Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 079

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2011-09-16 20:04
Antal inlägg: 7442

niconoo, har testat den mer än du tror men det är svårt när det finns 100-tals olika Android-enheter på marknaden.

Sen tycker jag du kan tagga ned ett snäpp och sluta bete dig som du gör bara för att du är bakom en skärm.

niconoo2011-09-17 02:15
Antal inlägg: 4

Det här har ingenting med bakom en skärm att göra. Jag träffar dig gärna i verkligheten och ger dig feedback.
Detta kommer dock av glädjen av att man hittat en app för Betapet, för att sedan märka att denna app ofta är obrukbar.
Går ut och in och rensar processer för att det verkar hjälpa, men till slut önskar man bara att man kunde gå och programmera om skiten själv.
Frågan är om DU skulle häva ur dig godtyckliga kommentarer ang. någons personlighets drag om DU inte befann dig bakom en skärm?

Jag har iaf testat denna app till förbannelse och tycker att jag ger tydliga, konstruktiva beskrivningar till buggarna.

odin - Administratör2011-09-17 11:59

niconoo,

Jag har testat Betapet Mini på Samsung Galaxy S2 och där fungerar det fint.

Problemet är att man även måste testa när det är dålig täckning osv och det är extremt svårt att för mig som ensam testare hinna med detta.

OM du hade sagt att "appen fungerar dåligt MEN jag hjälper dig gärna att hitta buggarna, vad kan jag göra för att du skall fixa dem?". Tror du inte då att det är bättre än att bara påstå att jag är inkompetent?

Hur hade du själv reagerat?

Jag gör appen på min fritid och har tyvärr begränsade resurser, har bara en handfull telefoner att prova på.

niconoo2011-09-18 02:09

Ok fair enough. Jag hjälper dig gärna att testa buggarna. Säg bara vad jag ska göra, så gör jag det.

odin - Administratör2011-09-19 22:28

Trevligt, kör du senaste 0.0.22? Återkommer då jag har häcken full med lite annat just nu.

Tack!

Verbum Lupus2011-09-19 23:58
Antal inlägg: 36

En normal scrabbleplan som går att spela på surfplatta låter kanon! Ser vi fram emot! :)

Jag vet inte om det är riktigt comme il faut att uttala tanken, men skulle det inte i själva verket vara möjligt att förstora Betapet Mini till normal, samma 15x15 planstorlek..? Den för mig ganska värdelösa appen Wordfeud funkar ju utan problem i det avseendet men något annat gott finns sen inte att säga om den saken... Nej, förresten: det skulle inte vara helt fel att i mobil betamatch kunna välja ett tidsalternativ likt det som finns i Wordfeud, dvs att man måste göra sitt drag inom 72(?) timmar eller så förlorar man partiet. Hur låter det..?

niconoo2011-09-20 00:33

Japp, kör senaste.
Kör ej S2an, just plain old Galaxy S. Skicka mess när du behöver så kollar jag av enligt instruktion.

odin - Administratör2011-09-20 09:41

Verbum: Håller med om att 15x15 vore trevligt och vi kanske kan lägga in det alternativet.

Dock obegränsad (72h) dragtid fungerar inte så bra i vårt spel då man måste ha uppkoppling hela tiden.

På det sättet är Wordfeud mer praktiskt för mobilen.

sanlin2011-09-20 12:53
Antal inlägg: 1462

Får inte till det riktigt med Betapet mini så fick öppna ett annat konto för att spela det ibland. Vill kunna spela snabba spel och det funkar inte riktigt så snabbt som jag vill. Däremot skulle ju Betapet på surfplattor vara kanon blir ju en aningen större där ju)! Men vill då gärna ha böjninglistan också, den är underbar! Ytterligare en anledning till att ev skaffa en surfplatta då. :)

Tack Odin för allt du gör med Betapet! Vad vore spelvärlden utan dig? =)

Axmed2011-09-20 13:47
Antal inlägg: 120

Betapet Mini på Android var en stark anledning för mig att skaffa en smartfån. Tack!

Tessimess2011-10-11 17:53
Antal inlägg: 26

Varför kan man inte välja "mini-brädet" som favorit på snabbfrågorna?

blue_moon2011-10-13 19:52
Antal inlägg: 9713

En fråga till Odin:
Är det meningen att Böjningslistan ska införas i Betapet Mini, eftersom det står så nu? Jag har försökt lägga böjda substantiv och verb, men det går inte. Det vore kul med Böjningslistan, eftersom det blir trångt på planen mot slutet av en match och svårt att få ut alla brickor annars.

odin - Administratör2011-10-13 20:29

Yep det kommer... arbetar på lite förbätringar när det gäller Betapet för mobilen just nu.

Tessmiess: det får vi fixa...

blue_moon2011-10-13 20:47
Antal inlägg: 9713

Tack för svaret!

klickn2011-10-13 23:15
Antal inlägg: 1

En app till iphone skulle inte sitta fel! wordfeud är jobbigt i längden då man kan få vänta i upp till 76 timmar innan den andra lägger ett ord, så därför vore det bra med en betapet app för iphone med tidsbegränsning! Går det till android så borde det fungera till iphone också:) mvh

Hab2011-12-15 21:43
Antal inlägg: 3

Jag betatestar gärna nyare betapet mini för android under riktigt usla kommunikationsförhållande n. Tågpendlar två timmar varje dag med tunnlar och andra dropouts. Nuvarande version har enorma problem med sådant, det är så pass illa att man ibland måste spela wordfeud (då kan ni tänka er...)

Två saker som skulle göra appen bättre:
1. Taktil återkoppling när appen fattat att jag tryckt på "Lägg" även om brist på kommunikation för sekunden gör att den inte kan utföra.

2. Fundera på hur protokollet ska kunna återsynka efter tillfälligt kommunikationsavbrott så att båda spelarna fattar beslut utifrån samma förutsättningar.

m.v.h.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?