Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade85
Mobilspel
Pågående19 526

Forumkategorier

Användare Inlägg  
reson - Ej medlem längre2010-08-07 00:43
Antal inlägg: 408

Med min tidigare PC blev jag nedkopplad i ett.
Men min nya MAC händer det ALDRIG!!!!

fatclown2010-08-07 01:02
Antal inlägg: 88

Hahaha förlåt jag menar inte att vara elak, men ur mitt perspektiv är det lite kul :)

Självklart har hon telias modem som är trådlöst då hon inte har några kablar (utesluter mobilt bredband) och inte har kopplat in mycket mer. Själv har jag haft problem med själva modemet och dem har fått skicka ny.

Balkongdörren hjälper inte mycket då det är från modemet du får ditt internet. Prova med att starta om modemet (dra ur strömkabeln och sätt i den igen).

Telia har annars en (oftast) kompetent kundtjänst som du når på 90 200.

fatclown2010-08-07 01:05
Antal inlägg: 88

Sorry Imsoz, du hade redan länkat till modemet såg jag nu :)

Om modemet skulle vara av den äldre modellen (mindre silvergrått) så har jag märkt att dem inte är speciellt stabila. Då är det telia du får prata med :)

Imsoz - Ej medlem längre2010-08-07 01:38
Antal inlägg: 51

du måste ha fått dig ett gott skratt fatclown :-D.
har inte telia men förhoppningsvis så finns det något modem någonstans!

petter722010-08-07 10:34
Antal inlägg: 469

Det är min syster som behöver hjälp här. Hon har en liten bärbar dator med inbyggt mobilt bredband. Det finns inget modem i lägenheten, inga kablar till telefonjacket osv. Hon kanske ska byta till firefox då, kan det vara så enkelt?

Imsoz - Ej medlem längre2010-08-07 10:41
Antal inlägg: 51

hon skulle kunna testa med att byta webbläsare då till kanske firefox/chrome eller uppdatera internet explorer. problemet kanske inte ligger i modemet eftersom att hon säger att det endast är betapet den kopplar ner sig på. hoppas det löser sig

Mouche - Administratör2010-08-07 10:46
Antal inlägg: 24193

Prova att uppdatera Flash. (Det kan ibland behövas att man avinstallerar det Flash som redan finns)

Efter att det är gjort så rensa datorns cache (Använd: Verktyg, Internetalternativ etc i menyraden överst på bildskärmen...)

Starta sedan om datorn och försök att logga in på nytt.

Fungerar inte detta så hör av dig till mig så gör vi ett försök ihop att lösa dina problem. =)

Mouche

valentin992010-08-08 11:41
Antal inlägg: 13

Firefox!!! Vilken räddare i nöden! Lillebror installerade igår och det funkade! Har inte blivit nedkopplad en enda gång! STORT tack för alla goda råd!

valentin992010-08-11 20:41

Nehe, tre dagar gick det, nu börjar det krångla igen...:-(

Tanten M - Ej medlem längre2010-08-11 20:52
Antal inlägg: 5126

Ett par saker som kan störa min uppkoppling...
1. om jag laddar ner ngt samtidigt.
2. har radiopå i datorn eller lyssnar på cd.
3. om jag nyttjat datorns kapacitet så den är på gränsen till vad jag har att använda per månad.

Tanten M - Ej medlem längre2010-08-11 21:09
Antal inlägg: 5126

Nån i Snack nämnde att han lyssnar på Spotify samtidigt, kan va en sån sak också. Mobilt breband verkar inte palla "tänka" på för många saker utan att slöa till eller koppla ner.

valentin992010-08-11 22:07

Hej tanten m! Nej, men jag lyssnar inte på något samtidigt, och har nyligen rensat datorn på allt "skit". Men det låter mest troligt det du skriver, att det mobila bredbandet inte orkar fokusera någon längre tid. F-n också. Tack ändå! :-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?