Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 296 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ruckzuck | 2012-03-04 20:34 | |
![]() | Jag tycker det nya klassiska är ganska kul... | |
| AnkiLina | 2012-03-04 20:37 | |
![]() | Tillbaks med det gamla klassiska brädet, bricksammansättningen och brickpoängen. Kvickt. | |
| Lillstölla | 2012-03-04 20:57 | |
![]() | Tjänar väl inte mycket till att gnälla och klaga på gjorda ändringar. Det har ju knappast gjorts för att jävlas med folk utan för att det var tvunget! Har varit inne och kikat på det nya klassiska brädet och visst känns det lustigt och påminner väl mer om specialbrädet. Men är nog bara en vanesak. Tack för att ni gör ett så bra jobb hela gänget:) | |
| HPIK | 2012-03-04 21:05 | |
![]() | Är det upphovsrättsfrågor kan jag förstå att Betapet är tvunget att ändra (jämför Ordfejd som också har annat bräde och annan brickuppsättning), men själv spelar jag (har jag spelat?) mycket som träning för IRL-spel, så klar nackdel att "riktigt" klassiskt bräde inte finns. | |
| alexon | 2012-03-04 21:11 | |
![]() | det nya brädet är ganska vettigt disponerat tycker jag, men om man ska nå 3xord och 3xbokstav i samma drag tycker jag att det ska vara större avstånd än att det ska räcka med en fyra. där kan plockas löjligt lätta poäng. synd att det skulle behöva bli såhär. jag har inget större intresse kvar av att hänga på sen här sajten. ciao | |
| Jonisen | 2012-03-04 21:14 | |
![]() | Tycker det är riktigt synd att det klassiska spelbrädet är borta men iochförsig är det bättre att de ändrar det för att undvika att bli stämda av Scrabble och kanske tvingas lägga ner. Tråkigt att Scrabble har den inställningen. Jag tror snarare att Betapet gynnar Scrabble att fler väljer att köpa deras brädspel. Jag tycker inte alls om det nya brädet, jag lär nog spela mindre i alla fall. Men som sagt: Rätt val av Betapet men tråkigt ändå och jag tror även att administratörerna ogillar att detta val var tvunget att göra, så inget ont mot dem. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:16 | |
![]() | Jag menar som alexon, det blir för turberoende. Dessutom tror jag att det här får flera tråkiga konsekvenser. Man drar sig förstås extra för att släppa in spelare som har en väsentligt lägre rating. Det blir för "farligt" med tanke på nya upplägget. | |
| Mione | 2012-03-04 21:27 | |
![]() | Det känns lite ovant att spela med det nya brädet och de nya brickorna, men man kanske ska ha lite förståelse för att betapet-gänget inte gjorde ändringarna för att vara elaka mot oss spelare. Har dock bara spelat ett spel sedan ändringarna gjordes, så jag kan inte riktigt avgöra hur stor skillnad det faktiskt är än. Kommer nog ta ett tag att vänja sig. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:31 | |
![]() | Mione: det tror jag alla har också, jag hoppas verkligen inte att det jag skrivit har uppfattats som att jag vill klanka på personerna bakom Betapet. Men jag har fortfarande inte förstått hur ordspel.se kan ha klassiskt bräde när Betapet inte kan det. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:33 | |
![]() | jag ser inte ens skillnaden, så det är säkert jättebra. | |
| Prytte | 2012-03-04 21:35 | |
![]() | Haha ektis du spelar väl slumpat i vilket fall ;D sen att du kanske inte kollar så noga på brickornas poängsättning är en annan sak | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:37 | |
![]() | haha.. jo, jag gör det. slumpat alltså. men nu var jag så nyfiken att jag var tvungen att testa "det andra" och nej, jag såg ingen skillnad:) /ouppmärksam tjej | |
| Bitte - Administratör | 2012-03-04 21:44 | |
![]() | Jag som alltid spelar slumpt har spelat 3 klassiska i kväll och gillar detta brädet bättre än det gamla där byggdes det ju alltid "trappor" Bitte | |
| frvib | 2012-03-04 21:46 | |
![]() | Jag föreslår att Betapet inför en "anpassad spelplan", där spelaren som skapar spelet själv kan bestämma hur bonusrutorna ska ligga, gärna med möjlighet att spara spelplanen till kommande matcher. På så sätt kan man förmodligen kringgå upphovsrättsfrågan och ändå i praktiken ha kvar den gamla spelplanen. Beträffande brickornas poängsättning så är min bedömning att det faller utom ramen för upphovsrätten, som ju på intet sätt kan skydda själva spelidén. | |
| Labyrint | 2012-03-04 21:57 | |
![]() | Fy vad trist. Hopplöst att nyrekrytera folk till IRL-scrabble nu, vilket är synd. Svårare att träna själv. Tröttsamt att hålla reda på skillnaderna mellan scrabble, wordfeud och beta -> antagligen får beta ryka från priolistan. Fattar inte alls varför ni inte kan precisera lite mer vad som hänt, varför denna förändring kommer just nu. Jag hade kanske inte köpt nåt scrabblespel om det inte varit för betapet. Mattel tjänar enbart på att det går att spela deras spel i flera varianter. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:58 | |
![]() | Bra skrivet Labyrint! Fattar inte heller vad som kan vara så himla hemligt med varför den här förändringen var absolut nödvändig. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-04 22:01 | |
![]() | Och så ett svar till Bitte, som skrev: Jag som alltid spelar slumpt har spelat 3 klassiska i kväll och gillar detta brädet bättre än det gamla där byggdes det ju alltid "trappor" Det du skriver visar ju det flera av oss säger: det här har inget med klassisk skicklighet att göra utan mer med tur, vilket väl är förklaringen till att du som slumspelare gillar nya brädet. Vad beträffar "trappspel" så blev det inte så med två skickliga spelare. | |
| brava | 2012-03-04 22:21 | |
![]() | Usch va jobbigt att det inte är som man är van. Det blir svårt att tänka om nu efter 6400+ matcher på det vanliga brädet. Bra dock att detta missgynnar trappbygge och uppmuntrar till att försöka lägga långa ord. Nää jag är inte glad! | |
| sus50 | 2012-03-04 22:27 | |
![]() | Kommer antagligen sluta spela på denna sida. Får väl spela på ordspel igen istället. Hoppas många följer med. | |
| Ordnära | 2012-03-04 22:42 | |
![]() | Betapet-gänget: Borde ni inte byta namn på det nya brädet? "Klassiskt" är det ju definitivt inte längre utan tvärtom alldeles nytt. | |