Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 540

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Legobiten2005-11-28 16:21
Antal inlägg: 617

Blev lite otydlig i mitt inlägg ser jag...

Vad jag menar är att det är i princip omöjligt (i alla fall ordentligt svårt) att ta sig upp på betapets topp-10 genom att bara spela standardbräde.
För att komma på någon topp-10 lista med standardbräde ska man nog spela irl och försöka skaffa sig hög "Scrabbleförbunds-rating" . Men det är också toksvårt!! :)

JAgULareN2005-11-28 16:50
Antal inlägg: 359

Kanske skulle det införas separata topplistor. En för standard, en för slumpad och en för special. Då med olika rating. Alltså att man på något sätt har tre olika ratingar brevid sitt namn. Jag vet inget om programmering, så kanske är svårt att ordna..

Ond Hund - Ej medlem längre2005-11-28 16:59
Antal inlägg: 2

Bra idé, även om min övertygelse är att det kommer att se ungefär likadant ut. (Det slumpade brädet är knappast så tursamt som ett tidigare inlägg ville göra gällande, snarare drar det ut på skillnaden mellan två ojämnt starka spelare). Men fördelen är den att även spelare som skyr slump kan få vara med på ett hörn...

Blue Ztar2005-11-28 17:01
Antal inlägg: 1065

Det låter krångligt med tre olika ratingar per spelare, bara för att vissa ska kunna komma högre på topplistan. (Lätt för mig att säga som är långt ifrån nån sån.) Vilken rating ska tex visas i spelrummen? Det blir så mkt mer information för en liten sak.

JAgULareN2005-11-28 17:25

Det var bara en liten tanke jag hade. Jag vet inte hur det skulle kunna se ut. Men ändå känns slumpad och standard som två näst intill olika spel för mig, så det vore inte helt onaturligt att ha separata ratingar för dem.

hottiz2005-11-28 17:31
Antal inlägg: 235

topplistan?...ser många kickar folk med lägre rating bara för att dem kanske
kan förlora mot dem...är det spela ärligt? o sen på småtimmarna spela bort en med lägre rating för ingen annan vill spela :(

JAgULareN2005-11-28 17:35

Vad nu det har med topplistan att göra.. jag tycker ändå att var och en har rätt att välja själv vilka man ska spela mot.

Rakbladsvass - Ej medlem längre2005-11-29 11:43
Antal inlägg: 105

Det vore intressant med separata topplistor, och en sammanlagd. Även om jag har förståelse att det skulle kunna bli en alltför tung uppgift för sajtens utvecklare.
(Såg i en gammal tråd nyligen att det eventuellt skulle införas fler medaljer, möjligheten till ett medaljskåp, låter kul tycker jag. Och inte är väl topplistan en liten sak? Jag gör allt för att passera Ond Tomte.)

jssfrk2005-11-29 15:34
Antal inlägg: 771

Man kan väl helt enkelt ha en lista för standardspel, utan att ha olika ratingsystem.. det skulle väl iofs ta en hel del energi att programmera också, men det skulle nog göra det litet enklare. Jag skulle gärna se en topplista för standard, särskilt som jag förhoppningsvis skulle hamna litet högre upp på en sådan :)

hugokolbaz2005-11-29 18:44
Antal inlägg: 665

Men det skulle ju bara funka om man uteslutande spelade slump eller standardbräden... Många spelar ju lite olika...

AkiR2005-11-30 23:34
Antal inlägg: 7

Som svar på ursprungsfrågan. Dom flesta som skapar nya användare fuskar inte, jag vet inte riktigt varför folk gör det, men denna skapade jag nyligen då jag inte har en susning om infon på mitt gamla konto (som ligger rätt högt upp i listorna och sålunda är ett av dom som syftas till i grundinlägget).

För övrigt kan jag säga att jag spelar slumpat för att det är roligt att få höga poäng, vad gäller normalt bräde handlar det mer om att ha vettiga bokstäver än att ha ett bra ordförråd och en förmåga att kunna tänka snabbt.

Men jag välkomnar helt klart olika rankingsystem, då skulle jag nog (delvis) kunna gå tillbaka till att spela special.

Legobiten2005-12-01 00:21

Men med ett bra ordförråd kan man även använda de ovettiga bokstäverna ;)

oeronbarn - Ej medlem längre2005-12-01 00:42
Antal inlägg: 2288

word lego

oeronbarn - Ej medlem längre2005-12-01 00:52
Antal inlägg: 2288

är man hemskt intresserad kan man ju alltid gå in och kolla på vilka i toppen som slumpar & göra en egen liten lista utan dem, som man kan mysa åt så mkt man vill

Legobiten2005-12-01 01:25

Haha! Ja, då kan ju du mysa iaf... :)

saittam75 - Ej medlem längre2006-04-18 12:28
Antal inlägg: 16806

"Benny Bira" är 2:a på topplistan, fast han inte spelat sen 16/2.

Lite billigt att bara hehöva "logga in" för att behålla sin plats, bättre då om man inte har spelat en match inom en månad, så borde man tappa "platsen"..

Inte för att jag nånsin kommer finnas bland toppen *S* , men för alla andra som är där uppe o "härjar".. ;)

RedlineRocks - Ej medlem längre2006-04-18 18:55
Antal inlägg: 451

På sverigetoppen jag jag uppmärksammat han som "leder" i stockholm, tror det stog att han inte varit inloggad sedan januari i år. Borde inte han försvunnit då?
Och på 10 topp listan är det väll endast slumpspelare. Och det beror ju på att man kan få högre poäng vilket elder till högre vinster som elder till mer ökning på rankingen.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?