Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 041 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-25 21:11 | |
![]() | Ni kan införa en betaltjänst för oss som gillar att rulla istället för att höja vår ranking, så kan våra rullningar finnas kvar. *tipsar* | |
| monk - Administratör | 2008-03-25 23:06 | |
![]() | Det är inte hårddiskplatsen som är problemet utan det att sökningar i miljontals rader gör att övriga sektioner på siten går segt. Det går ju dessutom enkelt att exportera sina rullningar till Excel så jag förstår inte riktigt varför detta är ett stort problem. De matcher som rensas bort kommer vi att spara om det i framtiden blir möjligt att kunna lägga upp den igen. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-25 23:06 | |
![]() | Saken är ju att det är inte jag som är intresserad av att se vad jag rullat, det vet jag redan. Däremot kan det vara kul att se vad andra rullat, och vice versa... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-25 23:08 | |
![]() | Men stort problem är det naturligtvis inte... Det är bara synpunkter på vad som gör sajten bra. Men väljer ni att gå åt ett annat håll än jag uppskattar gör det naturligtvis inget, det finns ju andra som gillar ranking så medlemmar lär det aldrig bli brist på. | |
| monk - Administratör | 2008-03-25 23:27 | |
![]() | För att klargöra så raderar vi naturligtvis inga matcher för att det är kul. Anledning är att vi börjat märka prestandaproblem med att websidan går segt och flera gånger varit nära att krasha. Problemen lär inte minska i takt med att 20 000 nya matcher tillkommer om dagen. Vi står därför inför alternativet med ett segt Betapet som krashar titt som tätt eller en fungerande site med 18 mån matchhistorik. För mig är detta inte något svårt beslut. Det är lika dant på andra siter t.ex. min Internetbank där transaktioner endast finns synliga 12 mån tillbaka. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-25 23:29 | |
![]() | Ok, förstår att det blir tvunget då. Men släng inte datan bara, spara den på nån hårddisk för framtida generationer! :D | |
| bulimi3 | 2008-03-25 23:32 | |
![]() | Jag tycker det låter patetiskt att gråta över gammal statistik som raderas. Gamla rullningar som försvinner,blablabla Kan man inte spara för framtiden osvosv Gäsp. Dax att koja kanske | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-26 00:02 | |
![]() | bulimi, jag antar att du inte heller grät när Bagdads bibliotek brann ner under USA:s invasionskrig. Gamla patetiska skrifter, bla bla bla. | |
| Ajdan | 2008-03-26 11:41 | |
![]() | Monk, det här är inget stort problem för mig heller. Men man måste ju få lov att skoja om att ens 89 (var det faktiskt) rullningar försvinner. Fast å andra sidan... många har ju tillkommit i år! och de försvinner väl inte. Jippiiieee *tänkte till lite*. Ni gör ett bra jobb, tack! | |
| barbi | 2008-03-26 13:48 | |
![]() | fy va de ska vara svårt o svara på en fråga måste ja öppna en ny tråd eller | |
| Torasin | 2008-03-26 14:17 | |
![]() | Liten fråga - snackar vi 18 månader bakåt från den 28 mars? Är det rätt uppfattat? =) | |
| Torasin | 2008-03-26 14:19 | |
![]() | [Avancerad matematik....] 2006-09-28 skulle i så fall bli äldsta datum med kvarvarande statistik om jag har förstått det hela rätt.. | |
| monk - Administratör | 2008-03-26 14:24 | |
![]() | Ja, det stämmer.. I framtiden kommer de matcher som är äldre än 18 mån rensas bort varje morgon ca: kl 06 samtidigt som topplistor uppdateras. | |
| Torasin | 2008-03-26 14:26 | |
![]() | Ajdå, jag som precis undslapp rensningen, men då går ju ingen säker - förr eller senare kommer liemannen ifatt oss alla.. | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2008-03-27 09:19 | |
![]() | funktionen med att skicka vidare meddelanden till en anna e-postadress funkar dåligt!! jag har fått bara två av de fyra jag skickat vidare för arkivering - jag vill gärna ha kvar de två andra också!? jag måste tydligen gå in och copypastea och spara som textdokument, varför inte, men det verkar vara nåt skumt med den däringa funktionen, alltså... | |
| Shyarm | 2008-03-27 18:45 | |
![]() | Är det krångligt att spara listan för rullningar enskilt hos varje person? För en sån lista kan ju inte ta mer utrymme än profilbilden i de flestas fall. Jag håller med ovanstående om att det är kul att se vad andra rullat. | |
| bulimi3 | 2008-03-28 12:42 | |
![]() | E Solu....Du tycker inte att du gör väl så dramatiska överdrifter nu. Drama Queen,är det du???? Gammal spelstatistik jämförs med historiska dokument??????? Trodde du var mer formulerad än så. | |
| y not | 2008-03-28 13:22 | |
![]() | nja när blir ett dokument historiskt bulimi? allts om brann i Bagdad var säkert inte historiskt då, och mycket sågs nog av den samtiden som tämligen ointressant då. Jag kan hålla med om att i mina ögon inte spelstatisktiken verkar vara nåt av värde att spara, men den kan nog jämföras med en del av det som brann upp då och som man idag hade varit glad över att ha tillgång til. Men den allra största skillnaden är väl mängden information som finns idag och då inte innehållet i den. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-16 05:25 | |
![]() | Hm... Denna rullning som gjordes 8 juli saknas fortfarande i den exporterade listan (XLS)? www.betapet.se/user/...wo rdlist=1 Är det bara när det tillkommer nya unika rullningar (sett 18 månader bakåt) som listan uppdateras? Samma ord har jag rullat 2007-06-15 med andra blanka (och annan poäng). | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-07-16 15:20 | |
![]() | Listan du exporterar till Excel är listan över unika rullningar. Ytterligare; kronologiskt senare förekomster upptas inte i listan. | |