Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 609

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tydal2010-07-19 20:31
Antal inlägg: 548

"Problemet" är ju att de inte har ajax på spelrumslistan, så trots att rummet är fullt kan det ju stå 199 och man har en länk. Verkar som att länken alltid funkar, så referer kanske?

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-19 20:35
Antal inlägg: 560

Jag fick också "ERROR CODE"

Emollas2010-07-19 20:36
Antal inlägg: 1082

tänk om dessa programmerare kunde snacka så att en normal person förstår. I sjuksköterske yrket snackar vi mycket latinska termer men vi kan ändå gå över till svenska termer och snacka som att patienten förstår

Condition55 - Ej medlem längre2010-07-19 20:37
Antal inlägg: 7

Så bra att du skriver det Subutai för ärligt talat så fattar du zero om vad jag snackar om angående moral också så då är vi kvitt.
Och Frizk // Bara ynkryggar utnyttjar sånt på fel sätt.

Mouche - Administratör2010-07-19 20:39
Antal inlägg: 24193

Vi lägger ner den här diskussionen tills antingen Monk, Claw eller Odin sagt sitt.
Jag har ärligt talat inte en aning om vad ni diskuterar nämligen.

Tråden stängs alltså tills vidare.

Mouche

tydal2010-07-19 20:40
Antal inlägg: 548

Emollas: ajax = uppdatera delar av sidan kontinuerligt (typ varje sekund) utan att användaren behöver ladda om sidan. I det här fallet uppdatera antalet inloggade i spelrummen. Säg att du laddar startsidan och det är 199 inloggade i Giraffen. En minut senare är det fullt där, men det vet inte du för du har inte laddat om sidan utan det står fortfarande 199 där och du kan klicka på länken. Du klickar på länken och kommer in trots att det är fullt!

Referer = din webbläsare berättar för webbservern (Betapet exempelvis) på vilken sida du var när du klickade på länken. Befann du dig på Betapets sida (dvs inte använde favoriter exempelvis) så släpps du in trots att det är fullt. Man kan dock ändra referern till vad som helst med hjälp av plugin i webbläsaren.

Batwomen - Ej medlem längre2010-07-19 20:40
Antal inlägg: 20

Hela tanken att utnyttja detta är barnslig

odin - Administratör2010-07-19 20:41
Antal inlägg: 7442

ERROR CODE 2 betyder att man inte kan direktlänka till ett fullt spelrum. Enough said. Den som vill diskutera mer kan skicka ett meddelande till mig.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?