Spelrum
Giraffen39
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-12-07 18:25
Antal inlägg: 6334

Jag vet inte exakt vem som IP-bannade mig nanna, eftersom det hände så snabbt. Jag gissar att det var Mouche men ska ju tydligen vara bortrest ett tag nu, och PM-kommunikationen mellan oss har inte funkat bra öht hittills (läs: jag har inte fått svar). Därför frågar jag Kaf, eftersom hon hävdar att alla värdar kan se varför inlägg/personer tagits bort.

blue_moon2011-12-07 18:27
Antal inlägg: 9713

Har hittat en tråd där Vulcan klargör hur diskussioner bör föras och vad som är tillåtet/ otillåtet.
Dessutom markerar han tydligt när han talar som privatperson och när han gör det i egenskap av FORUMADMIN.
www.betapet.se/forum...=- 0#181064

Christer - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 18:29
Antal inlägg: 218

nulltj det förslag jag kan hitta att du skrev föreligger redan, det finns ett par förslag i tråden men sedan väldigt mycket pratighet. Därför flyttade jag den hit. Jag förstår att du inte är nöjd med den modereringen.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 18:30
Antal inlägg: 14052

Jag tycker frågan som cr tar upp är intressant rent principiellt, och hoppas att det kan bli en vettig diskussion kring hur avstängningar eg går till vs bör gå till. Jag hoppas att den inte viftas bort med argument om att man i forumet inte får diskutera enskilda personer, eftersom det i det här fallet är den enskilde som väckt frågan.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 18:32

Christer>> Jag förstår modereringen pga hur tråden utvecklats, men tycker det är synd om faktiska förslag försvunnit på vägen. Jag hoppas att om det startas en ny 'förändringstråd' under support så plockas den inte bort med hänvisning till att det redan finns en liknande tråd.

Christer - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 18:36
Antal inlägg: 218

nulltj om tråden handlar om förslag på förändringa får den absolut vara kvar. Den här upphörd att göra det. Diskussion om hur modereringa bör går till låter snarast som ett ämne för seriöst om den inte ska ta en "snack"-riktning

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 18:36
Antal inlägg: 5801

Det spelar ju inte någon roll vem som bannar någon. Vi värdar har innan en avstängning haft en diskussion med minst en annan värd och varit överens då.

Dessutom så är de som jag tidigare skrev inte enskilda inlägg som gör att vi stänger av någon utan är ett beslut av flera händelser. Och då har man fått en varning. Har man då fortfarande förstått att man beter sig på ett sätt som inte är önskvärd, då är det nog meningslös att förklara det i efterhand igen.

mergallfeber2011-12-07 18:54
Antal inlägg: 132

"även den personen som stängs av får förklaringen eller har innan fått varning."

DET DÄR är rent bullsh...

Mouche - Administratör2011-12-07 18:54
Antal inlägg: 24193

Nu är det så att diskussioner om spelares avstängningar, varningar etc inte ska förekomma i vare sig den här tråden eller några andra trådar.
Den enskilde får alltså ta upp det på det sätt som föreskrivs och sedan kanske skicka ut mass-mail till sina polare om saken eller liknande.
Här i forumet ska det alltså inte ske!
Det är en sak mellan den värd som stängt kontot och just den spelaren.

Inte heller värdar ska hängas ut som några slag boxbollar att mata in högerkrokar på.
Ta upp eventuella felaktigheter med den värd det gäller, alltså som vuxna människor brukar lösa problem som uppstått mellan parter.

Att spy galla, hitta på rena rövarhistorier som lätt kan bevisas vara just det...vad liknar sådant egentligen?

Fortsätter tråden att användas som slagträ på vem det vara må så kommer jag att använda mig av det förtroende jag fått och helt sonika stänga ner tråden.

Tills den dag då Betapets policy ändras på dessa punkter så är det alltså något som alla får lära sig leva med.

Tråden heter "Förändringsförslag".
Återgå till ämnet.

Mouche

odin - Administratör2011-12-07 18:54
Antal inlägg: 7442

Kan tycka att förändringsförslag från början betydde förändringar på spel/hemsida som INTE innefattar ämnen som hur ni vill att man skall moderera forumet. Detta skall vara i andra trådar. Läser man starten på tråden så tycker jag detta är ganska tydligt.

Jag stänger tråden eftersom den förstörs och jag inte kan hitta dessa förslag om ni använder den för långa diskussioner. Ni får skapa en ny tråd helt enkelt.

Har ni några problem med detta är ni välkomna att meddela mig privat.

odin - Administratör2011-12-07 19:00
Antal inlägg: 7442

Jag ångrar mig och håller tråden öppen. Men genom att ha startat denna diskussion här så riskerar helt dessa andra förändringsförslag att tappas bort.

Det kan ni tänka på nästa gång ni startar liknande diskussioner i denna tråd.

Mouche - Administratör2011-12-07 19:07

Återgå till ämnet var det ja.
Allt annat får ni ta någon annanstans, t.ex i privata mail/PM.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 19:48

Jag föreslår att trådar som det inte skrivits i på länge arkiveras; och om någon vill starta en ny tråd inom ett ämne som det finns en arkiverad men ingen aktiv tråd för så är det ok. Det skulle göra det lite smidigare att kolla upp om det finns en aktiv tråd eller inte, istället för att leta igenom en massa 'döda' trådar. Dessutom blir det ibland missförstånd och lite omständigt med flera sidor inaktuella inlägg om man startar upp en tråd igen som inte varit aktiv på några år. (Kanske lite rörig förklaring, men jag har feber.)

Mouche - Administratör2011-12-07 19:51

Det tycker jag personligen var ett toppenbra förslag.
Det är verkligen svårt, även för oss värdar, att bedöma om den eller den tråden kan anses vara lämplig att hänvisa till.

Och nulltj: Krya på dig fort

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 19:56
Antal inlägg: 31064

odin, alla tidigare trådar som rör värdars arbete/yttrandefriheten i forumet har stängts. Jag föreslog ju i mitt inledande inlägg i den här tråden just en separat tråd eller del av forumet där diskussionen kan föras - just för att slippa kapa den här eller andra trådar. Det förslaget bemöttes genom att man raderade inlägget två gånger. Vad tycker du som administratör om det förslaget?

Bitte - Administratör2011-12-07 19:59
Antal inlägg: 24199

Ett förslag i stället fär att arkivera kunde väl vara att låsa dessa äldre trådar , för personligen kan jag tycka det är kul att läsa tillbaka i tiden i bland

Bitte

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 20:03
Antal inlägg: 31064

Jag håller med Bitte om det. Är man nostalgisk så är man.

arbetslinjen - Ej medlem längre2011-12-07 20:07
Antal inlägg: 1268

Överlag tycker jag att forum strävar för mycket efter organisation. Jag tycker att aktiva diskussioner och samtal är det viktigaste – inte huruvida de är taxonomiskt korrekta eller inte. En tråd som stängs med hänvisning till en annan redan befintlig tråd tar oftast kål på diskussionen. Vidare är det trist när inlägg tas bort eller en tråd stängs för att den spårat ur från det ursprungliga ämnet. Det ligger i själva samtalets natur att det glider i väg åt alla möjliga håll. Bättre då att dela diskussionen eller att bredda ämnet.

Hur som helst, tips angående att fortsätta i befintliga trådar i stället för att skapa nya: Folk är lata. Gör en automatisk sökning när man är på sidan för att skapa ett nytt inlägg och man skriver in rubriken. Om nyckelord återkommer i befintliga trådar så presenteras de lämpligen för användaren med en liten fras om att det verkar finnas liknande trådar.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 20:40

Håller med arbetslinjen.

Bitte & SP>> Jag tänkte att de fortfarande skulle vara läsbara, men inte ligga blandade med aktiva trådar. En ny flik t ex.

recidivfara - Ej medlem längre2011-12-09 19:13
Antal inlägg: 2385

ett förbättringsförslag; att ägarna tillmätte användarnas förtroende för värdarna ett värde i sig. en värd som i princip alla upplevde som stötande skulle få avgå. detta för forumets trivsel och frodande i stort. ett totalt avsaknande av förtroende för en värd är bara inte bra, för någon.

naturligtvis med måtta, ingen popularitets tävling efterlyses.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?