Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 205

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elbbarcs2010-12-01 08:50
Antal inlägg: 2

Samma problem som MORFIN de senaste dagarna.

Bättre igår, värre förrgår och idag!

Muscat2010-12-01 10:25
Antal inlägg: 264

Haft problem de senaste 10 dagarna. Felet sades först bero på ett stort kabelfel här i Stockholm. Telefonen har varit död då och då. Man gräver och gräver upp litet varstans. Någon kabel hade helt sonika gått av. Eftersom datorn är kopplad via tfn-nätet så har det då av och till hänt att jag mitt under spel precis som ni andra fått min bild frusen - det går inte att trycka på en enda knapp utan man får helt sonika stänga av datorn. Jag bryr mig inte så mycket om att jag förlorar på detta, men jag tycker sådana problem inte borde visa att jag har avbrutit ett spel. Jag är ju helt oskyldig - eller hur?

M_svanberg2010-12-01 10:36
Antal inlägg: 111

Mitt hänger sig också ganska ofta, men bara när man är inne på betapet. så de känns som de är nått som är fel iaf!

Satyra2010-12-01 19:17
Antal inlägg: 4561

Ville bara meddela att problemet förvärrats - nu hänger sig Betasidan utan att jag ens behöver öppna ett spelrum, utan bara av att "hänga" i forumet alltså. :-/ Känns ju helt klart som att något ändrats här/håller på att uppdateras/omtrixas?? Vore ju trevligt om någon i supporten som har lite koll kunde svara på om så är fallet, så man slipper irritera sig i onödan. ;-)

petidin2010-12-01 19:21
Antal inlägg: 94

Ih. Vågar inte spela i dessa hårda tider. Men som sagt, nu är det konstaterat att det finns ett problem... Så jag håller med Satyra, vad säger supporten om saken?

paddel - Ej medlem längre2010-12-01 19:21
Antal inlägg: 101

Jag har samma problem som dig Satyra. Har provat spela både på jobb och på biblioteket. Samma sak händer där. Nu har det varit rent hopplöst flera dagar. Det måste ju bero på något. Det syns ju om inte annat på antal inloggade, lågt antal!

Satyra2010-12-02 22:46

Hann inte skriva i den nyare tråden där Odin var inne och skrev, men Lill-IT hade där skrivit bl.a:
"Men det strular jättemycket för mig också, har gjort så i flera dagar. Och det verkar faktiskt bara vara Betapet som strular. Alla andra sidor funkar."

Och detsamma gäller för mig. Det är enbart Betapets sida som strular, ingen annan och jag surfar runt rätt mycket så skulle det varit ett större nätfel borde väl någon av de andra sidorna också krångla?!? ;-)

Tidigare idag hakade sig Beta - vilket sidan gjort mycket senaste dagarna/veckan - och sen kunde jag inte logga in igen på timtal så ... det känns som att felet inte blir smärre utan värre dessutom. :-/

Om jag förlorar poäng på det skiter jag i faktiskt, tycker mest bara det är en smula irriterande och trist att det plötsligt inte fungerar som det brukar. That s all. Och blir fundersam - igen - över om det sker några uppdateringar/förändringa r i Beta just nu, som kan vara orsaken? Men det antar jag väl att Odin skulle ha skrivit i den stängda tråden i så fall.

Jaja ...

blue_moon2010-12-03 10:28
Antal inlägg: 9713

Hmm. Otillbörligt intrång...?

vildman2010-12-03 10:37
Antal inlägg: 224

Fortfarande så är det lite som talar för att problemet ligger hos beta då det är så många som kan spela. Det talar för att det är nätverksproblem någonstans.

Cloonia - Ej medlem längre2010-12-03 10:48
Antal inlägg: 9

Har haft samma problem. Det kvittar vilken webbläsare osv. Så när man försöker kommer igen så svarar inte Betapets server..... Igår e.m. var det ett längre uppehåll. Nu på morgonen var det ett kortare....

Cloonia - Ej medlem längre2010-12-03 10:49
Antal inlägg: 9

Och - vill jag tillägga - detta gäller ENDAST Betapets sida, inte andra sidor jag är på samtidigt!

odin - Administratör2010-12-03 10:54
Antal inlägg: 7442

De problem som vi har på Betapet är INGET jag kan göra något åt. Det är problem antingen hos vår provider ELLER något utanför deras kontroll. Vi får avvakta ytterligare och se om det stabiliserar sig.

odin - Administratör2010-12-03 10:56

Vi håller inte på med några förändringar/uppdateringa r, dvs inget sådant är orsaken bakom detta.

vildman2010-12-03 11:01
Antal inlägg: 224

Min gissning är att det är någon form av routingproblem eftersom det till och från faller ifrån vissa nät. Som jag skrev i den andra tråden har jag när jag blev utslängd från beta på jobbet kunna koppla upp mig med fjärrskrivbord på min dator hemma som står på ett annat nät och komma in på beta. Trist, men det är bara att ha tålamod. Det jobbas nog friskt på att lösa problemet.

Satyra2010-12-03 11:23

"Trist, men det är bara att ha tålamod. Det jobbas nog friskt på att lösa problemet."

Ja, om man känner till problemet så.

Och tack för svar Odin.

odin - Administratör2010-12-03 13:06

Har ställt en fråga till vår ISP, vi får se om de har någon koll...

odin - Administratör2010-12-03 13:49

"2010-12-02
Just nu har vi ett hårdvarufel i vårat nät. Tekniker jobbar på att hitta en lösning på problemet.
Under arbetet kan det förekomma driftstörningar i trafiken."

(OBS! Detta är Betapets ISP ej Betapet i sig)

EPiaf2010-12-03 14:17
Antal inlägg: 3

Instämmer med föregående spelare. Spelet har hängt sig ett flertal gånger. Gäller bara betapet även om man har annat uppe. Hoppas det snart är ordnat. Började oxå tro att det var min dator eller nätet som krånglade.

mammamor2010-12-03 14:45
Antal inlägg: 7

I vår villa är det så att om vår stenålderstelefon ringer så blir jag nerkopplad. Men det är BARA Betapet som har problem, inga andra sidor störs av telefonen!!!! Oxå lite märkligt

odin - Administratör2010-12-03 16:00

Det är tydligen en router som krånglar och de skall byta "linecard" ikväll. Dvs efter ikväll borde allt bli stabilare.

Blir man nedkopplad av sin stenålderstelefon och kör ADSL har man kopplat fel någon stans.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?