Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 471

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IShotQ-tile - Ej medlem längre2012-11-03 11:39
Antal inlägg: 518

Ja, det är nog jag som är känslig. För mitt inlägg handlar så mycket om mitt eget engagemang och min emotionella investering i den här frågan. :ögonhimlande:

På vissa här låter det ju som att Betapets grundare har någon beskäftighetsplikt, när kitsliga ting drivs in absurdum.
Det är ungefär som om jag skulle begära att Odin ordnade en implementering av "en lista på dåliga förlorare" för att de är så roliga att möta. "Allra bäst vore att ha en lista på spelare som ofta ger upp matcher, så att man slapp slita så mycket för sin rating. Om det går att ordna så blir jag jätteglad! :) :) Tack!" Sannolikhet för att det inträffar?

Hur svårt är det att använda sig av kompislistan för att hålla koll på "svartlistade" spelare?

Det finns massvis av saker jag hellre skulle se introducerade innan en funktion likt den föreslagna såg dagens ljus. Någon form av prioriteringsordning finns, och för rimlighets skull hoppas jag sådana här mindre förändringar ligger långt efter en del av de ändringsförslag som diskuterats tidigare.

125478 - Ej medlem längre2012-11-03 11:42
Antal inlägg: 8332

Varför inte låsa sitt eget spel när man skapar det och därefter klicka på de man är intresserade av att spela med och se om någon nappar?

Då försvinner problemet med att någon försöker "bita sig fast" och du får kontroll över vem du vill spela med.

Bitte - Administratör2012-11-03 11:42
Antal inlägg: 24199

Det hart funnit på en förslagslista under många ser jag då jag söker i ämnet , men det troliga är väl att man satsat tiden på annan utveckling av Betapet som då typ möjligheten att spela över telefon och annat .

Och jag har spelat här sedan 2005 och har aldrig under den tiden varit i närheten av att behövt någon blockerings/ svartlista på spelare.

Är någon otrevligt , snuskig eller elak , så kopiera och skicka till en värd så får de ta i tu med det-

Bitte

125478 - Ej medlem längre2012-11-03 11:57

Och man har som sagt alltid ett val att själv styra över vem man bjuder in...

pzyllis2012-11-03 11:58
Antal inlägg: 23

Tycker fortfarande att funktione skulle vara bra och som sagt ALLA spelsajter jag hitintills besökt har den funktionen, får anta att dom iaf kan se en anledning till det.

125478 - Ej medlem längre2012-11-03 12:04

För de flesta är det inget större problem. Dessutom kan man ju åtgärda det själv på olika sätt som nämnts här.

pzyllis2012-11-03 12:09

Kan inte påstå att det är ett stort problem, men funktionen skulle vara bra.Det finns som sagt på alla spelsajter jag är inne på.Så om man inte är villig att genomföra det skulle det iaf vara av intresse att höra varför.Många har ju ett flertal nicks och att hålla reda på alla dessa istället för att på ett smidigt sätt blocka tycker jag verkar onödigt.För som sagt alla andra har det ju så varför inte här? Kan ju inte vara så besvärligt om alla andra har det!!!

Yamma2012-11-03 12:13
Antal inlägg: 2285

Tycker också att det är en bra idé, även om jag själv inte har svartlistat nån.

Triss - Ej medlem längre2012-11-03 12:20
Antal inlägg: 417

Aquila 11:06. Det är naturligtvis bara en fråga om tyckande. En del uppskattar att lägga ord med två bokstäver som man inte kan bygga vidare på och andra gillar att lägga långa ord. Om det fanns en blockerafunktion skulle man lättare hitta de som har liknande spelstil som en själv.

Mindymoo2012-11-03 13:01
Antal inlägg: 1743

Jag glömmer hela tiden vem som var otrevlig eller spelade fult, men det spelar ingen roll eftersom folk verka byta nick stup i kvarten - så de otrevliga kanske bara dyker upp under annat namn. Det är bara att bita ihop och inse att det är ett spel, inte blodigt allvar.

iris162012-11-03 13:10
Antal inlägg: 20

En spelare som har betätt sig illa borde kunna avstängas för spel överhuvudtaget. Har varit med om att en för mig okänt spelare har kallat mig riktigt fula saker ........kändes som han fann nöje i att se hur jag skulle reagera. När jag inte reagerade mycket blev svordomarna värre och värre. Kontaktede spelvärdar ang situationen men fick inget svar.

blue_moon2012-11-03 16:22
Antal inlägg: 9713

Tråkigt med fula spelare. Svårt att veta vilken spelvärd man ska vända sig till av dem som står på listan. Alla är inte lika aktiva. Men nästa gång det händer ska du ta en kopia på spelchatten och skicka till Mouche eller Odin. Då blir det resultat! :)

bokmärke2012-11-03 17:22
Antal inlägg: 147

Har oxå skickat iväg till spelvärd ang trakasserier men inget hände!

pzyllis2012-11-04 07:50

Det är ingen större mening med att stänga av spelare enär det är hur enkelt som helst att komma tillbaka, så blockeringsfunktionen är allra bäst och löser alla problem på ett smidigt sätt.

hundbiten - Ej medlem längre2012-11-04 08:28
Antal inlägg: 2225

Det är bekvämt med blockera/ignorera/banna och ibland har jag saknat den funktionen här men det är inte ofta. Det kan ju vara bättre att anmäla störande eller otrevliga spelare till Mouche, som kanske får in flera anm om samma person och till slut stänger av dennes konton helt och hållet.
Låter väldigt tråkigt om ni inte har fått svarsmeddelande ang trakasserier.

pzyllis2012-11-04 08:44

Men det hjälper inte att anmäla utan se ovan.

blue_moon2012-11-04 12:49
Antal inlägg: 9713

Jo, det hjälper att anmäla till Mouche!

Men mot otrevliga spelare som stängs av bara för att strax återkomma med nya konton hjälper ingen blockeringsfunktion. Dom dyker ju upp med NYA namn, gång på gång på gång...

ttiittii - Ej medlem längre2012-11-04 14:27
Antal inlägg: 37631

är det inte så enkelt som att trycka på neka knappen då?

pzyllis2012-11-05 07:20

Nej.

jamendååå2012-11-05 08:11
Antal inlägg: 115

Detta att vissa spelare loggar in på ens spel, trots att man nekat och förklarat att man ej vill spela, verkar ha blivit allt mer förekommande.
När jag började med beta för typ 5 år sedan hände det aldrig, men nu händer det faktiskt var och var annan vecka.
Har anmält, varit pedagogisk och lugn mot de som tycker det är kul att jävlas, men oxå tröttnat, inget händer. Samma personer med samma namn, så varför inte en blocklista?
Har flera gånger helt enkelt fått sluta spela för att en viss spelare inte ville ge sig, en höll på i tio minuter. Skoj eller?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?