Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 502

Forumkategorier

Användare Inlägg  
monkan562009-03-22 12:10
Antal inlägg: 910

Finns den oskrivna regeln för att forumvärdar skall kunna kommunicera med vissa så är det väl ok, men att använda den "rättigheten" för att tvinga någon att spela mot en är totalt förkastligt..

Bitte - Administratör2009-03-22 12:28
Antal inlägg: 24214

Som sagt har varit med sedan 2004 och aldrig haft problem med detta ,, säger som Odin ni gör en höna av en fjäder,, man ber dom snällt lämna så går dom ,, om nu ens vill spela med en ,,

Bitte

Skugga2009-03-22 12:29
Antal inlägg: 6559

Jag menade inte att jag tycker det är ok, och visst behövs motkrafter, men att ställa dessa orimliga krav på enskilda människor, bl. a. de som driver Betapet, tycker jag är lite onödigt. Och som Odin sade: Förekommer missbruk av forumvärdskapet så ta en skärmdump och skicka in. Svårare än så är det väl inte?

odin - Administratör2009-03-22 12:34
Antal inlägg: 7442

Ibland fungerar ej privatchatten så bra (en del tekniska problem ibland) och då kan det vara en bra funktion.

Skugga2009-03-22 12:35
Antal inlägg: 6559

Med "det" menade jag alltså att samhället är orättvist.

katalias - Ej medlem längre2009-03-22 21:46
Antal inlägg: 2032

Själva grejen i den här tråden är väl ändå att en spelvärd betett sig illa. Om en värd skriver så som TS citerar är det ju anmärkningsvärt. Jag tycker att Pst genast ska anmäla värden så får övriga värdar och admins ta ställning till saken. Jag har mycket svårt att tro att dylikt beteende är vanligt hos betapetvärdarna, snarare att det var en engångshändelse. Hoppas i alla fall det!

Perpersa - Ej medlem längre2009-03-22 21:55
Antal inlägg: 2193

Ja om någon värd "tvingar" sig till ett spel så är det helt förkastligt. Känns dock som om en hel del missförstånd här finns. Övervakare kan inte tvinga någon att spela mot sig. Det går inte. Punkt.

Ta ett annat scenario: Till exempel ett fall där någon håller ett spel öppet för flera spelare men missköter det genom att vara otrevlig och kicka spelare med diverse förolämpningar. Ska en sån person kunna kicka vem som helst från sitt spel?

Nej, spelvärdar ska kunna gå in och tala om vad som gäller.

/Perpersa

sanlin2009-03-23 15:02
Antal inlägg: 1462

Har bara haft äran att få spela med en forumvärd/spelvärd hittills. Hon var iaf jättetrevlig!
Saknar däremot värden Nina733 (hennes nick finns inte kvar så det gör nog inget att jag skriver namnet här...).Hon var alltid så trevlig och sa hej till alla i chatten när hon kom in något spelrum. :) Jag menar inte att ni andra värdar "måste" göra det samma men det var trevligt tycker jag att hon gjorde det. :)

Bitte - Administratör2009-03-23 15:28
Antal inlägg: 24214

Jag har nog spelat mot några under mina år,,och de flesta är väldigt trevliga

Bitte

ankiborg2009-03-23 18:25
Antal inlägg: 587

Ja vill man inte spela mot en värd kan man väl bara säga det eller lämna spelet innan det startas. Jag har haft nytta av det flera gånger om någon inte kunnat öppna privatchatt och behövt hjälp. Har aldrig använt det för något annat. Vad man kanske glömmer bort är att vi hjälper till med att aktivera konton, godkänna foton och hjälpa folk som har kommit lite vilse med funktionerna. Betapet är,och jag tror många värdar med mig inget ställa att utöva makt utan att hjälpa till om det krånglar. Det här med maktmissbruk är väl lite väl att ta i, det är faktiskt bara ett sällskapsspel som de flesta kan använda och förhoppningsvis ha en trevlig stund med.

Pst19 - Ej medlem längre2009-03-23 21:02
Antal inlägg: 132

"Som sagt har varit med sedan 2004 och aldrig haft problem med detta ,, säger som Odin ni gör en höna av en fjäder,, man ber dom snällt lämna så går dom ,, om nu ens vill spela med en ,,

Bitte"

1) Vilka gör en höna av en fjäder av en höna?
2) Tror du inte att jag snällt sa nej tack först och sedan på personens "varför?" besvarade även det..?
3) Tror du att saker som du inte drabbas av själv inte kan drabba andra? (eftersom du skrev just att om man ber dem snällt så går de)

Mouche - Administratör2009-03-23 21:33
Antal inlägg: 24193

Om man väljer att gå ut med saker som detta så hoppas och tror jag att saken är anmäld till antingen abuse eller till någon av oss värdar och att det i anmälan följde en kopia på det som skett?

Om inte så är det hög tid att göra det, för att saken sedan ska kunna tas upp till diskussion i admin.

Mouche

odin - Administratör2009-03-23 21:36
Antal inlägg: 7442

pst19, du kan ju inte sitta och referera till fall som vi inte känner till, hur ska vi kunna bemöta det? Det enda vi kan göra är att svara vad som gäller generellt på sidan.

Pst19 - Ej medlem längre2009-03-23 21:42
Antal inlägg: 132

Jag har inte klandrat era svar utan frågade bara Bitte utifrån det hon skrev.

Saken är inte anmäld av två enkla skäl

1) att jag inte tycker det behövdes en anmälan (som jag anser man ska göra i de fall man tycker att något verkligen är värt att anmäla) utan frågeställnignen var mest för att man inte själv ska råka illa ut för att man inte spelar mot någon..

2) Detta utspelade sig INNAN spelet hade börjat och jag lämnade själv "förrummet" eftersom en av de personer jag helst av allt vill spela mot hade bokat ett spel då.

Anledningen till min fråga här var alltså mer om det finns något som säger att man måste spela mot en övervakare och den frågan har ju redan besvarats på ett sätt som gör att jag, om det händer igen, kan hänvisa till den om frågan "varför?" kommer upp.

rufs2009-03-23 21:49
Antal inlägg: 312

Jag skulle kunna tänka mig att bli forumvärd=) då skulle jag tvinga alla med jättehög rating att spela med mig :), o helst förlora mot mig oxå.... :) Jag spelar jättegärna mot alla men jag tycker nog dom flesta väljer o vrakar hela tiden :)ligger man på 1400 -1600 vill nästan ingen med högre rating spela med dig:( hamnar du sedan över 1600 så vill ändå nästan ingen av de bättre spela med dig iaf:(det gäller att hålla sig till likasinnade inte avvika från mängden....

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?