Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 768 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| meramera | 2013-08-11 01:14 | |
![]() | Att man kan ha flera spel igång samtidigt är ingen lösning på grundproblemet, varför är det så svårt att fatta? Om en spelare inte orkar lägga ett ord per dygn så torskar den då. Game over. Snabba ryck ska det vara. Segspelare kan vara på wordfeud | |
| miffo62 | 2013-08-11 01:42 | |
![]() | Tycker det är jättebra att man har tid på sig. Kan man lägga ord snabbt så gör man ju självklart det. Men man har ju ett annat liv oxå och ibland händer det saker som gör att man inte kan sitta vid mobilen lr datorn på ett tag och då känns det skönt att spelet är kvar när man är tillbaka. | |
| Eugene Dawn | 2013-08-11 02:00 | |
![]() | Att spela mot många är visst en lösning på problemet. Om man nu betraktar det som ett problem. Jag tror att mer mobilvana människor inte uppfattar tiden som problematiskt, utan som flexibel. Det är en helt annan grej än att spela på dator. Om du känner dig rastlös så bjud in en motståndare till. Varför bara spela en match i taget? | |
| multiblue | 2013-08-11 09:22 | |
![]() | Jag spelar mot ca 8-10 åt gången...Men det är inte problemet .Utan spelattityden hos en del. Om man nån gång uttrycker att det kanske är dags att spela,lite vänligt, ja då kan det ta minst 71timmar till nästa spel. Såå barnsligt. Men oftast har jag spel som flyter,det är kul när man kan spela klart på en dag .... | |
| meramera | 2013-08-11 09:31 | |
![]() | Jag säger som multiblue. Jag har också flera spel hela tiden, men attityden hos somliga att dra ut på det är enerverande. Eugene har ju heller ingen koll på min mobilvana? Bara ett försök att nedvärdera min åsikt, löjligt bara. | |
| kajix | 2013-08-11 11:22 | |
![]() | ha kvar 72-timmarsregeln. men om en spelare två gånger under ett spel går över 24 timmar så får den andra avbryta utan rejtförlust eller ökad avbrutenmatch-statistik? såvida ingen fångat gyllene kvicken. | |
| multiblue | 2013-08-11 13:02 | |
![]() | Vad betyder det sista i ditt inlägg kajix ?? | |
| Mindymoo | 2013-08-11 13:54 | |
![]() | Gyllene kvicken är väl nåt i Harry Potter-böckerna? En spelgrej. | |
| Eugene Dawn | 2013-08-11 14:10 | |
![]() | Mobilvana var kanske klumpigt ordval, förlåt för det. Vad jag menar är att det låter på många som att de vill spela som på datorn, fast på mobilen – istället för att se det som olika medier med olika användning. | |
| multiblue | 2013-08-11 14:59 | |
![]() | Kalix,blir väl samma sak väl,tycker det första allternativet verkar smidigare !! | |
| meramera | 2013-08-11 15:03 | |
![]() | Så är det inte. Jag tycker att 72 timmar är åt h-vete för lång tid att spela på. 24 timmar borde vara minimitid för att lägga/passa/byta brickor. Om man vill så nog finns tiden för att göra ett drag Det här är ju ett gyllene läge att skilja på wordfeud o Betapet, att göra skillnad på spelformen. Jag fattar inte varför det ska vara likadant på bägge sidorna bara. Låt Betapet bli nr 1 genom att ta täten genom att förbättra speliden! | |
| meramera | 2013-08-11 15:04 | |
![]() | Glömde säga att jag spelar både på datorn och i mobilen | |
| multiblue | 2013-08-11 15:27 | |
![]() | Jag menar förstås att det är bättre att bara ha 24 tim ä,n att krångla till det som kajix föreslog. :-) | |
| kajix | 2013-08-11 15:29 | |
![]() | fast om bägge spelarna tycker det är ok med över 24-timmar svarstid funkar min lösning för dem också. | |
| kajix | 2013-08-11 15:29 | |
![]() | aha. | |
| multiblue | 2013-08-11 15:46 | |
![]() | Visst :-) | |
| agatonsax | 2013-08-12 10:09 | |
![]() | Jag ser att det finns en hel del känslor kring frågan. Men nog vore det bra om Beta ville skilja sig från Wordfeud genom att dra ner på svarstiden. Än en gång, jag förstår inte varför det ska vara 72 timmar, vad är det som bestämmer den tiden och varför skulle inte det kunna ändras? Ingen/inget är väl sämre än att det kan ändras till nåt bättre, eller hur? | |
| multiblue | 2013-08-12 17:55 | |
![]() | En annan sak jag funderat på (har ju inte varit med så länge) är varför avslutade spel ligger kvar i 72 timmar När man nu måste ha ca 10 spel på gång för att få spela varje dag,så blir det ett gäng på kö !! | |
| agatonsax | 2013-08-14 14:57 | |
![]() | Så hände det igen! Spelet var ca 8 timmar från att avslutas automatiskt, grymt trist med en sån motspelare. Kom igen nu, gör fler spelalternativ!!! Jag tycker det är otroligt respektlöst mot motspelaren att dra ut på sitt drag så här. Vad orsaken är till det är ointressant, spelar man inte så vinner man inte heller. Ett alternativ till att få snabbare respons kunde vara att poängen för draget sjunker i takt med att tiden går, ju snabbare svar desto högre poäng. Är det ändå inte dax att tänka om och göra nytt? Vad är meningen med att ha två sajter med i stort sett identiska spel? | |
| multiblue | 2013-08-15 21:36 | |
![]() | Tycker faktiskt att det är läge för ett ordentligt svar nu!! Hoppas att vi har övertygat er och att ni läser våra inlägg !! | |