Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 030 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-10 11:49 | |
![]() | Min poäng var i alla fall att man ska vara försiktig med att anse sig veta att andra fuskar. Jag har också spelat ett antal tusen matcher över olika konton men aldrig fått känslan av att ngn fuskat. Ngt som stör mig mer är alla som är otrevliga och håller på och drygar sig så fort man inte vill spela mot dem. Också kul när man ser folk med en statistik på 80% avbrutna matcher. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 11:52 | |
![]() | inte för att det har med saken att göra men jag tycker det är kul när man möter tonåringar.....betapet är faktiskt ett kanonbra sätt att utöka sitt ordförråd jag har lärt mig massor med nya ord genom betapet och jag skulle önska mina tonårsbarn spelade betapet i stället för andra onlinespel vid datorerna | |
| smeknamn | 2008-07-10 11:57 | |
![]() | Att lära sig ordet är väl egentligen att man lär sig vad det betyder. Att lära sig hur det stavas har egentligen ingenting med ordets betydelse att göra. Därför vore det bra om alla som ser ett ord de inte känner till eller kan betydelsen av slår upp detta och lär sig vad det betyder. Dock får de vänta tills efter matchen :) | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 12:00 | |
![]() | jag slår nästan alltid upp ord efter matcher om jag aldrig sett det förut....man blir ju liksom nyfiken | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-10 12:02 | |
![]() | Jag ser ingen större vits i att läsa sig ordens betydelse om det ändå är meningslösa ord, dvs ord som man inte någonsin hört, dvs ord som inte används, dvs ord som inte tillhör språket (mer än teoretiskt). | |
| smeknamn | 2008-07-10 12:10 | |
![]() | Jag håller med illiterate, vissa ord ärför mig bara en bokstavskombination och har egentligen ingen betydelse. Ibland blir jag dock intresserad och tar reda på vad ordet betyder... | |
| monkkan | 2008-07-10 12:13 | |
![]() | Å vad skönt att jag inte är ensam om att reagera håller helt och full med femme_ Har spelat en del år och värsta uppsvinget på vad jag úpplevde som fusk var för ca 1 år sedan fick då ofta frågan om jag hade " betapet fusk" vilket jag inte hade. Gick in och goglade och mycket riktigt det fanns en sajt som man kunde lägga in som just hette betapet fusk. | |
| Radagast | 2008-07-10 12:43 | |
![]() | Det finns säkert de som fuskar, men jag tror inte att det är så värst många, säkert mycket färre än antalet gånger som motståndaren misstänker fusk. Jag tror som Måns att många underskattar hur bra man kan bli med lite (eller mycket) träning. Bra spelare kan också i hetsmatcher hitta svåra rullningar eller lägga drag med fyra-fem hakningar. | |
| Snoosy | 2008-07-10 12:49 | |
![]() | menar du betamet .. som i fiske ;P bete för mete .. Såklart inte, men kunde inte låta bli :) | |
| vulcan | 2008-07-10 12:52 | |
![]() | Jodå, fusk förekommer och jag har helt nyligen stängt av flera spelare som varit inblandade i otillåtna manipulationer av sin rating. Vi tittar på alla anmälningar som kommer in från andra spelare om misstänkt fusk och vi håller också koll på nya konton som dyker upp med hög rating. För att säkert kunna säga att någon fuskar så måste det dock handla om återkommande mönster som kan identifieras. Det går inte att säga något säkert utifrån en enda match. Ibland kan det slumpa sig så att man kan hitta och som varande bästa drag spela flera "konstiga" ord i samma match som t ex TÄV, BAUD, FLÖTS, SKRÅP, NUNTIE och ÄGOFRED. Personligen kan jag bara betydelsen helt av hälften av dessa ord, trots 5½ års intensivt IRL- och nätspelande och ett bra ordförråd som grund. De bästa yngre spelarna snappar naturligtvis dessa ord mycket snabbare än vi äldre stötar - deras hjärnor är fortfarande mer formbara och "inlärningskretsarna" är snabbare. Jag vet också flera yngre spelare som jobbat mycket med listor. En av dem som brukar ligga på topp-5 satt t ex för några år sen och dunkade in listor med ALLA ord i ordlistan på 4-5 bokstäver. Tyvärr orsakar felaktiga fuskanklagelser direkt till medspelare (trots att reglerna uttryckligen förbjuder det också) minst lika mycket problem som det riktiga fusket. Människor som aldrig ens reflekterat över att fuska blir helt naturligt allt från irriterade till förbannade och ledsna när de får höra att de är fuskare (ofta ledsagat av diverse invektiv). På nätet kan du aldrig veta säkert i såna här spel exakt vad din motspelare gör i ett enskilt drag - lika lite som du oftast kan veta vem motspelaren egentligen är. Det är ett faktum som vi inte kan ändra på och som jag därför tror att vi gör klokast i att försona oss med, ungefär som Måns beskriver. Sen kommer vi att fortsätta med att ta hand om de uppenbara fallen. Men precis som i all annan rättsskipning så föredrar vi hellre fria än fälla när vi är osäkra. Det hoppas jag att alla har förståelse för. | |
| Snoosy | 2008-07-10 12:56 | |
![]() | Nä, men seriöst. Dom som fuskar i betapet får väl leva med det. Om dom tycker man tar sig fram lättare i livet genom fusk så får dom stå för det. Måste vara tråkigt att inte våga stå för att man inte är så bra som man verkar. Tycker såklart det är tråkigt. Men det är som med livet i sig. Alla lever inte efter de mallar som finns. | |
| Snoosy | 2008-07-10 12:59 | |
![]() | sorry, läste inte ditt inlägg vulcan, men du skrev nått liknande märkte jag :) | |
| 1stclassriot | 2008-07-10 13:03 | |
![]() | jag har blivit anklagad för fusk många gånger. bara för att jag har bra bildminne, kommer ihåg mkt ord från böcker som jag läser, jag hade bra betyg i svenska i skolan och lägger ord på minnet från andra matcher. men jag orkar inte bry mig om vad folk tycker. | |
| Snoosy | 2008-07-10 13:06 | |
![]() | 1st,, då behöver du inte ta åt dig.. Huvudsaken man själv vet att man inte fuskar, sen får väl andra tänka vad fasen dom vill :) | |
| sweetiie_87a - Ej medlem längre | 2008-07-10 14:26 | |
![]() | Oj det var många svar jag fick! Tack alla :) | |
| y not | 2008-07-13 15:50 | |
![]() | att plugga listor och anagram tycker jag är fusk. Jag tycker bara man skall få använda sådan ord man kan och förstår vad de betyder. | |
| krutmarie | 2008-07-13 15:54 | |
![]() | y not, där håller jag inte med. Det finns ju ord man lärt sig fungerar här i spelet, som nån har lagt, kanske den inte visste vad det betydde, men dom ska man ju kunna använda själv även om inte jag heller vet betydelse. Har jag tillräckligt intresse kan jag ju slå upp det efteråt och kolla ifall nån annan skulle fråga mig vad det är. Många svarar, som jag själv måste göra ibland, vet inte har sett det här i Beta. La ordet hamnsjåare i veckan och den jag spelade med hade aldrig hört det, jag vet ju att det är nån som jobbar i hamnen, men inte vad den gör. Bara 1 exempel :-) | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-13 15:55 | |
![]() | Ödmjuk hade dött ut... | |
| annelille | 2008-07-13 16:19 | |
![]() | ... om man bara skulle lägga ord man visste vad de betydde skulle jag inte få många poäng... huvudsaken är tycker jag att man inte sitter med listor eller ordböcker utan att man lägger de ord som fungerar.... ibland lägger jag bara på chans och lyckas få ihop ett man inte ens vet existerar... | |
| krutmarie | 2008-07-13 16:26 | |
![]() | Bra annelille, har också chansat ibland och det har fungerat, men man vet som sagt inte ens vad det är för nåt, brukar skriva då innan frågan kommer: fråga mig inte vad det är, för det vet jag inte men det funkade iaf. Det är ju absolut Inte att fuska enligt min mening iaf. | |