Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 633 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ijer48 | 2010-03-08 18:55 | |
![]() | Det kunde ju finnas ett mellanting mellan normal och snabb, t ex halvsnabb med en tid på 20 min. Mellan normal och snabb är det 15 min skillnad, mellan snabb och hets är det 5 min. Så skillnaden är rätt stor mellan de olika alternativen, eller inte särskilt stor beroen på vilka alternativ man jfr. .-) | |
| mrspock | 2010-03-08 19:20 | |
![]() | golden: Det borde vara så. Men uppenbarligen fungerar det inte så i praktiken. Om det står "normal" tänker folk att speltempot ska vara just normalt...Jag skulle tippa på att det tempo de flesta uppfattar som normalt är ca 10 minuter per parti. 30 minuter uppfattar de flesta som olidligt segt. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-08 19:31 | |
![]() | All som kan läsa innantill kan med lätthet se vilken tid spelet är på så därför ser jag inte problemet med definitionerna. Men om det är ett stort problem för folk att utläsa tiden är det väl bara att ändra på. | |
| mrspock | 2010-03-08 20:22 | |
![]() | Du har rätt i sak, men vad folk borde göra och vad de faktiskt gör är två skilda saker. Vad jag vet av erfarenhet är två saker: *Folk som spelar "Normal" utnyttjar i genomsnitt endast ca en tredjedel av tiden. *Folk upplever generellt sett 30 min som olidligt segt. Det är definitivt inget "normaltempo". | |
| Ben_Dable | 2010-03-08 20:54 | |
![]() | mrspock - att bara utnyttja 1/4 av tiden kan ju vara en del av taktiken. Jag ser inget fel med det, motståndaren har ju ändå sin tid att disponera på valfritt sätt. | |
| mrspock | 2010-03-08 21:23 | |
![]() | Så om man döpte om "hets" till "normal", och du i spel efter spel mötte folk som spelade väldigt långsamt, lät tiden gå ut gång på gång och ni bara hann lägga ut en bråkdel av era brickor innan tiden gått ut.. Skulle du inte i längden bli irriterad då? Eller skulle du bara bli glad för att folk disponerade sin tid helt fel och du därigenom kunde höja din ranking? Själv föredrar jag i alla fall att motståndaren spelar i det tempot som är avsett med hänseende till uppsatt tidsgräns. Oavsett om det är ett snabbt eller långsamt spel. | |
| Ben_Dable | 2010-03-08 21:44 | |
![]() | Att folk spelar för långsamt ser jag som ett problem eftersom man kanske inta har tid att stanna kvar och vänta på att nån ska lägga ut sina brickor, jag spelar ofta på raster i skolan, tex. Men spelar någon "för snabbt" ser jag inget fel med det. Då är de ju bara skickliga. | |
| mrspock | 2010-03-08 21:57 | |
![]() | Jo, men det är just det som är problemet med "normal". Folk kommer in och spelar på ex.vis raster. Och tror att "normal" betyder "normal". När de inser att "normal" på betapet.se betyder "långsam" hinner de inte spela klart. | |
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-08 22:17 | |
![]() | Språket ätr liksom till för att förstås, inte miss-! "Stress" är i mitt tycke den enda som inte är stressig - dom långsammare är stressigare! Begreppupplösning är ondska, en bra språkbehandling är godhet som underlättar alla kontakter och relationer. Relationer är livets mening! Se där en funktionell filosofi! | |