har ju kvar total-grafen också. En annan idé: möjlighet att sätta rating-gräns när man skapar ett spel. Perfekt för oss snällingar som får dåligt samvete av att sparka ut folk. | |
| Taran | 2009-06-01 01:01 | |
![]() | Jag skulle tycka det vore trevligt om användare fick ha ett litet galleri i sin profil :) | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:43 | |
![]() | En förändring jag önskar mig är verkligen möjligheten att inte bara neka en spelare utan förhindra att den över huvud taget kan ansluta. Som nu senast då jag fick neka samma spelare 12 gånger fast jag tydligt talade om att jag inte tänker spela mot personen i fråga! Det är jobbigt att neka så många gånger och det hindrar ju också andra från att ansluta + att sådana som den här personen verkligen gör det för att störa. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-20 00:21 | |
![]() | 15. Möjlighet att söka i enskild tråd. | |