Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 768 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-23 10:01 | |
![]() | Ett tips kan vara att spela snabba spel så att motståndaren inte hinner använda sig av någon ordbok. | |
| toonfisken | 2013-07-23 10:13 | |
![]() | 50% tur 50% skicklighet/vana tror jag på . Inte "riggade spel" . | |
| Sote | 2013-07-23 10:15 | |
![]() | Men spelarna med hög rank är ofta levande ordböcker i sig själva. Själv har jag förmågan att se anagram men eftersom jag inte är särskilt spelskicklig i övrigt och alltid går för en rull före höga poäng och vinst så vinner och förlorar jag ungefär lika ofta. Men det är klart vid snabba spel så hinner man ju inte tänka särskilt länge så då gäller det att man kan många ord eller snabbt kan hitta orden i brickblandningen om man ska få ut dom. Själv hatar jag snabba spel eftersom jag som gillar att rulla behöver en stund för att hitta rullarna i brickorna. Men att spelen skulle vara riggade? Nääää. Varför liksom? | |
| mz_lzrd | 2013-07-23 10:25 | |
![]() | Francis1, vad konstig du verkar! Varför skulle någon orka konstruera en spelsajt med riggade spel? Hihihi, nu ska vi se, här har vi en Francis1, han ska ha storstryk! Han får bara pissiga bokstäver! | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2013-07-23 10:36 | |
![]() | Att Scrabble skulle genomsyras av en turfaktor vars inflytande är 50% stämmer förmodligen sällan, men hur mycket tur man behöver för att vinna beror också på hur skicklig man är när det kommer till exempelvis ordkunskap, förmågan att kunna balansera upp sitt ställ, att konsekvent erhålla bra dragpoäng, att hålla en vettig omsättning och inte minst att göra rimliga riskavväganden och prioriteringar. Som utpräglad rullare tycker jag inte alls det per automatik är roligare att spela med böjningslistan. | |
| Karinsson - Ej medlem längre | 2013-07-23 10:43 | |
![]() | Ja herregud... | |
| Sote | 2013-07-23 12:48 | |
![]() | IShotQ-tile.Då spelar du med ett nick och skriver med ett annat? | |
| blue_moon | 2013-07-23 12:54 | |
![]() | Den som ständigt pluggar ord och tränar anagram och dessutom spelar taktiskt (undviker att bjuda på guldlägen, vet vilka brickor som gått och kan bedöma när det är dags att byta) klarar sig i allmänhet bra även med sämre brickor. Det är oftast inte bokstäverna som är dåliga - det är ordkunskapen och hakningsförmågan. ;) | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2013-07-23 12:58 | |
![]() | Jag spelar inte med detta kontot, och överhuvudtaget inte mycket alls längre. Några dagar i månaden när andan faller på. Men det var ju väldigt mycket utanför ämnet. | |