Spelrum
Giraffen39
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Obstinat-2011-12-07 13:53
Antal inlägg: 1877

Jag misstänker att trådar som tas bort inte alls tas bort utan bara görs osynliga för oss vanliga. Intressant.

Sen tycker jag att ni kan låta -FaMo- komma tillbaka nu. Det är dags.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 14:10
Antal inlägg: 5801

Som vi förklarade innan, Obstinat. Allt som skrivs här sparas i värdarnas admin-trådar. Inlägg, varför det togs bort, trådar, varför de togs bort. Så ja, de är borta för allmänheten, men för att just kunna kvalitetssäkra och gå tillbaka till vissa händelse så finns de kvar för oss värdar.

Obstinat-2011-12-07 14:19

Jag tror du missade en grej. Jag skriver det igen.

Sen tycker jag att ni kan låta -FaMo- komma tillbaka nu. Det är dags.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 14:44

Det är inte ni som avgår om någon kommer tillbaka.

Obstinat-2011-12-07 14:47

Kul felskrivning.

Nä, annars hade hon varit tillbaka för längesen. Om jag fått avgöra alltså. Jag tycker ändå det är dags nu.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 14:48

*avgör

Men det kunde du säkert lista ut.

Obstinat-2011-12-07 14:48

Tänk att det kunde jag.

:)

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 14:48
Antal inlägg: 14052

Det gjorde hon ju.

Christer - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 17:22
Antal inlägg: 218

nulltj, jag flyttade tråden för att den hade väldigt lite med support att göra.

numsan2011-12-07 17:27
Antal inlägg: 6327

Har förslag på ändringar väldigt lite med support att göra? Märkligt att den då legat där oerhört länge tidigare och tyckts hört hemma där.

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-07 17:33
Antal inlägg: 6334

Kafountine, skulle du då vilja förklara varför inlägget nedan raderades, och motivera varför jag ip-bannades för att jag skrev det? Det är en uppriktig fråga, för jag ser inte vad som skulle kunna tolkas som otrevligt/ironiskt/stötan de.

"Håller med. Jag kan förstå att det kan kännas frustrerande att bli anklagad för maktmissbruk när man själv anser att man bara gör sitt jobb, men det är precis det som händer (överallt, inte bara på ett forum) när man lägger locket på och inte låter andra ifrågasätta ens beslut.

En tråd där det faktiskt ÄR tillåtet att diskutera värdars agerande skulle bryta den nedåt-spiral som accelererat något hysteriskt nu på sistone (medlemmar som stängs av > medlemmar som klagar/ställer frågor > medlemmar som stängs av, osv.). Det skulle också bespara värdar från att beskyllas från maktmissbruk eftersom de där skulle kunna redogöra för och motivera sina beslut. Win-win alltså."

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 17:35
Antal inlägg: 14052

Christer>> Var tycker du att jag ska lämna förslag någonstans då?

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-07 17:47

Och det här med att påstå att man inte uppfattat ironin i slutet av Sylvias inlägg är mycket märkligt. Speciellt med tanke på att hon några minuter efter postandet skrev:

2011-12-04 21:09
"Kanske bör understryka att mitt sista förslag var ironiskt eftersom jag i motsats till sonliga inte har fascistoida drag."

Blir väl inte mycket mer klartext än så?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 17:54

Crooded: Nej, det kan jag inte svara på eftersom vi inte diskuterar enskilda medlemmar i trådar. Sen har du fått en förklaring av Mouche innan du stängdes av.

Och om du läser det jag skrev tidigare idag om hur det går till när vi stänger av någon så förstår du att du inte stängdes av pga. ett enskild inlägg, något du också har fått reda på via pm.

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-07 18:00

Jag fick en förklaring av Mouche när det här kontot (crooked rain) stängdes av ja. Det är inte det jag frågar efter.

Inlägget i fråga skrev jag med mitt andra konto (crooked-rain). Det var det enda inlägg jag någonsin skrivit med det kontot, så jag måste ju faktiskt ha stängts av pga det och inget annat. Jag IP-bannades helt utan förklaring ca 3 minuter efter att jag postat inlägget och nej, jag har inte fått någon förklaring öht. Var snäll och skicka en i PM om du fortfarande inte vill svara här.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 18:05

Är man ip-bannad så är man inte välkommen här. Det är väl uppenbart. Och då är man inte välkommen att posta några inlägg heller oavsett hur många nick man har.

recidivfara - Ej medlem längre2011-12-07 18:12
Antal inlägg: 2385

två saker som inte stämmer. att ingen blir avstängd för att de säger emot. jag blev avstängd när jag blivit tillsagd att aldrig bemöta en värds inlägg någonsin. om jag gjorde det skulle jag bli avstängd direkt. det efter att jag ifrågasatt någon extremt obskyr teori om flour, vill jag minnas. när jag fortsatte diskutera flouret så blev jag avstängd på en sekund. jag skulle tro att det handlar om en obändlig lust att straffa den som icke lyder.

samma kväll reggade jag mig. ip-bannad och visade odin konversationen och vad som föregick avstängningen. och han, ägaren, hade inget att invända mot min reg. ip-bannad eller ej. det var tydligen en privat liten åtgärd, avstängningen. hmm.

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-07 18:16

"Är man ip-bannad så är man inte välkommen här. Det är väl uppenbart. Och då är man inte välkommen att posta några inlägg heller oavsett hur många nick man har."

Men missförstår du mig med mening, Kafountine eller är jag bara jätteotydlig? Jag var inte ip-bannad när jag skrev inlägget. Jag blev ip-bannad EFTER (dvs pga) det inlägget. Och jag ser inte något i den osten som skulle kunna motivera blacklistat IP. Ser du?

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-07 18:18

Dessutom tog ju Mouche själv bort ip-bannen efter några timmar, så jag kan ju inte ha varit så ovälkommen.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-07 18:23
Antal inlägg: 844

Men då var det väl inte kafountine som IP-bannade cr?
Hur vore det om cr diskuterade direkt med den berörda värden, istället för omväg via kafountine?
- Jag menar bara att risken för missförstånden blir väl mindre då (alltid en fördel). Väl?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?