Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 442

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IShotQ-tile - Ej medlem längre2012-12-15 19:14
Antal inlägg: 518

Jag vill inte låta grinig, för det har jag nog gjort tillräckligt i den här diskussionen, men det är du som inte förstått snarare än jag som undanhåller något, eller är i maskopi med någon spelvärd. Det vart väldigt konspiratoriskt av ett enkelt missförstånd som du nog får ta på ditt samvete.

Jag menar att det tog längre tid än två minuter att skriva och posta inlägget jag skrev, såklart. Om du läser tidsangivelser för ditt respektive mitt (=våra) inlägg, så kan du dra slutsatsen att jag satt och skrev under tiden ditt mittåt dök upp i tråden, eftersom inlägget tog mer än två minuter att skriva.

Jag kan tillföra varför jag förefaller lite kort i tonen mot dig.

Som du framför åsikten verkar det som att din bristande kunskap om spelsidan och ordlistan ska ligga Betapet i fatet. Det blir både konstigt och oförtjänt.

Det jag vänder mig mest mot är kanske attityden enligt "Vad är det här för konstigt ord min motståndare spelade, det finns väl inte, kan det vara något fel på Betapet?"
Istället för att först kolla i ordlistan vad ordet betyder, läsa under vanliga frågor om spelandet, o.s.v..

Det är ungefär som om jag skulle gå in på ett schackforum och säga: "Va, fungerar inte den och den regeln så, det gör den alltid när vi spelar inom familjen hemma vid köksbordet. Vad dumt!"

Men jag borde väl vänja míg istället. I takt med att Betapet blir allt vanligare tillströmmar också allt fler som bara vill spela utan att bry sig ett skvatt om ordlistan. Men det känns ändå tokigt att börja yla om fel och märkligheter utan att ha kontrollerat på förhand.

Bettapetter2012-12-15 19:19
Antal inlägg: 66

Hej "jonisk"
Vad betyder "mittåt"?
Jag har bara hört det under värnplikten, kommer från "rättning mittåt" ( av den uppställda truppen.)
Betyder väl ungefär "jag ångrar mej" eller "glöm vad jag sa".

eggot65 - Ej medlem längre2012-12-15 23:08
Antal inlägg: 33

Bästa 'IShotQ-tile'. Jag överlåter åt andra att bedöma nivån på inläggen. Du har svårt att ta till dig att jag erkände mitt fel.
TRÄD FRAM! Är du en representant för Betapet? Att skriva "vi" istället för "jag" är knappast ett misstag.

blue_moon2012-12-16 00:13
Antal inlägg: 9713

Inte lätt att förstå vad eggot65 menade med "mittåt" för en som aldrig gjort lumpen. Har aldrig hört eller sett ordet förut, men hittade det i SAOL när jag kollade.

Mittåt [-å't] adv · (mil.) mot mitten (t.ex. rättning m.); äv. som uttryck för återkallande av oriktig order

Nasty Nimrod2012-12-16 00:20
Antal inlägg: 1063

Mitt-åt, alltså "åt mitten", helt enkelt...

blue_moon2012-12-16 00:28

Ja, men att "åt mitten" skulle vara liktydigt med "jag hade fel, glöm vad jag sa" var ingen självklarhet för mig. Vi var flera som undrade!

IShotQ-tile - Ej medlem längre2012-12-16 01:16
Antal inlägg: 518

eggot65. Det verkar verkligen som att du inte vill förstå det jag skriver. Har du ens läst mitt förtydligande?

För sista gången: Jag såg inte ditt "mittåt" när jag började skriva mitt inlägg, eftersom det postades UNDER TIDEN som jag författade mitt inlägg.

"Våra inlägg" avser återigen DITT inlägg respektive MITT inlägg TILLSAMMANS. Skillnaden i tid mellan de två inläggen från DIG och MIG, alltså VÅRA inlägg var två minuter.
Eftersom jag höll på att skriva ett meddelande såg jag inte ditt inlägg som tillfogades tråden NÄR JAG SKREV MITT MEDDELANDE eftersom jag av förklarliga skäl inte uppdaterade sidan när jag satt och skrev.

Jag är inte flera personer, eller någon annan mystisk figur höljd i dunkel för dig att förundras över.

Varför skulle jag vara någon slags hemlig representant för Betapet? Hur skulle det se ut? Skulle jag smyga runt i kulisserna med lustig mössa och anteckningsblock och sprida osanning osämja som i ett verk av Shakespeare?

Nu är jag inte involverad i Betapet mer än du, eggot65, men jag törs lova dig: Betapet är inget konstigt maktslott med spioner och hemliga agenter, hemliga identiteter, självförstörande meddelanden, solglasögonprydda hårdingar eller ansiktsmasker.

Någon som faktiskt är representant för Betapet får gärna bekräfta ovanstående. Det känns som att eggot65 inte tror på något av vad jag skriver..

eggot65 - Ej medlem längre2012-12-16 08:21

IShotQ-tile: sista inlägget.- tyckrr du gorde ett kraftigt påhopp på mitt fel. Du har 134 inlägg utan att spelat en match men har en arrogant besserwisserton om Betspet. Var lite mer ödmjuk. Du är den enda jag hamnat i konflikt med. Tack för mig.

meramera2012-12-16 09:22
Antal inlägg: 252

ISotQ-tile är min hjälte, sen finns det en knepig filur som bara ynkar sig. Träd fram, eller för evigt var tyst. Haha det sista var mitt eget påhitt, men det skulle nog kunna ha skrivits av samme person.
Ödmjuk? Qtile svarar ju bara på olika frågeställningar o klargör era funderingar.
Hur man ska begripa "mittåt" utan närmare förklaring kräver nog en förklaring!

blue_moon2012-12-16 11:37

FYI: Q-tile har varit medlem i många år, spelat mycket och gjort många foruminlägg!
www.betapet.se/forum...to r=Q-tile

lamaglama2012-12-16 12:07
Antal inlägg: 439

sv.wiktionary.org/wi...it t%C3%A5t

Wikipedia är väl inte den vederhäftigaste av källor, men det verkar som att mittåt i betydelsen "jag rättar mig" är en ganska vanlig användning av ordet.

lamaglama2012-12-16 12:08
Antal inlägg: 439

mittåt:

wiktionary

eggot65 - Ej medlem längre2012-12-16 16:16

meramera: lyd din hjältes råd-kolla ordlistan. Bluemoon: ytterligare en proffstyckare med otaliga inlägg utan att ha spelat. Jag är inloggad och det står 0 i alla kolumner när det gäller spelstatistik även på dig. Fö var "Blue moon" en riktigt bra låt från början på 60-talet med The Marcels.

eggot65 - Ej medlem längre2012-12-16 16:47

meramera: även du född 1900?

eggot65 - Ej medlem längre2012-12-16 17:02

lamaglama: vilken är den vederhäftigaste källan?

blue_moon2012-12-16 17:41

eggot65
"Jag är inloggad och det står 0 i alla kolumner när det gäller spelstatistik även på dig."

VAR tittar du då? I mobilen har jag aldrig spelat, men kolla i datorn så får du se! För övrigt raderas all matchstatistik som är äldre än 18 månader.

eggot65 - Ej medlem längre2012-12-19 19:48

blue moon: Jag spelsr bara i mobilen. Statistik raderas efter 18 mån? Ja, då var det länge sedsn dom var aktiva - förutom i forumet....Verkar vara olika förutsättningar för dom som spelar i "datorn" och dom som spelsr i "mobil(datorn)". Behövs olika regler eller får man "skylla sig själv" för att man spelar i mobilen?

BBW2012-12-19 20:12
Antal inlägg: 60

TRÄD FRAM! Underbart.

anneriiiiiii2012-12-19 20:18
Antal inlägg: 162

Rolig tråd! Som vanligt på Betapet-forum! :))

blue_moon2012-12-19 23:37

eggot65, som svar på dina påståenden att jag med flera är "proffstyckare med otaliga inlägg utan att ha spelat" vill jag säga, att jag är mångårig medlem och en rutinerad spelare, även om jag spelat färre matcher senaste året.
Till skillnad från dig är jag intresserad av ord, deras betydelser och etymologi och jag slänger inte ogrundade beskyllningar omkring mig.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?