Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 296 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2012-03-14 20:21 | |
![]() | Tack för upplysningen, smartis! ;-) | |
| allida | 2012-03-15 01:15 | |
![]() | Har hört att det finns problem med s k screenburn... Finns den risken med med spel via appen oxå? Alltså att det statiska fältet bränner in brickor på stället... | |
| FarbrorFenix | 2012-03-15 15:42 | |
![]() | Det alternativa brädet med en 2B ruta istället för 3B nära 3O rutorna, kan man inte bara låta den vara blank. Just nu som 3B avgör den ofta spelet. An annan ruta som är avgörande är 3B nära mittrutan. Har man en honnör är det väldigt lätt att få bra betalt för den. Kan man inte byta plats på de 3B och 2B närmast mitten så att man inte automatiskt får runt 50p bara man har en honnör i starten? | |
| FarbrorFenix | 2012-03-15 15:43 | |
![]() | Alternativa brädet som Monk länkade till 2012-03-09 17:59 | |
| Rabiesgalen | 2012-03-15 18:09 | |
![]() | Hm, den som jag tror kan skapa ett nytt bra alternativt bräde är Gunnar Andersson Franks skapare. Han verkar vara analytiskt lagt. Att skapa ett nytt bräde kräver analyser och god spelförståelse, det är inte att rita ett nytt bräde på måfå. | |
| fåtölj | 2012-03-16 08:37 | |
![]() | Snälla gör något åt hörnen. 3x både bokstaven och ordet gör att alla är livrädda för att öppna upp och spelet blir väldigt tråkigt och går mest ut på att stänga för motståndaren. Korta ord och "fegspel" är det som gåller! | |
| Pocaloca | 2012-03-16 08:42 | |
![]() | hehehe....nog är det ett gissel =) | |
| fåtölj | 2012-03-16 11:23 | |
![]() | Pocaloca, jag förstår inte om du är sarkastisk eller allvarlig | |
| Labolina | 2012-03-16 11:55 | |
![]() | Usch, det här är ju som att skiljas ifrån en kär vän:/ Jag kan inte låta bli att logga in men jag vet att jag aldrig mer kommer att spela här:( | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2012-03-18 00:25 | |
![]() | Ja, eller nej, snarast, det här är faktiskt trist. Har spelat här kanske en tiondedel av vad jag annars brukar göra. Och det som var ett så himla bra och trevligt sätt att hålla kontakt med Sverige på, när man som jag just nu vistas utomlands en tid. Har varit hemma den här veckan och tvi vilken nyhet man möttes av. | |
| fåtölj | 2012-03-18 12:43 | |
![]() | Ja, ja, jag vet att jag är tjatig, men det här är absolut sista gången jag tar upp det här. Lovar och svär! Kan man tänka sig en ändring i hörnen? Svaras det inte förstår jag piken och håller tyst i den här frågan för evigheters evighet. | |
| Tine1000Flax - Ej medlem längre | 2012-03-18 12:46 | |
![]() | Nämen spelvärdarna här gör ett bra jobb!! Sluta klaga, Beta är gratis ni e ikke tvingade att va här:) | |
| Rabiesgalen | 2012-03-23 19:57 | |
![]() | Vad håller Scrabbleförbundet på med numera? Skall "gamla" brädet fortsätta gälla vid SM? Om ja så är Scrabble dödförklarat om inget alternativ till Internetspel dyker upp snart. Vem bryr sig om vad 70 nerdar håller på med? Och en skara som minskar hela tiden. | |
| Rabiesgalen | 2012-03-23 21:33 | |
![]() | Ett tips till Betaskaparna är dock att införa temarum "Sexpet", "Fetapet","Sportpet" etc med speciella bonusord. Till Sexpet skulle ekivoka ord ge bonus son i IT-rummet. Fixa egna topplistor till varje rum isf. | |
| ANDERStG | 2012-03-24 19:20 | |
![]() | Rabies blandar ihop begreppen. Scrabble är ett varumärke, starkt knutet till ett visst bräde och bokstavsfördelning. 'Nörd är den godkända stavningen. | |
| Rabiesgalen | 2012-03-25 22:33 | |
![]() | Scrabbleförbundet har ett nytt alternativ nu ser jag verkar dock bara vara i teststadiet ännu med spel på söndagar. | |
| fåtölj | 2012-03-26 16:49 | |
![]() | Snälla berätta mer! | |
| levakdörB | 2012-03-27 00:22 | |
![]() | Söndagsträning för förbundsmedlemar läs mer här: www.scrabbleforbundet.se/ men Ordspel finns hela tiden. 60 kronor kostar ett medlemskap i scrabbleförbudnet. | |
| gruken | 2012-03-27 04:24 | |
![]() | "teststadiet" är väl inte riktigt sant. det spelrum där scrabblare spelar på söndagar fungerar utmärkt och liknar mer scrabble än vad betapet gjorde med det förra brädet, det som saknas är ju att kunna spela mot vem som helst när som helst. det vore synd om vår skara skulle minska, men ännu mer synd ifall vi bytte till ett sämre bräde. "dödförklarat" är nog för tidigt för att säga i alla fall :) | |
| kaffekopp123 | 2012-04-14 11:14 | |
![]() | Nu är det ett tag sedan någon skrev i den här tråden. Börjar man vänja sig eller har de mest kritiska lämnat? Eller har man gett upp att försöka förändra och tagit skeden i vacker hand? För mig gäller nog det sistnämnda. | |