Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 169

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pigghaj2008-04-20 04:44
Antal inlägg: 23

Jag har såklart ingen statistik på det. Men jag har spelat betydligt mindre än dig och råkat ut för det fler gånger. Har till och med lämnat själv när jag hamnade på en bana med 2st 3xOrd och 1 2xOrd precis bredvid start. Därför jag började skriva om det här (annan tråd), eftersom jag tyckte det var löjligt. Men varför skulle jag stanna i den matchen? Garanterad förlust på några hundra poäng.

Det är ju själva principen att det FINNS en sån taktik som är problemet, inte exakt hur många som använder den.

Jag har som sagt ingen statistik på hur många, ingen av oss har det. Ingen av oss vet om det går att få väldigt hög rating bara genom att använda den heller. Jag tror det går, inte du. Men vi har inga bevis. Att du bara träffat på 10 personer som lämnat spelet betyder ju inte att det är omöjligt. Men varför överhuvudtaget diskutera det? Plocka bort möjligheten att få över 100p på första utlägget och vi behöver inte prata om det här nånsin igen. Vi behöver inte heller diskutera bestraffningar för folk som lämnar innan matchen börjat heller eftersom väldigt få skulle göra det när det inte blir lika orättvisa spelaplaner framslumpade.

Det är ju inte första gången detta diskuterats på forumet. Helt klart är att det finns ett missnöje bland många användare och det tycker jag Betapetarna borde lyssna på.

För övrigt tänker jag fortsätta lämna om banan slumpar fram en "galen" start åt min motståndare. Det är ju så spelet är gjort och då är det väl meningen att man ska göra så? Som nån sa, om jag sitter med 7-2 i poker så "spelar man ju inte den handen".

Fine. Men det vore ju bättre om dom förändrade "slump" så skicklighet avgör mer än tur i början.. jag tror benämningen "slump" syftar på spelbärdet, inte på utgången av spelet.

Pigghaj2008-04-20 04:46

Jag säger till igen när jag har 3000+ i rating:)

MansGris2008-04-20 08:30
Antal inlägg: 4

Håller med y not och oceano. Man får inte 3000 i rating utan att vara duktig! Sluta vara så avundsjuka och missunsamma

y not2008-04-20 21:57
Antal inlägg: 9014

jo men det blir ju också kontentan att om man lämnar planen när det är en meningslös start så blir ju skickligheten mer avgörande. Om alla gör så försvinner ju de här starterna helt och då borde alla vara nöjda.
Vad jag förstår är det de som får tre röda i rad och inte får utnyttja det till en promenadseger utan skicklighet som är sura. Inte de som vill vinna på skicklighet.

Alltså tycker jag pokerjämförelsen är utmärkt. Det blir ju faktiskt bara ytterligare en taktisk finess i spelet som minimerar slumpen lite.

Pigghaj2008-04-21 00:05

Mansgris: Det är ingen som är missunsam eller påstår at alla med 3000+ har "fuskat" sig till det. Du missförstår.

y not: Ja det har du faktiskt rätt i... men jag tycker ändå det skulle vara bättre att ta bort möjligheten till turstarter än att tvinga folk att lämna spelet till dom hittat en ny bana eller hur?

Bitte - Administratör2008-04-21 07:38
Antal inlägg: 24214

jag har spelat slumpad sedan 04 och har kanske på mina 12 366 matcher, mött en handfull spelare som dragit precis vid start,, Så INTE kan jag påstå att detta är ett så vanligt fenomen

Bitte

matss - Ej medlem längre2008-04-22 13:50
Antal inlägg: 217

Jag tycker det borde fungera som vid en paus, dvs att motståndaren måste acceptera att man går ur spelet i så fall. Annars borde det räknas som att man ger upp, med motsvarande "straff".

uberbacon2008-04-24 22:43
Antal inlägg: 304

Ungefär såhär: Guldläge med rullning från start på 18x ord händer sällan, men vad händer? Min tur igen? Jaha, nån som drog innan start. Utan bestraffning såklart!

Även om det inte är ett vanligt fenomen för många så är det uppenbarligen ett återkommande fenomen/PROBLEM, och det är äckligt trist när det händer.

Kanske har pigghaj en poäng att det har att göra med rating. Vi som har lite högre rating än snittet råkar nog ut för det här oftare, just på grund av ratingkåta folk som sitter och pressar fram bra startbräden.

Lösningsförslag: koda om slumpbräden för att förhindra röda rutor på de 24 aktuella positionerna. ELLER se till att "ge upp" funkar fastän inget blivit lagt.

Vad säger odin? :o

zero_cool2008-04-25 08:52
Antal inlägg: 171

Bra idéer "matss" och "uberbacon"! Vissa verkar vara förskonade från det här "fenomenet", själv så har jag (spec det senaste halvåret) råkat ut för mängder av spelare som systematiskt utnyttjar detta. Det sabbar en stor del av poängsystemet som jag iaf personligen tycker är en del av "charmen" med spelet, att försöka bli bättre, och att på något sätt få en bekräftelse på detta genom ratingen.

Solskensflic2008-04-25 09:24
Antal inlägg: 7

Pokerjämförelsen är utmärkt!!!

bulimi32008-04-25 09:36
Antal inlägg: 187

Jag tycker somliga har snöat in totalt på rating o vad den betyder.Jag skiter fullkomligt i rating,spelar bara om det visar sig vara kul.
Ibland vinner jag stort,ibland förlorar jag stort.
Men att bry sig om hur mycket ratingen stiger eller sjunker,är inte det underordnat egentligen?
Spelar ni inte för att det ska vara kul?

Marie082008-04-25 09:42
Antal inlägg: 292

Jag tycker att pokerjämförelsen var ganska så dum, eftersom det hör pokerreglerna till att man kan lägga sig.

Med betapet har man valet...och väljer man slumpad och får ett slumpat lagt bräde så är det enda man har att göra....SPELA.

Fegisar drar!

zero_cool2008-04-25 09:46
Antal inlägg: 171

Bra rutet "Marie08"! =)

Baltazar_2008-04-25 10:57
Antal inlägg: 70

Först pokerjämförelsen: Man förlorar ju den första insatsen om man lägger sig!

Jag startade diskussionen för att det hänt mig 5-8 gånger och precis som många säger är ju tjusningen med slumpad att man ibland drar vins och ibland förlust. Självklart skulle de personer som satt detta i system inte dra sig ur om det kostade ex 200-300 poäng till motspelaren.

Som det är nu blir man belönad av att utnyttja en liten miss av betapetmakarna. Inför som jag skrev 300 poäng till motspelaren om man drar sig ur inan en bricka lagts så slipper vi dessa irritationsmoment.

Oavsett vilket spel man spelar är det väl ganska oseriöst att dra sig ur bara för att man ser att motståndaren har en fördel i starten.

Marie082008-04-25 19:07
Antal inlägg: 292

Drog alla:)?

Zizzi2008-04-26 17:55
Antal inlägg: 866

bulimi3, klart att jag spelar för att det är kul och det är kul att vinna. Men för mig är vinsten inte lika rolig som att få höja ratingen.
Jag blir inte tokgalen om min rating sjunker, men känner mig väldigt nöjd om den höjs något.
Jag avbryter ALDRIG en match och gillar inte när andra gör det heller.
De som gör så må snacka sig blåa om strategi och att spelet tillåter det, men jag ser det som fegt agerande.
Men å andra sidan så är det kanske dessa spelares sätt att ha kul.
Det jag efentligen ville säga med mitt inlägg var att vi har alla olika sätt att roa oss på, så din fråga "Spelar ni inte för att det ska vara kul?" besvaras kanske jakande vare sig det är en spelare som bryr sig om rating eller inte.

Zizzi2008-04-26 17:56
Antal inlägg: 866

efentligen *s*. Ska börja snacka så, tror jag ;-).

Brunne1 - Ej medlem längre2008-04-28 08:49
Antal inlägg: 74

Kan man slippa poängavdrag genom att gå ur ett spel, utan att avbryta det, och samtidigt som det andra spelet är igång starta ett nytt spelrum och spel? Har inte provat själv men mötte en spelare som verkar ha satt det i system...

Helena792008-04-28 09:28
Antal inlägg: 739

En fråga från en okunnig av detta "knep"..
Om det inte är min tur att börja o så lämnar jag för att spelplanen är för bra för den som börjar då hinner ju den andra lägga ett ord iaf o då förlorar jag väl?? eller?

Linders - Ej medlem längre2008-04-28 09:45
Antal inlägg: 1943

Kan vi inte införa en svartlista för alla dessa spelare, och hänga ut dom offentligt? =)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?