Spelrum
Giraffen39
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-12-10 11:56
Antal inlägg: 17500

Jag tycker att en fin tumregel är "bättre fria än fälla". De allra flesta härute är bra folk, och alla går vi över gränser ibland, men att stänga av? Avstängning är en extrem åtgärd i mina ögon, blev själv det en gång och tog väldigt illa upp. Det kändes inte särskilt bra, jag stängdes just av för att jag stod fast vid en åsikt och argumenterade emot. Poängen var att jag inte höll tyst.

Moderering ska inte ske efter "humöret för dagen". I forumvärdars arbetsuppgift innebär ju ett visst ansvar i att moderera sakligt och rättvist, och ibland upplever jag att inlägg tas bort lite väl obetänksamt och utan orsak. Det skulle vara trevligt att veta orsaken för all del, många gånger sker det utan att man förstår varför.

Vi alla uppmanas till trevlig ton här ute och lika mycket som vi håller oss till det, lika mycket avviker vi...:) För mig är det naturligt och normalt att diskussioner förändras, sticker ut och spårar ibland, känslor svallar och man kan bli både förbaskad och irriterad i debatter. Folk är inga robotar och intressanta diskussioner måste få glida iväg för att kunna utvecklas. Det här med ton är också något som alla, inkl värdarna bör tänka på. Respekt från alla håll och lite högre tak hoppas jag på. Fridens!

cadette - Ej medlem längre2011-12-10 12:08
Antal inlägg: 277

Jag skulle uppskatta att enkelt kunna blockera (vissa) andra spelare från att synas/hoppa in i ett spel jag skapat. Det händer att somliga är otrevliga under matchen, överger direkt när man rullat osv. När man spelar regelbundet är det svårt att hålla reda på alla namn och till slut vet man inte om det är en trevlig motspelare eller en otrevlig man har framför sig i spelrummet.

Nu är det väl inget jätteproblem, men i alla fall.. en enkel ruta vid sidan av spelplanen som anger att man vill blockera personen och om det inte går kanske man kan ha möjligheten att själv skapa en egen omvänd vän-lista?

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-10 12:47
Antal inlägg: 31064

Mycket bra inlägg av le-lou. Skriver under.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-10 13:04
Antal inlägg: 14052

+1

Obstinat-2011-12-10 13:50
Antal inlägg: 1877

Bra le-lou.
"Poängen var att jag inte höll tyst." är anledningen till de flesta avstängningar tyvärr.

I_Z - Ej medlem längre2011-12-10 14:10
Antal inlägg: 12

Om alla ser till sitt eget samvete och agerande så blir säkert forumet trivsamt , men att som vissa sitta och vara jävliga med andra mest hela tiden och sedan gnälla över att de blir åt sagda eller tom avstängda pga just det egna agerandet. Men ibland så kanske man måste bli hutasåt och ställas i timeouthörnet en stund.Trots det så får man komma tillbaka det visar på klokskap

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-10 15:42
Antal inlägg: 31064

Vi pratar om fall då det inte funnits fog för exempelvis avstängning (enligt en hel hop människor som sett händelseförloppet, inte bara den drabbade), det trodde jag var uppenbart? Eller menar du att värdar alltid gör rätt? Jag har personligen inte långt till självrannsakan, men vad vi diskuterar är inte individers eventuella övertramp utan hur värdarna hanterar olika situationer som uppstår. Jag menar att deras agerande ofta spär på den irritation som redan finns. Det kunde man komma till rätta med genom att skärpa forumreglerna.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-11 00:14
Antal inlägg: 14052

En möjlighet att tömma hela inkorgen på en gång, eller åtminstone en hel sida åt gången. 1 pm åt gången känns lite jobbigt.

recidivfara - Ej medlem längre2011-12-11 16:06
Antal inlägg: 2385

mycket bra le-lou.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?